Tijdje weg

Aanbevolen berichten

Ik loop nu al een paar jaartjes rond hier op het forum, maar heb onlangs besloten het forum een tijdje met rust te laten. Dit heeft een aantal redenen.

- De belangrijkste reden is dat ik het steeds drukker krijg en daardoor geen tijd meer heb om actief met een topic mee te doen, zoals jullie weten heb ik een hekel aan lange teksten, ik kan me er niet door heen worstelen, dus zodra een topic sinds mijn laatste bezoek meer dan een pagina aan reacties heeft, haak ik af. (op zich geen ramp want er is duidelijk hulp genoeg);

- Ik merk dat ik geen zin meer heb om telkens dezelfde vragen te beantwoorden, ik heb nu eenmaal maar van een klein aantal dingen verstand over de dingen die hier besproken worden;

- de sfeer op het forum wordt in mijn ogen steeds negatiever;

- het valt dat ik me steeds meer ga ergeren aan het gedrag van sommige administratoren/moderators en dan niet zozeer op het laatste topic van mij dat gesloten is, want dat moeten jullie zelf weten, maar meer het ingrijpen en het reageren op andere topics. Ik maakte altijd veel reclame over dit forum, dat de moderators zich hier niet denken dat ze god zijn en vanuit de hoogte reageren. Bovendien was er altijd veel geduld bij nieuwkomers en werd er niet meteen geroepen dat men google of de interne zoekmachine moest gebruiken. In mijn ogen is dat ook onzin, want dan moet je een kennisbank banken en niet roepen dat je een forum bent.

- tot slot vind ik het erg jammer dat er zo weinig communicatie vanuit de moderators is, wanneer je het team ergens op wijst, komt er maar zelden een reactie.

 

Het forum en haar leden is een heel dynamisch iets en veranderd regelmatig. Niet alleen de sfeer, maar ook de actieve leden en natuurlijk ook het moderators team. Ik blijf het forum ook wel in de gaten houden en wie weet op een gegeven moment ook weer een bericht posten, maar ik denk dat het voor alle partijen beter is om even afstand te nemen.

 

Tot slot wil ik wel zeggen dat ik de laatste jaren heel veel heb gehad aan het forum en aan alle leden die mij geholpen hebben en wil iedereen bij deze daarom ook bedanken voor de adviezen, tips en steun.

 

Groetjes Jasper

 

 

Link naar reactie

Ik merk aan mijn eigen ,draadje' dat hoe langer het wordt hoe minder mensen reageren (https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=26;action=display;threadid=26437) , ik denk dat mensen bang zijn om op het draadje in herhaling te vallen en dat is jammer.

Ik kan me best voorstellen dat je niet door het gehele boekwerk heen worsteld om een bericht achter te laten.

Het leuke van dit forum is dat iedereen wel wat kan vertellen, sommige tips zijn meer waardevol dan andere maar het is toch een leuke graadmeter voor wat je aan het doen bent en ik ga ervan uit dat ieder commentaar goed bedoeld is en daar komt bij dat iedereen in zijn of haar vrije tijd de moeite neemt om zich om ,jou ding' te bekommeren,da's toch geweldig!

Ik heb juist de indruk dat de sfeer op het forum is verbeterd maar dat kan komen omdat ik misschien andere draadjes lees.

Dit draadje heeft voor mij wel een bijsmaakje en daarom zou ik zeggen: kom op mensen t'is lente,de bloemetjes komen uit en de stringetjes komen weer uit de kast hihi! ;D

Geniet allen, t'is 10 april en 20 graaden, fijne zondag!

Ps een reus kost geen geld maar een kneus doet wel zeer! :P

www.restnrg.com

Link naar reactie

Elk forum kan ongemerkt je helemaal in beslag nemen. Geestelijk kan je je helemaal laten opslurpen in de reacties en in de antwoorden. Daarmee kost het veel tijd en energie in de niet te stillen honger naar informatie.

Het is naar mijn mening altijd verstandig voor een ieder van tijd tot tijd enige afstand te nemen.

 

Reageer wanneer je je daartoe geroepen voelt. Op de meet mag het feestelijk gevierd worden.

 

Je bent wat mij betreft geen publieke verklaring schuldig maar ik vind het sympathiek dat je dat wel doet. Het geeft aan dat je de materie niet meer helemaal los meer kan zien van jezelf en er is niets mis mee de zinnen te verzetten.

Een negatieve sfeer kan je niet veranderen anders dan zelf op positieve wijze te reageren.

 

Als iemand een vaak gestelde vraag stelt help je hem of haar meer met een directe link naar een discussie over ondernemingsplan dan te verwijzen naar een zoekmachine.

Waarbij het op een forum ook vaak gaat om een gefundeerde mening.

De uitzonderingen daargelaten vind ik het niet zo vreemd dat mensen telkens een vraag opnieuw stellen. Tijden veranderen en zo ook de actuele informatie. Een discussieforum is juist waardevol vanwege de actualiteit en meningen van de gebruikers op dat moment.

 

Tot wederschrijvens :)

 

Link naar reactie

Joi Jasper,

 

Logisch dat je je soms even op andere zaken moet richten. Focus is belangrijk, en wanneer Higherlevel.nl teveel aandacht vraagt dan is soms watafstand inderdaad beter. Graag reageer ik wel kort op je punten omdat sommige over met moderatiewerk gaan, zodat ze wel netjes beantwoord worden.

 

Ik hoop je uiteraard nog wel eens tegen te komen, misschien is er over een tijdje weer wat meer tijd of kun je af en toe nog eens komen 'buurten' :)

 

- De belangrijkste reden is dat ik het steeds drukker krijg en daardoor geen tijd meer heb om actief met een topic mee te doen, zoals jullie weten heb ik een hekel aan lange teksten, ik kan me er niet door heen worstelen, dus zodra een topic sinds mijn laatste bezoek meer dan een pagina aan reacties heeft, haak ik af. (op zich geen ramp want er is duidelijk hulp genoeg);

 

Dus gooi je er zelf maar een topic van ruim een half A4'tje er tegen aan? :) Maar het klopt dat HL goed wordt bezocht en dat sommige discussies soms opeens heel snel gaan. Dat zit hem soms ook in het social karakter, waarbij sommige topics snel gaan omdat het meer een soort van slow chat wordt. Ik hou het zelf ook niet meer allemaal bij :)

 

- Ik merk dat ik geen zin meer heb om telkens dezelfde vragen te beantwoorden, ik heb nu eenmaal maar van een klein aantal dingen verstand over de dingen die hier besproken worden;

 

Dat is niet meer dan logisch en zullen meer mensen kunnen beamen. Maar dat is inderdaad én inherent aan een forumopzet (waar bewust voor gekozen is) én aan het feit dat het hoofdzakelijke publiek startende ondernemers is.

 

- de sfeer op het forum wordt in mijn ogen steeds negatiever;

 

Ik vind het juist de laatste tijd weer wat positiever worden, en volgens mij heeft dit vooral met perceptie te maken en ook een beetje met het voorgaande punt.

 

- het valt dat ik me steeds meer ga ergeren aan het gedrag van sommige administratoren/moderators en dan niet zozeer op het laatste topic van mij dat gesloten is, want dat moeten jullie zelf weten, maar meer het ingrijpen en het reageren op andere topics. Ik maakte altijd veel reclame over dit forum, dat de moderators zich hier niet denken dat ze god zijn en vanuit de hoogte reageren. Bovendien was er altijd veel geduld bij nieuwkomers en werd er niet meteen geroepen dat men google of de interne zoekmachine moest gebruiken. In mijn ogen is dat ook onzin, want dan moet je een kennisbank banken en niet roepen dat je een forum bent.

 

Zie jouw tweede punt. Ook mods zijn maar mensen, die ook wel eens wat originelere topics wensen :) Verder is er om de zoveel tijd kritiek op het moderatiewerk, want het blijft moeilijk, persoonlijk én een grote uitdaging gezien de grote hoeveelheid bezoekers, topics, meningen en soorten mensen en ondernemers. Wordt continue aan gewerkt, en ik hoop dat de algehele sfeer er één is van openheid, vriendelijkheid maar ook strengheid.

 

- tot slot vind ik het erg jammer dat er zo weinig communicatie vanuit de moderators is, wanneer je het team ergens op wijst, komt er maar zelden een reactie.

 

Ook de mods zijn vrijwillig én volop bezig met hun bedrijf, dus communicatie over elk 'meld dit bericht aan de moderator'-punt - waarvan er héél veel komen op een dag, is helaas niet te doen. Wel wordt alles behandeld en wordt er toch wel vrij vaak wat met suggesties gedaan. Het daarbij niet altijd volop kunnen communiceren is wel eens jammer, maar helaas niet echt anders dan dat we 4x zoveel mods zouden hebben. En het is een bewuste keuze om te proberen met zo min mogelijk mods - en enkel echte ondernemers of bewezen enthousiastelingen voor het ondernemerschap - het forum in goede banen te leiden (met het doorgaans prima zelfregulerend vermogen van de anderen forumbezoekers erbij natuurlijk).

 

Veel succes met je bedrijf en hopelijk tot over een tijdje!

Link naar reactie

 

- het valt dat ik me steeds meer ga ergeren aan het gedrag van sommige administratoren/moderators en dan niet zozeer op het laatste topic van mij dat gesloten is, want dat moeten jullie zelf weten, maar meer het ingrijpen en het reageren op andere topics. Ik maakte altijd veel reclame over dit forum, dat de moderators zich hier niet denken dat ze god zijn en vanuit de hoogte reageren. Bovendien was er altijd veel geduld bij nieuwkomers en werd er niet meteen geroepen dat men google of de interne zoekmachine moest gebruiken. In mijn ogen is dat ook onzin, want dan moet je een kennisbank banken en niet roepen dat je een forum bent.

 

 

Er zijn gezellige en behulpzame mods, terwijl anderen soms wat strenger zijn. Niks mis met gezellig en behulpzaam, maar het is tevens nodig om ook strak en doelgericht te modereren binnen de kaders van dit forum. Dus gericht op ondernemers, extra aandacht voor starters en bij voorkeur iets met innovatie. Dat doet HL redelijk goed, maar juist omdat dat redelijk goed gaat komt er ook veel ruis op het forum terecht. Zelfpromotors, studenten met studievragen en enquetes (ook niks mis mee, behalve als de balans doorslaat), pretenders, ruziezoekers, mlmers en gezelschapsposters. Dat moet dus ingeperkt worden.

 

Een extra reden om strak te modereren, is de kracht van de index. Dit forum wordt doorgeplaatst op tal van andere websites. De bezoekers daar zien voortdurend nieuwe onderwerpen voorbijkomen, en als daar teveel thema's bijzitten die niet zo relevant zijn, verliest HL aan vaart. Zoals een stroompje dichtgroeit en dichtslibt. Vandaar dat een al te brede insteek op innovatief ondernemen (bv door overheidsbeleid en bezuinigingen ter discussie te stellen) niet altijd toegelaten wordt. Vandaar ook dat duidelijke en motiverende kopregels belangrijk zijn.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Bedankt allemaal voor de leuke berichten. Altijd leuk om te lezen dat mensen je inzet toch waarderen.

 

Nog een kleine reactie of het antwoord van Jeroen. Ik vind dat jullie het geheel niet moeten veranderen, want het werkt allemaal prima, alleen even niet voor mij. Vandaar geen omroep om dingen te veranderen. Het probleem ligt op dit moment vooral bij mijn visie en belevenis.

 

Ik verwacht dat ik door nu afstand te nemen, later weer meer zin heb om actief mee te gaan doen.

 

Ik zit nog te twijfelen over de meeting, aan de ene kant heel gezellig, maar aan de andere kant niet helemaal eerlijk, gezien ik dan geen actief lid meer ben.

 

 

Link naar reactie
Retired Mod     7,5k 1443

 

Ik zit nog te twijfelen over de meeting, aan de ene kant heel gezellig, maar aan de andere kant niet helemaal eerlijk, gezien ik dan geen actief lid meer ben.

 

 

 

Ach gewoon komen Jasper, het is bij jou om de hoek zo'n beetje.. er geld tenslotte geen post count of controle op recente deelname. Juist de offline gezelligheid kan bijdragen aan de zin om weer actiever of op een andere manier deel te nemen..

 

 

Link naar reactie

@Jasper: heel normaal en heel gezond om een tijdje meer afstand te nemen.

 

Ter illustratie: we hebben allebei ongeveer 1.500 berichten gepost. Alleen heb jij die binnen 2 jaar geplaatst en ik heb er 5 jaar over gedaan.

 

Social media heeft een downside. Het is 24 uur per dag open, dus je kunt er altijd tijd aan besteden. Vergelijk het met in de kroeg zitten, een congres bijwonen, naar een lezing gaan of een beurs bezoeken. Allemaal leuk en inspirerend, maar niet iedere dag en dagen aan een stuk.

 

Dus gewoon tot ziens. Kijk maar wat je doet en wanneer je het doet.

Link naar reactie
Ik zit nog te twijfelen over de meeting, aan de ene kant heel gezellig, maar aan de andere kant niet helemaal eerlijk, gezien ik dan geen actief lid meer ben.

 

 

volgens mij staat er nergens dat je verplicht actief lid moet zijn. zelfs starters zijn welkom. dus laat je daardoor niet tegen houden.

 

Momenteel ben ik zelf ook niet zo actief, drukke werkzaamheden werken aan een herstart als ondernemer, een cursus er tussen door en een geplande vakantie vanaf 28 april zorgen ervoor dat ik soms wel mee lees maar weinig reageer. Soms heb ik dagen geen behoefte aan HL.

 

twijfel of ik naar de meeting kom, ik ben dan net terug van vakantie en verwacht dan toch wel een stapel werk aan te treffen.

 

 

Link naar reactie

Elk forum kan ongemerkt je helemaal in beslag nemen. Geestelijk kan je je helemaal laten opslurpen in de reacties en in de antwoorden. Daarmee kost het veel tijd en energie in de niet te stillen honger naar informatie.

Het is naar mijn mening altijd verstandig voor een ieder van tijd tot tijd enige afstand te nemen.

mee eens, stiekem gaat er veel tijd in zitten als je niet oppast..

ik neem ook wel eens bewust wat afstand, maar na een paar dagen ropet het dan toch weer,

het is leuker dan de krant lezen... ;)

 

bedankt Jasper, het was gezellig, we zien elkaar vast nog wel, of IRL of hier. ;D

"zoek het maar uit"

Link naar reactie

Soms ontgroei je een bepaalde vriendengroep, van je vriendin, van je sportmaten, of in dit geval van een forum.

 

Is het echt negatiever geworden, of is jou denkwijze en/of belevenis anders geworden door de jaren heen?

 

Ik ben redelijk nieuw, maar vind dit een van de betere (zakelijke) discussie forums!

 

 

Sexshop Slaapkamerspeeltjes.NL - De ondeugendste online sexshop van de Benelux! Voor de spannendste sextoys
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 102 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.