• 0

Startende webwinkel.....vele vragen omtrent de potentie / verwachtingen

Hallo.

 

Allereerst moet ik aangeven dat ik al enkele jaren onderneem op het gebied van ICT, maar waar ik nu mee bezig ben eigenlijk weinig kaas heb gegeten. tenminste....het biedt genoeg nieuwe uitdagingen :) ten opzichte van de bedrijfsvoering die ik gewend ben,

 

In juni 2009 ben ik een webwinkel begonnen in de sportbranch. Deze is geopend in maart 2010 en draait nu 1 jaar. In die jaar heb ik ongeveer 80k aan omzet geboekt met een bruto marge van ongeveer 25%. Nu de nieuwigheid ervan is en het toch wel heeel hard werken is :) (zeker naast mijn andere ondernemingen) vraag ik mij nu weleens of wat ik hiermee aan moet. Nu is mijn vraag eigenlijk of er mensen zijn met ervaring op het gebied van online retail en mij kunnen helpen een inschatting te maken van de potentie van deze webwinkel? Is dit veel of weinig omzet voor een eerste jaar? Wat zijn de groei cijfers die een webshop van redelijk tot goede kwaliteit (service, usability, marketing, SEO,assortiment) ongeveer laten zien.

 

Elke informatie / delen van ervaring wordt zeer gewaardeerd!

 

Mocht je nog vragen of opmerkingen dan hoor ik het graag. Wellicht (waarschijnlijk :) ) zijn er zaken niet duidelijk.

 

Bvd

Johannes

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Johannes

 

Je zou kunnen beginnen met het in kaart brengen van de omvang van de markt, met het "Hulpprogramma voor zoekwoorden" van Google kan je oa zien hoeveel mensen op bepaalde woorden zoeken en hoeveel concurrenten adverteren op deze woorden.

 

Als je met behulp van deze informatie een goed zoekwoordenplan maakt, kan je een vrij nauwkeurig beeld krijgen van hoe je markt in elkaar zit en hoe dat de verhouding tussen klanten en aanbieders is.

 

Het is normaal dat je de eerste periode minder verkoopt, maar hoe meer inzicht je krijgt in de situatie is het mogelijk om betere advertenties te maken en gerichter te adverteren. Ook is het heel belangrijk om je concurrenten goed te analyseren en dit te blijven doen (ze zitten namelijk niet stil) zodat je kunt leren van hun sterke maar zeker ook van hun zwakke punten.

 

Hopelijk heb je hier iets aan.

 

Met vriendelijke groet

Joost

Don't give up so easily

Have some faith and you will see

Try again...try again

Link naar reactie
  • 0

SEO is zeer belangrijk! Ik ken van enkele ondernemers dat zij zonder advertenties 50k omzet draaien. Ik weet niet in hoeverre je website hier in geoptimaliseerd is, maar stop daar tijd in.

 

Er zijn eigenlijk heel veel punten waar je op moet letten, echter zonder een zicht op je webwinkel......

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.