• 0

groeistadium, te groot en te klein?

Ik run momenteel een onderneming en gezien de recente oprichting in 2003 is de ontwikkeling positief te noemen. Voor de uitvoering van projecten huur ik personeel in. Uiteraard doe ik veel zelf. Kortom, de kosten worden laag gehouden en mede daardoor kunnen wij produkten concurerend wegzetten. De onderneming (thans een V.o.F.) wordt door twee vennoten gerund waarvan er een nog in loondienst werkt. Er komt dus veel op mijn schouders terecht en momenteel wordt dit teveel waardoor acquisitie te weinig aandacht krijgt (meer acquisitie, meer werk en hoe voer je dit uit met weinig mankracht). Kortom het lijkt erop dat de onderneming zich in een cruciale fase bevind. Te groot voor een persoon, te klein voor een full time tweede persoon. Ik overweeg iemand voor 2 dagen per week in dienst te nemen (halfjaar contract?). Ook het inhuren van ZZP-ers is een alternatief. We werken uitsluitend met eigen kapitaal. Er is geen bank bij betrokken en dat willen we graag zo houden. Consequentie is dat liquiditeit natuurlijk extra aandacht verdient. We kunnen niet "alles" doen wat we willen en draaien iedere Euro drie keer om voordat we hem uitgeven (welke ondernemer doet dat trouwens niet). Heeft iemand met dit bijltje gehakt of heeft iemand adviezen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is het geen idee om "for the time beeing" een stagiair aan te nemen? Deze kun je een stagevergoeding geven en kost dus weinig.

Als je onderneming doorgroeit en je stagiair klaar is met zijn studie kun je eventueel deze dan aannemen en is'tie gelijk ingewerkt....

 

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Branche: besturingstechniek; we ontwerpen, bouwen en installeren besturingspanelen (PLC of conventioneel relaistechniek). We opereren wereldwijd via lokale zakenpartners of als toeleverancier naar bedrijven in Nederland. Ik zoek dus eigenlijk een duizendpoot die zowel een werkplaats kan runnen, veldwerk in de vorm van installatie kan doen en paneelbouw. Best wel een uitdaging om op dergelijke wijze met een bedrijf mee te kunnen groeien. Regio Oost Nederland. Een stagiaire heeft de nodige begeleiding nodig, VUT-ers komen wanneer zij zelf zin hebben. ZZP-ers zijn het meest voor de hand liggend lijkt mij.

Link naar reactie
  • 0

Bekend probleem. Je bent te groot voor het tafellaken en te klein voor het servet!.

Overdenk de volgende mogelijkheid.

Je kunt contact opnemen met reïntegratie bureaus in jouw omgeving.

Er zijn nl.nog veel goede mensen met uitstekende capaciteiten die op een of andere

manier op de arbeidsmarkt de boot hebben gemist.

Via de gemeente of via reïntegratie bureaus zijn er mogelijkheden om deze mensen

voor een bepaalde periode in je bedrijf te plaatsen.(werkervaringstage).

De kosten van het salaris wordt doorbetaald door de gemeente. Er zijn met de

reïntegratie bureaus en/of gemeenten goede afspraken te maken t.a.v. de kosten.

Het enige wat je moet kunnen bieden aan de herintreder is dat er op termijn de mogelijkheid

voor een dienstverband bestaat voor een aantal uren per week.

Succes.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 282 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.