• 0

Advertentiecampagne website

Goedemorgen,

 

een van mijn websites richt zich op het aanbieden van onroerend goed waarbij meer gedacht moet worden aan een regionale opzet en meer klantgerichtheid dan b.v. Funda wat in feite alleen een database met woningen is.

 

In de applicatie kan ik gericht advertentiecampagnes opzetten, iemand gaat b.v. verbouwen en krijgt een advertentie voor een bouwmarkt om maar een voorbeeld te noemen of iemand zoekt naar een woning en krijgt reclame voor een inboedelverzekering. Dit kan gericht op regio (waar zit iemand?) of nationaal / algemeen.

 

Belangrijkste is uiteraard de informatieverstrekking van de site zelf maar in dit geval zal gerichte advertentiestrategie ook een bepaalde omzet moeten gaan genereren zonder te overheersend te worden.

Zaak dus om 'kwalitatief goede' aanbieders te hebben.

 

Google Adsense is mogelijkheid 1 maar ik dacht zelf meer aan het zelf benaderen van bedrijven die kunnen adverteren op de site. Adsense is redelijk in te stellen maar is op sommige punten toch niet ideaal.

 

Nu zijn er vast bedrijven die veel beter zijn dan ik om die voor mij goede partners te zoeken die interesse hebben om te adverteren. Ik kan uiteraard allerlei partijen gaan benaderen maar iemand die dit dagelijks doet zal hier waarschijnlijk voor mij meer resultaat uit kunnen halen m.b.t. juiste partij, geschikte advertentieprijs (wat ga je berekenen, p/mnd of obv CTR) etc..

 

Heeft iemand suggesties voor een efficiente aanpak of evt bedrijven die hier goed in zijn (ivm ongewenste reclame op het forum evt PM )

 

Alvast bedankt.

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Over het algemeen is de kwaliteit van Google Adsense adverteren niet over om naar huis te schrijven, en de vergoeding is vaak bedroevend door de CPC aanpak.

 

In jouw geval is het hoogstwaarschijnlijk een stuk interessanter om advertenties aan te bieden via affiliate programma's zoals bijvoorbeeld TradeDoubler, Commision Junction, Daisycon, m4n e.d. Veel van deze programma's werken op PPL basis(Pay per Lead) of Revenue-share(Omzet deling op basis van een percentage), dit zal op de langere termijn meer voor je opleveren dan af en toe eens een paar cent welke voortkomt uit CPC inkomsten van Adsense.

 

Wanneer je site vervolgens meer bekendheid heeft verworven kan je eventueel andere bedrijven direct gaan benaderen of deze wensen te adverteren op je website, dit heeft vervolgens een grotere kans van slagen mijn inziens.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie. Heb je ervaring met de verschillende bedrijven? M.a.w. wie zorgt er voor de beste service en resultaat? Ik heb de verschillende sites reeds bekeken maar ervaring van anderen tellen voor mij altijd zwaarder.

 

 

Ik heb met M4N en Daisycon ervaring, Daisycon is voor zover ik weet het grootste affiliateprogramma van Nederland en ze hebben een zeer duidelijke back-end. De percentages of CPC zijn bij deze 2 vaak het zelfde.

TradeDoubler en Commision Junction zijn meer internationaal/amerikaans, dus afhankelijk van je markt welke je zou kiezen.

 

Verder zoals Frans boven mij al zegt kan je inderdaad kijken op Affiliateforum, al lopen er daar ook veel Affiliatemanagers rond waardoor de meningen niet altijd even objectief zijn.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb me gelijk aangemeld op het forum, extra info (alhoewel kritisch bekeken) kan nooit kwaad.

 

Ik heb Daisycon en M4N reeds benaderd per mail, gezien mijn doelgroep / markt is het beste mij te richten op een partij die echt op NL gebaseerd is.

Dan zou ik me als ik jou was eens aanmelden als Publisher bij Daisycon (is kostenloos), om eens te kijken bij de beschikbare programma's die ze aanbieden of er iets interessants voor je bij zit.
Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie. Heb je ervaring met de verschillende bedrijven? M.a.w. wie zorgt er voor de beste service en resultaat? Ik heb de verschillende sites reeds bekeken maar ervaring van anderen tellen voor mij altijd zwaarder.

 

 

Ik heb met M4N en Daisycon ervaring, Daisycon is voor zover ik weet het grootste affiliateprogramma van Nederland en ze hebben een zeer duidelijke back-end. De percentages of CPC zijn bij deze 2 vaak het zelfde.

TradeDoubler en Commision Junction zijn meer internationaal/amerikaans, dus afhankelijk van je markt welke je zou kiezen.

 

Verder zoals Frans boven mij al zegt kan je inderdaad kijken op Affiliateforum, al lopen er daar ook veel Affiliatemanagers rond waardoor de meningen niet altijd even objectief zijn.

 

Onjuist, TradeTracker is de grootste en ook een stuk betrouwbaarder dan onze vrienden van Daisycon (zie hiervoor Google rechtszaken etc etc.). Daarbij hanteert Daisycon een rare manier van affiliatelinks aanmaken: http://d1.daisycon.com/blablabla terwijl M4N en Tradetracker het op de juiste manier doen http://websitenaam/trackingurl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie. Heb je ervaring met de verschillende bedrijven? M.a.w. wie zorgt er voor de beste service en resultaat? Ik heb de verschillende sites reeds bekeken maar ervaring van anderen tellen voor mij altijd zwaarder.

 

 

Ik heb met M4N en Daisycon ervaring, Daisycon is voor zover ik weet het grootste affiliateprogramma van Nederland en ze hebben een zeer duidelijke back-end. De percentages of CPC zijn bij deze 2 vaak het zelfde.

TradeDoubler en Commision Junction zijn meer internationaal/amerikaans, dus afhankelijk van je markt welke je zou kiezen.

 

Verder zoals Frans boven mij al zegt kan je inderdaad kijken op Affiliateforum, al lopen er daar ook veel Affiliatemanagers rond waardoor de meningen niet altijd even objectief zijn.

 

Onjuist, TradeTracker is de grootste en ook een stuk betrouwbaarder dan onze vrienden van Daisycon (zie hiervoor Google rechtszaken etc etc.). Daarbij hanteert Daisycon een rare manier van affiliatelinks aanmaken: http://d1.daisycon.com/blablabla terwijl M4N en Tradetracker het op de juiste manier doen http://websitenaam/trackingurl

Internationaal gezien is TradeDoubler inderdaad groter dan Daisycon, daar geef ik je gelijk in. Alleen binnen NL weet/wist ik niet.. Verder wat betreft die affiliate links wist ik geeneens aangezien ik voorheen nog niet met TradeDoubler uitgebreid heb gewerkt, dat ziet er inderdaad een stuk beter uit, ga ik eens bekijken :) Bedankt!
Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is dit het lijstje van affiliatenetwerken die in NL actief zijn.

 

Zanox

Tradedoubler

M4N

Daisycon

Tradetracker

Cleafs

Webgains

Netdirect

Affiliate4You

Conversive

Affiliatepartners

Testnet

Adquick

Paypro

Affiliatewereld

NetAffiliation

Public Idees

 

Kijk ook eens op affiliateforum!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    16 leden, 288 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.