• 0

Webshop....eenmanszaak?

Eind dit jaar wil ik een webshop openen. Nu ben ik de dingen aan het oriënteren. Ik heb het hierover met mijn vriend gehad die vindt het geen goed idee. Hij is bang als het toch een keer misgaat invloed heeft op zijn koopwoning en dat hij alles kwijtraakt.

 

Klopt dit?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Geen expert en die komen vast nog langs dus wacht ook op hun antwoorden.

 

Nee niet per definitie, ik neem aan dat jullie samenwonen maar niet getrouwd of partners zijn? In dat geval bij jij hoofdelijk aansprakelijk voor schulden die jouw eenmanszaak maakt, niet je vriend (als het dus het huis is van je vriend blijft dit buiten schot).

 

Heb je voldoende startkapitaal of moet je lenen? Als je moet lenen om te kunnen starten (bijvoorbeeld om voorraden te financieren) dan moet je er rekening mee houden dat een bank als risico dekking waarschijnlijk verlangt dat ook je vriend voor aansprakelijkheid tekent. In dat geval is hij als nog contractueel aansprakelijk.

website zonder gedoe? www.zondergedoe.nl

Link naar reactie
  • 0

Hij is bang als het toch een keer misgaat invloed heeft op zijn koopwoning en dat hij alles kwijtraakt.

Dat kan alleen als er een (sorry voor het woord) huwelijksvermogensrechtelijke gemeenschap is EN de woning in dit vermogen valt.

Als je een huwelijk bent aangegaan of een geregistreerd partnerschap zal je even moeten bekijken hoe dit geregeld is. Anders is er niets aan de hand voor je vriend.

 

De zaak wordt echter anders, zoals hierboven al werd gesteld, als je vriend zekerheden gaat treffen voor jou. Dan kan ook hij aansprakelijk gesteld worden en dat gaat ten koste van zijn prive-vermogen waaronder de woning......

 

]

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.