• 0

Leveranciers contacteren

Beste allen,

 

Na enige tijd actief te zijn geweest in de affiliate markt waar ik een best leuke conversie van mijn aangeboden producten had, heb ik besloten in diezelfde markt verder te gaan maar dan als reseller zodat mijn marges wat groter worden.

 

Nu is dus de bedoeling dat ik eerst de leveranciers zal moeten gaan benaderen voordat ik natuurlijk reseller zal worden, alleen aangezien ik hier nog geen ervaring hebben bij deze dus mijn vraag:

Hoe benader je leveranciers met de vraag reseller te worden, ik neem aan dat je niet een simpel mailtje stuurt met je plannen en dat je reseller wenst te worden maar dat dit wat ingewikkelder ligt? Of zie ik dit verkeerd?

 

Bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

Yannick

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik vertrek zelf meestal wel van een eenvoudige, beleefde email met onze bedrijfsgegevens en de vraag naar meer informatie (leveringsvoorwaarden, prijzen, ...). Meestal volstaat dat, soms niet. In dat geval nemen we telefonisch contact op en heel soms is het zelfs nodig een afspraak te maken om één en ander verder te bespreken. Sommige leveranciers bezorgen je met liefde een catalogus via email, anderen sturen liever een vertegenwoordiger langs om hun assortiment uitgebreid voor te stellen.

Met andere woorden: het hangt sterk af van de leverancier. Succes ermee!

Link naar reactie
  • 0

Vergeet niet dat het zijn van een affiliate (doorsturen van klanten) iets heel anders is dan het product zelf daadwerkelijk verkopen. Daar komen veel meer dingen bij kijken. Je moet zelf de marketing, logistiek etc. verzorgen. Ook ben jij verantwoordelijk voor alles wat je verkoopt en de afwikkeling daarvan. Als affiliate had/heb je al die zorgen niet.

 

Je kan gewoon een leverancier aanschrijven. Vertel wat jouw bedrijf doet of van plan is te gaan doen en dan vertelt de leverancier jouw wat je inkoopcondities zullen worden.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie antwoorden, ik ga het contacteren eens proberen :)

 

En @ Wouter, ik geef je inderdaad helemaal gelijk erin dat ik een stuk meer zal moeten gaan doen als ik zelf de verkoop in de hand heb, ik heb online al een boel gelezen over hoe dit meer in zijn werk gaat zelf de verkoop regelen, dus nu proberen dit in de praktijk te brengen, betere manier voor me om te leren is er niet denk ik.

Of heb je evt. nog leerzame artikelen welke ik zeker zou kunnen doornemen/welke van pas kunnen komen?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.