• 0

Kapsalon en je eigen woning mag dat?

Hoi, ik ben van plan een kapsalon in mijn eigen woning te starten, ik heb eigen capitaal dus ik hoef geen lening, heb 20+ jaar eravring in de branche dus ondernemingsplan of dergelijk is wat me betreef ook overbodig, ik beging heel klein en modest, het geval is dat ik zit al een jaar in de bijstand en ik vraag me af als ik kan starten me behoud van mijn uitkering voor de eerste manden om te zien hoe het gaat.

 

Ik heb een mooie ruime woning en ik lees op internet dat soms onder voorwaarden je krijg toesteming van de gemeente om in je eigen huis zo een bedrij te starten.

 

Mijn vragen zijn als volg.

 

1. wie moet ik als eerste inlichten over mijn plan om met behoud van uitkering proberen te starten (sociale dienst?)

2. hoe duur is het bij de kvk me laten inschrijven

 

Mijn kenmerken zijn:

nooit eerder een eigen ondernemeing gehaad

ervaring met bedrijszakken

al een kleine klantenkring

ik heb een heel maar heel kleine capitaal.

genoeg ervaring wat betreef marketing en promotie online zowel als offline

 

 

Groet

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Op onze site vind je een handig stappenplan:

http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/stappenplan/bedrijf-starten

Punt 7 van dit plan geeft informatie over het starten van een bedrijf aan huis.

 

Informatie over de kosten van inschrijving bij de KvK vind je hier:

http://www.kvk.nl/over-de-kvk/factuur-kvk/hoe-wordt-de-jaarlijkse-bijdrage-vastgesteld/

 

Informatie over het starten van een bedrijf vanuit een bijstandsuitkering vind je hier:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zelfstandigen-zonder-personeel-zzp/starten-als-zzp-er/starten-vanuit-een-uitkering#anker-starten-vanuit-een-bijstandsuitkering

 

Veel succes!

Miki

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Hallo kapster,

 

Ik zou eerst naar de gemeente gaan om te vragen of het inderdaad mogelijk is dat je een kapsalon in je eigen woning mag beginnen. Dat hangt af van wat in het bestemmingsplan staat. Soms mag het, soms mag het niet. Je kunt dan ook direct naar de sociale dienst gaan, om te vragen hoe het dan zit met je uitkering.

 

De kosten van de KvK kun je hier berekenen: http://www.kvk.nl/over-de-kvk/factuur-kvk/bereken-de-jaarlijkse-bijdrage/?refererAliasStat=rekenmodule

 

Ik hoop voor je dat het mag!

]

Link naar reactie
  • 0

Hoi, bedankt voor de snelle reactie, hoe met mijn uitkering zit weet ik al, ik moet accepteren wat ze me aanbieden als werk of anders mijn uitkering word ingekort of zelf stop gezet.

 

Weet je toevallig als het bestaat een bepaalde afdeling binnen de gemeente voor dit soort zakken?

Link naar reactie
  • 0

Ligt er vaak ook aan in wat voor mate je de voorgevel gaat gebruiken om je diensten te promoten. Als jij een groot reclamebord gaat ophangen en buiten ook nog zo'n ding neerzet, dan zijn gemeente vaak een stuk minder gecharmeerd van je plan als wanneer je dat niet doet...

 

Then again, hoe kom je dan aan je klanten? :)

 

Kvk is tientjeswerk. Don't foget de belastingdienst. BTW nummer aanvragen daar...

 

Ennuh: eigen woning? Daarmee bedoel je dat je in een koophuis woont? Want bij een huurhuis dien je namelijk toestemming te vragen aan de verhuurder/woningcorperatie.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Misschien begrijp ik het niet goed, maar je hebt bijstand én een koopwoning?

 

Daarnaast , maar dat is hier in de gemeente mogen "thuiskapsters"wel thuis kappen ,maar geen "salon in huis" in een woonwijk hebben dit met overlast voor de buurt.

 

Vraag eerst inderdaad bij de uitkeringsinstantie of je dit mag , en als het een koophuis is vraag de bepalingen van het bestemmingsplan op en laat er een deskundige vb kvk naar kijken .

 

Daarnaast is een ondernemingsplan hoe dan ook nooit overbodig, maar dat is je eigen keuze, je kunt je financiele ins en outs maken en er tzt weer eens naar kijken......het lijkt zo simpel een salon aan huis beetje centen van je zelf weinig investering , maar vergeet niet dat je best wat kosten moet maken , en als je dat op papier hebt staan weet je ook wat voor tarief je moet rekenen aan je klanten om er netto iets aan over te houden, maar goed dat moet je zelf weten is alleen een tip om niet teleurgesteld te worden.

 

Veel succes

Link naar reactie
  • 0

Ligt er vaak ook aan in wat voor mate je de voorgevel gaat gebruiken om je diensten te promoten. Als jij een groot reclamebord gaat ophangen en buiten ook nog zo'n ding neerzet, dan zijn gemeente vaak een stuk minder gecharmeerd van je plan als wanneer je dat niet doet...

 

Then again, hoe kom je dan aan je klanten? :)

 

Kvk is tientjeswerk. Don't foget de belastingdienst. BTW nummer aanvragen daar...

 

Ennuh: eigen woning? Daarmee bedoel je dat je in een koophuis woont? Want bij een huurhuis dien je namelijk toestemming te vragen aan de verhuurder/woningcorperatie.

 

ja dat heb ik net gehoor, ik heb de gemeente gebeld en ze zeggen dat de woningcorporatie moet toestemming verlenen en niet de gemeente.

 

Klop dit hellemaal of niet?,

Link naar reactie
  • 0

 

 

Weet je toevallig als het bestaat een bepaalde afdeling binnen de gemeente voor dit soort zakken?

Gemeenten gebruiken verschillende benamingen: Ruimtelijke ordening, Ruimte, Stadsontwikkeling enz. Bel gewoon even op en vraag of je het bestemmingsplan voor je straat mag inzien. Dan wordt vanzelf naar de juiste personen doorverwezen.

]

Link naar reactie
  • 0

*Woningcorporatie

 

Je dient in elk geval toestemming te vragen aan je woningcorporatie dan. Maar ik vraag me af of dat voldoende is. Ligt er dus vooral aan hoe en of jij je kapsalon aan de buitenkant wel of niet gaat promoten

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Ja zeker dat dat klopt je begint immers een bedrijf in een woning die niet van jou is , ik zou dus snel met hen gaan bellen .

 

Is anders starten als ambulant kapster geen optie? zo kun je toch iets voor je zelf gaan beginnen , misschien niet je ideaal maar het zou iets zijn.

 

Ik zelf ben geen voorstander van het ambulante ( ben pedicure en gruwel van het onhygiënische aspect van thuis aan de keuken tafel brrr) maar goed als kapster ben je niet met sorry jongens!!! schimmels en eczemen bezig...en wat er al niet meer voor gezelligs bij mijn vak komt kijken .

Link naar reactie
  • 0

Kapster aan huis is ook een optie, ik ben net bij de uwv geweest, ik heb in mijn inschrijving staan dat ik 0 uur beschikbaar voor werk ben, dat komt misschien omdat ik een jaar lang ben bezig geweest om aan hbo studie te beginnen, maar die plannen zijn al verandert, heeft iemand ervaring hiermee.

 

de medewerker zei dat omdat ik geen wekcoach heb ik moet eerste mijn comtact persoon bij sociale dienst inlichten over mijn ondernemingsplannen.

Link naar reactie
  • 0

Misschien ik ben niet duidelijk genoeg geweest, mijn studie plannen gaan niet door.

 

Die zijn vervangen door mijn ondernemings plannen.

 

Ik heb geen werkcoach en nooit tijdens mijn uitkering die al een jaar lang duurt een werkcoach gehaad.

 

In mijn inschrijving bij het uwv staat dat ik 0 uur beschikbaar voor werk ben.

 

en tijdens het hele jaar ben ik nooit aangesproken geweest door mijn contact persoon bij het uwv om te solliciteren, maar zoals ik als eerder zei dat komt omdat ik studie plannen had en ik moest een paar manden college lopen maar dat studie is al vervallen .

 

Mijn vraag is heeft iemand ervaring met 0 uur beschikbaar voor werk zijn geweest.

 

ik weet dat gaat niet makkelijk worden met het uwv want alles wat ze doen is je de eerste baan die ze hebben proberen te opdringen, maar hoe pak ik dit aan?.

 

Ik heb gewoon een huur woning, en het idee om kapster aan huis te worden beval me wel.

 

Maar hoe krijg ik dat de eerste manden van mijn onderneming mijn uitkering kan behouden?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mevrouw de kapster....

 

Ik heb het goed gelezen... Ik stel voor dat jij dat ook even doet :)

 

Als je je opgeeft als zijnde student: dan ben je niet beschikbaar om te werken... Vandaar die 0 uur. Maar als jij beslist om niet meer te studeren, maar om te ondernemen dan ben je weer beschikbaar om te werken.

 

Om die reden moet je contact opnemen met het UWV/ je werkcoach/vragen om een werkcoach. Om met hen te bespreken of je toch nog kunt blijven vertrouwen op je uitkering.

 

Logischerwijs ben je niet aangesproken om te gaan solliciteren omdat je niet beschikbaar was voor werk... Althans, dat heb je aangegeven doordat je wilde studeren.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een vraag romdom de verlenging van de inschrijving bij uwv, als je je aanmeld met een ondernemingsplan om je inschrijving te verlengen en je vraag om je uitkering de eerste manden van je onderming te kunnen behouden, wat word dan op de verlenging opgeschreven ?,.

 

Dat ik nu bepaalde uren beschikbaar voor werk ben, of krijg ik weer dat ik 0 uur beschikbaar voor werk ben om mijn onderneming te kunnen doorzetten.

 

In het eerste geval ik zou verplicht te gaan solliciteren, en dat komt te nadeel van mijn onderneming.

 

In welke gevallen kan het uwv mijn uitkering stop zetten want mijn contact persoon bij sociale dienst heeft me bij startbaan aangemeld als "werkzoekende", en startbaan heeft me een baan die bij me hellemaal niet pas al aangeboden.

 

Dit terwijl ik duidelijk aan mijn contact persoon van sociale dients uitlegde dat ik van plan ben als zelfstandig te gaan beginnen. hij zei dat startbaan behoordeel als ik als zelfstandig kan beginnen of niet.

 

Ik heb geen werkcoach (door eerdere genoemde redenen) dus ik moet de verlengin van mijn inschrijving met willekeuirg medewerker aan de balie regelen.

 

Het ziet een beetje ingewikeld uit maar ik will een betere beeld hebben van wat mijn kansen zijn om te ondernemen met behoud van uitkering..

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
  • 0

Misschien begrijp ik wederom iets niet , maar én UWV én sociale dienst lijkt mij niet mogelijk.

Je krijgt mi of het ene of het andere.

 

Kan he niet zo zijn dat je ww is afgelopen en je wellicht daarna de socialedienst in bent gegaan?

 

Daarnaast ben je min of meer afhankelijk van je uitkerende instatntie om wel of niet voor jezelf te kunnen gaan werken, als hun er geen brood in zien dan gaat het niet door.

In dat geval is het zaak dat je zsm aan het werk gaat leuk of niet leuk en vanuit een betaalde baan uit de uitkering blijven ..lees: zelfstandigheid en onafhankelijkheid opbouwen en daarna kijken of het zelfstandig ondernemerschap wel iets is voor je.

 

En ook niet onbelangrijk alles eens op een rijtje zetten want ik krijg de indruk dat je linksom of rechtsom niet weet waar en bij je nu een uitkering krijgt en waar je wel en niet staat in geschreven hetzij voor werk/uitkering/ HBO? studie.

Link naar reactie
  • 0

Mijn uitkering specificatie komt mandelijks via sociale dienst, dus sociale dienst betaald mijn uitkerin, ik ben ook tegelijkertijd bij het Uwv ingeschreven met 0 uur beschikbaar voor werk.

 

Dus weer, vanwege de betaling van mijn uitkering door sociale dienst, en mijn op 0 werk uren beschikbaarheid inschrijving bij het UWV, ben ik toch vanaf het beging van de betaling van mijn uitkering door beide instancies bekend.

 

De poging in april 2010 om een HBO studie te beginnen was de reden dat mijn beschikbaarheid voor werk door de het UWV op 0 in mijn inschrijving was gezet. Ondat ik must college lopen.

 

Maar dat is al in april 2011 veranderd, de studie planen vervallen en in plaats daarvan komt de ondernemings plannen, sociale dienst is al op de hoogte van die verandering sinds maart.

 

Als nu sociale dienst de verlenging van mijn inschrijving met een aantal uren per week zet, dat is ook geen probleem, want ik kan ook aan een baan komen via silliciteren en vanuit een baan proberen later als zelfstandig te beginnen.

 

Wat ik vreemd vind is dat ik de gelegenheid niet heb gekregen om te soliciteren maar ik krijg in plaats daarvan een baan opgedrongen. Om mijn uitkering te kunnen behouden.

 

Ik heb dit jaar niet thuis gezeten zonder niks te doen er was een reden daarvan en sociale dienst was ook op de hoogte.

 

Heeft iemand echte ervaring en kennis van zakken dat me kan vertellen wat kan ik verwachten in de komende manden van het UWV.

 

Wat kan je doen als een ambtenaar die niks over je weet “beoordeld” dat je beter kan gaan werken in een functie die hellemaal niet bij je aansluit om vanuit daar een bedrijf proberen te starten?

 

Misschien kan ik niks doen, maar dat wou ik graag ook weten.

Link naar reactie
  • 0

Laatste tip nog:

 

Bel gewoon de UWV op!! :D Dan weet je meteen hoe ze er mee omgaan...

 

Een bekende in mijn omgeving is ook vanuit een uitkering gestart. Die persoon houdt de gewerkte uren bij voor de zaak. Als je eenmaal boven een bepaald aantal uur per maand aan de zaak besteed, verlies je je gehele uitkering. Tot die tijd gaat dat evenredig met het aantal uur dat je besteed aan je onderneming omlaag.

 

Niet lullen, maar poetsen! De UWV bijt niet, gewoon bellen/langs gaan en situatie uitleggen.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.