Na een paar dagen onderzoek en een afspraak bij een payroll bedrijf wil ik graag de volgende situatie aan jullie voorleggen.
Ik heb een eenmanszaak en wil incidenteel de hulp van een van mijn vrienden inschakelen. Dit zal twee tot drie keer per maand gebeuren, en dit zullen vaak andere mensen zijn.
Een payroll bedrijf inschakelen is voor mij eigenlijk te duur, ik reken op dit moment 15 euro per uur aan mijn opdrachtgever voor hen, en had gehoopt hen 10 euro bruto te kunnen betalen . Hen zelf in dienst nemen lijkt een goedkopere optie, ik vind het geen probleem zelf administratieve lasten erbij te krijgen, ik krijg hier hulp bij en tevens vind ik het leuk en leerzaam.
Ik heb veel berichten gelezen met soortgelijke vragen, alleen ging het hier vaak om structurelere werkzaamheden of het inhuren van "onbekenden".
Ik zou graag advies van jullie krijgen over bijvoorbeeld
- Is het uberhaupt een mogelijkheid hen zelf in te huren
- Wat voor een contract zou ik hen moeten aanbieden
- Of is het misschien allemaal echt de moeite niet waard?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Tim
Tim
Beste HL'ers,
Na een paar dagen onderzoek en een afspraak bij een payroll bedrijf wil ik graag de volgende situatie aan jullie voorleggen.
Ik heb een eenmanszaak en wil incidenteel de hulp van een van mijn vrienden inschakelen. Dit zal twee tot drie keer per maand gebeuren, en dit zullen vaak andere mensen zijn.
Een payroll bedrijf inschakelen is voor mij eigenlijk te duur, ik reken op dit moment 15 euro per uur aan mijn opdrachtgever voor hen, en had gehoopt hen 10 euro bruto te kunnen betalen . Hen zelf in dienst nemen lijkt een goedkopere optie, ik vind het geen probleem zelf administratieve lasten erbij te krijgen, ik krijg hier hulp bij en tevens vind ik het leuk en leerzaam.
Ik heb veel berichten gelezen met soortgelijke vragen, alleen ging het hier vaak om structurelere werkzaamheden of het inhuren van "onbekenden".
Ik zou graag advies van jullie krijgen over bijvoorbeeld
- Is het uberhaupt een mogelijkheid hen zelf in te huren
- Wat voor een contract zou ik hen moeten aanbieden
- Of is het misschien allemaal echt de moeite niet waard?
Alvast bedankt voor jullie moeite,
Tim
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/31637-incidenteel-inhuren-van-een-bekende/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag