Aanbevolen berichten

Ik verbaas me over vele onvindbare (kleine) ondernemers op Linkedin.com en heb daarom een lijst met 9 redenen gemaakt waarom je een account moet hebben (de voordelen zeg maar).

1. Het is handig als backup voor al je relaties.

2. Indien je goed gevonden wordt op bepaalde zoektermen kan je zomaar als spreker of guru benaderd worden in jouw markt.

3. Onder mensen die je mogelijk kent en connecties van connecties vind je soms verrassend leuke nieuwe contacten.

4. Je kan je snel verenigingen bij calamiteiten of feestmoment bijvoorbeeld.

5. Je kan je website url, twitter account en facebook account hier promoten.

6. Een twijfelende klant is meer overtuigd met een nette Linkedin account. Onvindbaar is verdacht.

7. Met een company pagina kan je ook nog eens je bedrijf neerzetten en kunnen je medewerkers zich hier aan koppelen zodat de bedrijfsgrootte tastbaarder is

8. Je kan er berichten over openstaande vacatures, bedrijfsnieuws, oproepen doen voor experts, enz op kwijt.

9. Je kan meepraten in groepen.

Fantastisch toch? Hopelijk heeft me oproep effect en kunnen we gemakkelijker zaken doen met elkaar.

Hopelijk heeft me oproep effect en kunnen we gemakkelijker zaken doen met elkaar.

Daar zou ik niet te snel op hopen. Ik ben bijv. vrij kritisch tav met wie ik contact leg.

en topic even verplaatst naar off topic, want dit is zeker niet innovatief ;)

groet

Joost HL admin

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Ik verbaas me over vele onvindbare (kleine) ondernemers op Linkedin.com en heb daarom een lijst met 9 redenen gemaakt waarom je een account moet hebben (de voordelen zeg maar).

6. Een twijfelende klant is meer overtuigd met een nette Linkedin account. Onvindbaar is verdacht.

Dit punt vind ik wel een goed argument. De drempel voor aanwezigheid op het www is tegenwoordig zo laag dat het idd bijna verdacht is als je hier niet aanwezig bent. Als je even googelt op naam of bedrijfsnaam en er is niets te vinden dan ben ik zelf bij voorbaat alert. Dan nog hoeft er niets aan de hand te zijn, genoeg digibetische ondernemers, maar even pas op de plaats kan dan zeker geen kwaad.

Ik ben bijv. vrij kritisch tav met wie ik contact leg.

Aanwezig zijn op het www (linkedin/twitter/facebook) hoeft nog niet gelijk te zijn aan contact maken. Bij een reclamebord verwacht je ook niet gelijk dat iedereen je gaat bellen toch?

Aanwezig zijn op het www (linkedin/twitter/facebook) hoeft nog niet gelijk te zijn aan contact maken. Bij een reclamebord verwacht je ook niet gelijk dat iedereen je gaat bellen toch?

Precies, vandaar dat ik ook Actiekrant quote zodat mijn opmerking niet uit zijn verband gehaald wordt :-\

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Er is maar 1 ding erger als geen linkedin account.. en dat is een slechte Linkedin account.. (of welke social media dan ook)

Te vaak zie ik halfslachtige pogingen tot aanmaak van (meerdere) linkedin accounts met 1 contact of soms wel 4 wow ???

Verder weinig info of zo'n kneuterig zinnetje in de status "eens uitvogelen hoe dit werkt"

om daarna noooit meer in te loggen

Dus in plaats van een oproep dat iedereen er een moet hebben. Vind ik veel meer de "bezint eer ge begint" waarschuwing van toepassing. Als je een dergelijke account opent realiseer je dan ook dat je hem moet onderhouden. Dus zet er geen aanbieding van de week op als je maar 1x per 3 maanden langs wilt komen.

Voor beginners geld wat mij betreft: als je online media gebruikt dan ook na over de manier van gebruiken. Begin met een sober/rustig profiel van wie je bent en wat je doet. Kijk vooral eens rond wat anderen doen. Maar begin pas actief met gebruiken als je het medium snapt en toegevoegde ziet. Zodat je niet eindigt als de zoveelste wannebee / musthave van de online wereld. want een ding is zeker je sporen uitwissen op internet is een stuk lastiger dan bij andere media.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar