• 0

hoeveel studenten worden ondernemer?

Ik had ergens gelezen dat maar 8% van de Nederlandse studenten ondernemer wil worden en in de VS 84%.

Nu ben ik de bron kwijt van dat onderzoek.

Weet iemand een onderzoek waarin dit staat? Ik dacht eerst aan EIM , maar kan even niet precies vinden in welk onderzoek er gekekne wordt hoeveel studenten er per land ondernemer (willen) worden.

 

 

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Bernd,

 

Effe gegoogled. Het onderzoek was van het ministerie van EZ (http://www.ez.nl/spezials/4/home.asp?page=/spezials/4/links.html).

 

In onderstaand document vond ik een verwijzing er naar "De ondernemende samenleving: meer kansen, minder belemmeringen voor ondernemerschap". Op blz 22 staat de 7% genoemd. Het volledige rapport kun je lezen op http://www.ez.nl/publicaties/pdfs/11R26.pdf.

 

Ook in het rapport "Voortgangsrapportage nota De Ondernemende Samenleving" op blz 13 vindt je er een verwijzing naar. Het volledige document vindt je op http://www.ez.nl/upload/docs/Kamerbrieven/PDF-Documenten/01062724-bijlage.pdf

 

Succes ermee!

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

 

Link naar reactie
  • 0

Ties,

 

Bedankt!

Ik had het nodig nav een discussie gistervaond met leden van het Innovatieplatform. Daar zat ik in een consultatiegroep over starters.

Ik wist zo snel niet meer de exacte bron, maar heb je gegevens net even doorgemaild aan het IP.

Was overigens een inspirerende geslaagde meeting.

Ik heb veel vertrouwen in dat Innovatieplatform.

 

Bernd

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link naar reactie
  • 0

Ja,

 

Het was een bijeenkomst van een consultatiegroep. Ik begreep dat er acht (pin me niet vast op dat aantal) van deze groepen zijn met elk ongeveer 10-12 deelnemers. In onze groep (welke ging over startersbeleid) was de samenstelling zeer divers. Een aantal startende ondernemers, een aantal investeerders, een aantal mensen van intermediaire organisaties en een aantal mensen van het bureau IP.

Frans Nauta leidde de sessie.

Doel was om de zaken welke deze groep tegenkwam en als problematisch ervoer in kaart te brengen en op deze wijze een aantal knelpunten aan te geven waar het IP dan iets aan kan gaan doen.

Ik heb zo niet alle knelpunten bij de hand (het verslag van de meeting is onderweg) maar zaken als: gebrek aan financiering voor starters, gebrek aan ondernemerschap bij universiteiten, teveel regels zijn in ieder geval benoemd.

Het viel mij op dat het een redelijke afspiegeling was van de onderwerpen die ik ook op Higherlevel tegenkom als knelpunten.

Verder ben ik erg enthousiast over de daadkracht die het IP ten toon spreidde. Uiteraard moeten de resultaten nog geboekt worden, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat gaat lukken.

Kortom: het wordt een mooie lente/zomer voor starters.

 

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 186 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.