Van de Mods aan iedereen: Kneuzen van 10 april

Aanbevolen berichten

Beste bezoekers en leden

 

Iemand is zich vandaag helemaal te buiten gegaan aan een 40 tal kneuzen waarvan sommigen met kwetsende teksten en sommigen met namen van andere HL leden eronder.

 

Dit lid is verwijderd van HL.

 

Maandag zal bezien worden hoe we deze kneuzen verwijderd krijgen.

 

Neem aub geen aanstoot en vertrouw er dus ook niet op dat de naam onder de kneus ook daadwerkelijk is van wie de kneus afkomt.

 

Excuses dat er zo laat ingegrepen is.

 

groet

Joost

 

HL admin

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

Pffff,

 

Moet je je even voorstellen dat je op je vrije zondagmiddag, in zo'n beetje het eerste lekkere weekend van het jaar, uitgebreid de tijd gaat nemen om anoniem andere (veelal anonieme) gebruikers één voor één kneuzen uit te delen. Met een tekstje erbij ook nog steeds.

 

Heb je het dan zwaar met jezelf?

 

Maar ja, het devies in dit soort gevallen is eigenlijk altijd: don't feed the trolls dus laat ik dat ook maar niet meer doen.

Link naar reactie

Dit is een goede reden om anonieme kneuzen en reuzen af te schaffen. Een andere goede mogelijkheid is anonieme kneuzen en reuzen te houden, maar dan met de mogelijkheid om op zo'n anonieme kneusgever te reageren met een tegenkneus :) in het rode kneuzenvak. Dit alleen als de kneus ongepast is. Dus een reaktiemogelijkheid op zulke kneuzen en reuzen. Als de kneus terecht is natuurlijk niet. Nu komt de kneuzengever nog vaak goed mee weg. Iemand die anoniem onterechte kneuzen geeft houdt snel op als hij dan automatisch zelf een kneus krijgt.

Link naar reactie

Dit is een goede reden om anonieme kneuzen en reuzen af te schaffen.

 

 

Helemaal mee eens, heel goed plan! Ik weet alleen niet of het technisch haalbaar is met de huidige software waarop HL draait.

 

 

Een andere goede mogelijkheid is anonieme kneuzen en reuzen te houden, maar dan met de mogelijkheid om op zo'n anonieme kneusgever te reageren met een tegenkneus :) in het rode kneuzenvak. Dit alleen als de kneus ongepast is. Dus een reaktiemogelijkheid op zulke kneuzen en reuzen. Als de kneus terecht is natuurlijk niet. Nu komt de kneuzengever nog vaak goed mee weg. Iemand die anoniem onterechte kneuzen geeft houdt snel op als hij dan automatisch zelf een kneus krijgt.

 

 

En wie bepaalt of een kneus onterecht is? Als ik moet kiezen dan zou ik 100% gaan voor het afschaffen van de anonieme kneuzen. Als je niet te beroerd bent om een kneus te geven dan moet je ook niet te beroerd zijn om dit onder je eigen naam te doen.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie

Is het geen idee om alleen aan de Mods (of ondernemers die zie op andere manier al bewezen hebben op het forum) de mogelijkheid te geven om reuzen/kneuzen uit te delen? Maar afschaffen (of max. 1 reus/kneus per dag) is ook geen slecht plan.

 

Groeten

Joost

 

 

Alleen door mods vind ik niet zo'n goed plan. Maar ik vind het een heel goed plan om dit vanaf een bepaalde status, zoals Joop al aangeeft, vind ik een goeie.

Anonimiteit afschaffen vind ik niet zo'n goed plan, voor ondernemers met problemen is dit nogal drempelverhogend en dat lijkt mij niet de bedoeling. Lijkt mij bovendien niet te controleren voor HL... Misschien een optie dat alleen eden met een geregistreerde voor- en achternaam een status kunnen opbouwen? Dit is overigens iets anders dan geen screennaam mogen gebruiken ;D

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie

Dit is een goede reden om anonieme kneuzen en reuzen af te schaffen.

Maar dan ook gelijk de anonieme logins, anders is het lood om oud ijzer - dus iedereen met voor- en achternaam! :)

 

Peter, Hier ben ik het niet mee eens. Traceerbaar zijn is iets anders dan volledig anoniem iets zeggen of een reus of kneus geven. Als je met jouw volledige naam iets post over problemen bijvoorbeeld in jouw bedrijf , kan dat jouw zaak verslechteren. Dit is de snelste weg om een bedrijf in zwaar weer nodeloos failliet te laten gaan.

Link naar reactie

Maar als je account anoniem is, is je reus of kneus dat vanzelf ook. Als je het doet, moet je het goed doen! :)

 

Dan lijkt mij het een goed idee dat er bij een reus/kneus automatisch de volledige naam van de indiener verschijnt. Dit kan lijkt mij eenvoudig geprogrammeerd worden.

Link naar reactie
Retired Mod     7,5k 1439

Ach, in plaats van het hele systeem van reuzen en kneuzen en anonieme accounts weer ter discussie te stellen lijkt de meest gepaste reactie op dit voorval om het aantal reuzen en kneuzen per account te beperken tot zeg 5. Hoe vaak heb je op 1 dag / 24 uur meer dan 5 personen een (inhoudelijke) reus of kneus geven? Nu is er al een beperking dat je 1 persoon maar 1 kneus en 1 reus per dag kan geven. Het totaal aantal beperken voorkomt dit soort uitbarstingen en zal verder weinig hinder veroorzaken.

 

Andere wat ingrijpender maatregel die zinvol kan zijn om het aantal onzin kneuzen (en reuzen) te beperken kan zijn dat je alleen reuzen en kneuzen kan geven in een topic waarin je ook hebt gereageerd want ik vind ook wel dat we een hoog gehalte aan "knuffelreuzen" en "compensatie-reuzen" hebben die eigenlijk ook niet zoveel toevoegen.

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Andere wat ingrijpender maatregel die zinvol kan zijn om het aantal onzin kneuzen (en reuzen) te beperken kan zijn dat je alleen reuzen en kneuzen kan geven in een topic waarin je ook hebt gereageerd want ik vind ook wel dat we een hoog gehalte aan "knuffelreuzen" en "compensatie-reuzen" hebben die eigenlijk ook niet zoveel toevoegen.

 

 

Ah ja, er zijn inderdaad veel compensatiereuzen - maar die zijn er natuurlijk niet voor niets. Af en toe worden en kneuzen gegeven die echt kant noch wal raken terwijl de inhoud van het stuk uitstekend is. En dan kan ook ik soms de verleiding niet weerstaan. Dit vind ik juist een mooi voorbeeld van het zelfreinigend vermogen van de community.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie

Dan lijkt mij het een goed idee dat er bij een reus/kneus automatisch de volledige naam van de indiener verschijnt. Dit kan lijkt mij eenvoudig geprogrammeerd worden.

Denk je? Laat ik het anders zeggen - heb jij bij je registratie je volledige naam ergens ingevuld? Nee. Kan dat dus weergegeven worden als mij een kneus geeft? Nee. :)

 

Moet Higherlevel dan de identiteitsgegevens controleren of zo??? Dat is toch waanzin. Nee als ik zo iemand een PMtje kan sturen is voor mij de gebruikersnaam voldoende.

Link naar reactie

...lijkt de meest gepaste reactie op dit voorval om het aantal reuzen en kneuzen per account te beperken tot zeg 5.

Meh...een beter reaktie lijkt me om je schouders op te halen. In de 6 jaar dat ik op dit forum zit is dit voor zover ik me kan herinneren de eerste keer dat zoiets gebeurt. Geen reden om van een mug een kudde olifanten te maken! :)

 

Hier ben ik het helemaal mee eens, laat de mug maar gewoon een mug blijven. Is even irritant, maar niks wat een opgerolde krant niet kan verhelpen.... ;)

 

Groet, Martin

Link naar reactie
Dan lijkt mij het een goed idee dat er bij een reus/kneus automatisch de volledige naam van de indiener verschijnt. Dit kan lijkt mij eenvoudig geprogrammeerd worden.

 

Moet Higherlevel dan de identiteitsgegevens controleren of zo??? Dat is toch waanzin. Nee als ik zo iemand een PMtje kan sturen is voor mij de gebruikersnaam voldoende.

 

Je spreekt jezelf tegen - "volledige naam" is wat anders dan "PipoDeClown". Wat bedoel je nou? :)

Link naar reactie

PS. even on topic, voor de verandering - ik heb al bladerend wat van die zielige kneusjes gelezen, en ik wil graag weten welke idioot zich zo respectloos gedraagt. Ik weet dat jullie dat (bijzonder zeer hoogstwaarschijnlijk) niet gaan zeggen, maar ik vind toch dat als je je zo gedraagt, je het best verdient dat iedereen weet wie nou precies die ongelofelijke loser is.

 

Hopend op cojones verblijf ik, schijnt het,

 

Hoogdravend,

 

Peter :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.