• 0

Ervaring met copyshop

Hallo mensen,

 

Zo terug van weggeweest, maar een hoop moeten regelen voor het bedrijfje en dan dus ook visitekaartjes....... >:(

 

Ik dacht, laat ik het proberen goedkoop maar ook kwalitief gezien goed doen. Nou dan kom je dus al gauw uit bij een copyshop. Wat een drama.........

 

Ik had alles netjes digitaal aangeleverd (Word), ik heb een niet-standaard lettertype, maar deze had ik ook aangeleverd. OK zeiden ze, we gaan ermee aan de slag, maken een proefdruk en als die goed is dan ga we daadwerkelijk produceren. Zo gezegd zo gedaan :-\

 

Proefdruk was goed, dus produceren maar....Visitekaartjes waren klaar, er klopt geen ene moer van. Kleuren niet origineel, lettertypes niet goed, niet vet gedrukt, half gedrukte lettertypes, lijntjes om de kaartjes, niet de juiste papierdikte, etc.. Dus gezegd: "Nee, zo hoef ik ze niet en betaal ik dus ook niet". Vervolgens gaat de eigenaar helemaal uit z'n dak, begint te schreeuwen, loopt weg, zeer merkwaardig. OK nieuwe afspraak gemaakt met andere medewerker, deze heeft het netjes afgehandeld, maar wilde extra kosten in rekening brengen :o Ook dit weer opgelost. Vervolgens even nagebeld met de eigenaar, waarom dat nou zo moest allemaal? Ik kreeg te horen, het is toch netjes opgelost zo, dus waar hebben we het over. En daar mocht ik het mee doen. Vervolgens heb ik deze man veel klanten toegewenst.......

 

Dus de moraal van dit verhaal: Betaal maar iets meer, voor een betere service en ga vooral niet proberen verhaal te halen, want problemen oplossen en een stuke after-sales bij de copyshop, dat willen ze niet!

 

Groeten, Daan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Leuk dat je even die ervaring deelt. Inderdaad een redelijke conclusie die je trekt als je veeleisend bent. Je zou ook betere afspraken kunnen maken, eventueel op papier met zo'n copyshop. Ze zullen hier alleen niet zo op zitten te wachten denk ik.

 

Verder vraag ik me wel af of je alle copyshops over een kam mag scheren. Een copyshop kan best kwaliteit leveren.

 

Wel raar dat ze zo moeilijk deden. Je had immers een proefdruk en het uiteindelijke resultaat leek daar niet op. Dan snap je toch ook dat een klant daar geen genoegen mee hoeft te nemen.

Link naar reactie
  • 0

Het is niet zo dat ik erg veeleisend bent, maar je mag verwachten dat het resultaat in ieder geval lijkt op hetgeen je aangeleverd hebt?!

 

Het uiteindelijke resultaat is goed. Maar om het e.e.a te bespreken, (daar gaat het me voornamelijk nu dus om), moet je dus bij deze copyshop niet aankomen. Verder is het natuurlijk zo, dat de ene copyshop niet de andere is, dat weet ik wel. Maar de gang van zaken bevalt me niet en op deze manier zal ik natuurlijk niet meer teruggaan naar een copyshop. Andere mensen hebben wellicht betere ervaringen en daar ben ik blij om, maar ik ben toch wat minder positief geworden. Maar ja, verder is het goed gekomen!

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet meer wie het was, maar ik ben laatst iemand tegengekomen met scheve visitekaartjes... en ook dat was via de copy-shop gegaan. Was volgens hun niets aan te doen.

 

Wat ben ik blij met een goede drukker in mijn kennissenkring. :)

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben behoorlijk veel ervaring met het afknijpen van drukkers en copyshops. Resultaat: Alle copyshops zijn k#t. Er is werkelijk geen zaken te doen met die lui.We hebben het werkelijk 100 keer geprobeert. Beloven van alles en leveren prut. We hebben ook heel wat drukkers versleten. We werken nu met www.schuttersmagazijn.nl bevalt prima. Leveren door het hele land. Prima kwaliteit, redelijke service en prettige prijs.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik ben er zelf meestal wel content mee, maar ik zie toch overwegend zeer negatieve ervaringen met copyshops.

 

Nu is het ook wel zo dat je om problemen kunt vragen, bijvoorbeeld dingen aanleveren in word formaat. Hoe het dan komt dat de proefdruk goed is en de print niet is me ook een raadsel.

 

Maar dingen als scheef snijden (vraag me af HOE je dat voor elkaar krijgt) of het verkeerde papier laden is natuurlijk gewoon 100% fout.

 

Wellicht zit het verschil hem ook gewoon in kundigheid en service: Ik ga naar zo'n ding omdat ik het mooie apparaat wil gebruiken, niet omdat ik enig advies/hulp/whatever van het persooneel verwacht. Wel verwacht ik dat iemand een tiff-bestand kan afdrukken op het (door mij) gespecificeerde papier en dit over de aangegeven lijntjes kan uitsnijden. Ik denk dat het prijsvoordeel alleen gerechtvaardigd is als je het zelf leuk vind om dat soort dingen te doen - zo niet kun je duidelijk beter naar een drukker waar je goede service krijgt, maar ook de hoofdprijs betaald.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb sinds vorige week ook visitekaarjes. En voordat je die laat maken ga je toch even offertes aanvragen. De drie plaatselijke drukkers deden het allemaal hetzelfde: gewoon digitaal drukken en snijden. De ene kwam wat beter over dan de andere, de prijs was bij alle drie rond de 60 euro (exc. BTW). Afijn, ook eens de copyservice gebeld:

 

"Ja, je moet gewoon niet moeilijk doen..."

"Wij printen het hier wel gewoon uit, geen probleem"

"Tjsa, wel 200gram, meer kan er niet in een printer"

"Dan snijden we het wel even, komt wel goed"

 

Tsja, dat kwam op mij al meteen niet goed over.

Heb nu voor 57 (exc. BTW) digitaalgedrukte visitekaartjes (250 stuks) op 300gramms papier en ziet er gewoon goed uit.

 

Jelmer.

Link naar reactie
  • 0

Toch ben ik van mening dat niets gaat boven drukken. Ik heb de kaartjes van Jelmer ook gezien, maar ik vind ze toch van niet al te beste kwaliteit. Als je voor offset gaat, weet je gewoon zeker dat het strak en goed is. Als ik kijk naar de digitaal gedrukte kaartjes ziet het er wel gewoon netjes uit, maar de kwaliteit is beroerd. Vooral het 'strak' maken van dingetjes ( randjes van fonts e.d. ) wordt in digidruk slecht. Randen worden kartellig, bij offset is dat geen probleem.

 

Ik heb echter zelf ook wel eens wat laten doen bij een copyshop, maar dingen waar ook ik tegen aanloop zijn vaak machinetechnisch. Zo kan dat papier wat jij net zo graag wil net weer niet door de machine. De meeste copyshops bij ons in de buurt werken ook nog met de wat oudere versies van de softwarepakketten, en de een werkt weer met wat anders dan wat je gewend bent. Het komt er dus op neer dat het niet altijd aan het sales gedeelte ligt, maar veelal toch aan de beperkingen van de daargebruikte systemen.

 

Conclusie: Ik ga voor offset! ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.