• 0

'Voorbeeld koeriersdienst DHL uit China'

Ik zie regelmatig de vraag langskomen over de kosten en duur van import uit China.

 

Ik verwacht een order uit China, ik zal alle updates hier plaatsen, zodat deze vragen niet steeds opnieuw beantwoord hoeven te worden.

 

Als dit als onnodig of onnuttig wordt beschouwd mag het verwijderd worden.

 

Helaas kan ik het gewicht en formaat via DHL niet achterhalen, maar volgens mijn leverancier:

Gewicht: +/- 28KG, formaat onder de 1m3.

Verzendkosten: USD 250

 

11vgxh3.jpg

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik wil niet negatief doen, maar hier heeft vrijwel niemand iets aan.

 

Het zou handiger zijn als je vermeld wat je hebt geimporteerd, het aantal stuks, gewicht en de werkelijke verzendkosten.

 

Verzendtijd met DHL is 2 tot 5 werkdagen

 

Verder vraag ik mij af waarom je het pakketje met DHL hebt laten versturen? Had je het op korte termijn nodig? Want er zijn talloze goedkopere opties.

Link naar reactie
  • 0

De titel van dit topic is niet duidelijk.

 

Voorbeeld van transport/import van 1 colli uit Hong Kong.

 

Dat is voor de import niet gelijk aan China. Bovendien vraag ik me af welke extra informatie dit moet verschaffen, als je dit allemaal met DHL in NL kunt regelen? Een kostenplaatje voor het transport van een enkele colli, van € 250,-- met evt. bijkomende kosten lijkt me ook bepaald niet representatief. Voor USD 200.00 heb je een pallet van ca 950 KG in Rotterdam.

Link naar reactie
  • 0

De titel van dit topic is niet duidelijk.

 

Voorbeeld van transport/import van 1 colli uit Hong Kong.

 

Dat is voor de import niet gelijk aan China. Bovendien vraag ik me af welke extra informatie dit moet verschaffen, als je dit allemaal met DHL in NL kunt regelen? Een kostenplaatje voor het transport van een enkele colli, van € 250,-- met evt. bijkomende kosten lijkt me ook bepaald niet representatief. Voor USD 200.00 heb je een pallet van ca 950 KG in Rotterdam.

 

Hallo papegaai ;)

 

Het topictitel 'Voorbeeld koeriersdienst DHL uit China' is inderdaad beter

Link naar reactie
  • 0

Ik wil niet negatief doen, maar hier heeft vrijwel niemand iets aan.

 

Het zou handiger zijn als je vermeld wat je hebt geimporteerd, het aantal stuks, gewicht en de werkelijke verzendkosten.

 

Verzendtijd met DHL is 2 tot 5 werkdagen

 

Verder vraag ik mij af waarom je het pakketje met DHL hebt laten versturen? Had je het op korte termijn nodig? Want er zijn talloze goedkopere opties.

 

- Waarom heeft niemand er iets aan? Wekelijks zijn er vragen betreft het importeren van goederen uit China.

- Gewicht en de verzendkosten staan toch vermeld?

- Waarom ik het met DHL laat versturen? Op advies van mijn leverancier. De volgende keer doe ik misschien anders.

Link naar reactie
  • 0

De titel van dit topic is niet duidelijk.

 

Voorbeeld van transport/import van 1 colli uit Hong Kong.

 

Dat is voor de import niet gelijk aan China. Bovendien vraag ik me af welke extra informatie dit moet verschaffen, als je dit allemaal met DHL in NL kunt regelen? Een kostenplaatje voor het transport van een enkele colli, van € 250,-- met evt. bijkomende kosten lijkt me ook bepaald niet representatief. Voor USD 200.00 heb je een pallet van ca 950 KG in Rotterdam.

 

Met mijn goederen zal ik nooit boven de 50KG komen, laat staan 950KG.

Link naar reactie
  • 0

Ik wil niet negatief doen, maar hier heeft vrijwel niemand iets aan.

 

Het zou handiger zijn als je vermeld wat je hebt geimporteerd, het aantal stuks, gewicht en de werkelijke verzendkosten.

 

Verzendtijd met DHL is 2 tot 5 werkdagen

 

Verder vraag ik mij af waarom je het pakketje met DHL hebt laten versturen? Had je het op korte termijn nodig? Want er zijn talloze goedkopere opties.

 

- Waarom heeft niemand er iets aan? Wekelijks zijn er vragen betreft het importeren van goederen uit China.

- Gewicht en de verzendkosten staan toch vermeld?

- Waarom ik het met DHL laat versturen? Op advies van mijn leverancier. De volgende keer doe ik misschien anders.

 

Op advies van je leverancier? You made my day ;D

 

Jij moet nog veel leren. Verdiep je zelf even in de materie voordat je andere mensen voorziet van (goedbedoelde) informatie.

Link naar reactie
  • 0

Op advies van je leverancier? You made my day ;D

 

Jij moet nog veel leren. Verdiep je zelf even in de materie voordat je andere mensen voorziet van (goedbedoelde) informatie.

 

Ik moet inderdaad nog veel leren. Wat is er zo vreemd aan om advies aan te nemen van je leverancier?

Link naar reactie
  • 0

Op advies van je leverancier? You made my day ;D

 

Jij moet nog veel leren. Verdiep je zelf even in de materie voordat je andere mensen voorziet van (goedbedoelde) informatie.

 

Ik moet inderdaad nog veel leren. Wat is er zo vreemd aan om advies aan te nemen van je leverancier?

 

Omdat een chinese leverancier en voornamelijk een middlemen niet het beste met je voorheeft, maar naar zijn eigen portemonnee kijkt. Nu zijn er wel uitzonderingen, maar dat is alleen als je een goede relatie hebt opgebouwd met een fabriek en iedere maand grote orders plaatst.

 

Aangezien je voor een laag bedrag hebt geimporteerd ga ik er voor het gemak vanuit dat je met een middlemen te maken hebt. Heb je toevallig gebruik gemaakt van een escrow service? Dat verklaard de keuze voor DHL van de leverancier.

Link naar reactie
  • 0

Omdat een chinese leverancier en voornamelijk een middlemen niet het beste met je voorheeft, maar naar zijn eigen portemonnee kijkt. Nu zijn er wel uitzonderingen, maar dat is alleen als je een goede relatie hebt opgebouwd met een fabriek en iedere maand grote orders plaatst.

Wat heeft de verzendkosten te maken met de portomonnee van mijn leverancier? Of vind jij dat ik teveel betaald hebt?

 

Aangezien je voor een laag bedrag hebt geimporteerd ga ik er voor het gemak vanuit dat je met een middlemen te maken hebt. Heb je toevallig gebruik gemaakt van een escrow service? Dat verklaard de keuze voor DHL van de leverancier.

Nee, geen escrow service. Voor hoeveel heb ik volgens jou geimporteerd?
Link naar reactie
  • 0

Ik zou dit met recht een voorbeeld noemen want zonder context is het totaal nutteloos.

 

Om er ook maar iets nuttigs van te leren moet je de context weten. 10kg versturen is duurder per kg dan 1000kg, hiernaast maakt het ook gigantisch uit of de opdracht direkt bij DHL of via een agent gedaan is.

 

Hiernaast is het van groot belang het volume te weten want enkel het gewicht is totaal nutteloos. Meestal worden de kosten berekend op volume en niet op gewicht.

 

Mensen die echte info nodig hebben; zie bijgevoegde PDF.

 

Onze agent zegt hierbij:

 

Per phone communication, i attached UPS list rate for you better understanding the rate structure. That minimum chargeable weight in courier side is 0.5kg.

 

For the destination USA, the list rate for 0.5kg is 350(zone 5, Page 24), the fuel surcharge for this month is 20.5%.

 

We can offer 50% off discount for SMPR, then the total preferential rate is 350*0.5*1.205=210.875RMB.

 

You can also check this in the quotation we prepared to your company in the January of this year.

 

Thanks for your always support and please feel free to contact me for any further enquiry.

UPS_list_rate_for_2011.pdf

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.