Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  

LinkedIn als marketingtool?

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Sinds kort zit ik op LinkedIn en heb het profiel tot +/- 70% compleet gemaakt.

 

Nu vroeg ik me af of ik mijn LinkedIn page ook marketingtechnisch zou kunnen gebruiken. Dus zoek ik fanatieke en ervaren LinkedIn gebruikers die hun profiel ook als marketingmiddel gebruiken en mij advies kunnen geven. Hieronder geef ik even mijn idee over hoe ik linkedIn zou kunnen gebruiken in mn bedrijf:

 

Op mijn bedrijfswebsite:

- op de pagina waar ik me voorstel een link naar mijn LinkedIn pagina plaatsen, daar kunnen mensen zien waar ik gestudeerd heb, wat mijn werkervaring, visie en idealen zijn.Volgens mij is het altijd goed om mensen te laten zien dat ze bij jou voor kwalitatief werk en deskundigheid bij het juiste adres zijn.

- ik las dat het bij LinkedIn sinds nov 2010 ook mogelijk is om producten en diensten die je levert te omschrijven. Zelf heb ik deze optie nog niet kunnen vinden. Dus als iemand weet hoe ik dit kan maken bij LinkedIn dan hoor ik het graag. Een link naar dit bedrijfsdeel binnen linkedIn zou ik bijvoorbeeld op de main page van de bedrijfswebsite kunnen plaatsen

 

Doel hiermee is: onderdeel van SEO bedrijfswebsite, marketingtool en netwerken. Hoe denken jullie hierover?

 

Groetjes Marly

 

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Beste Marly,

 

Er zijn allerlei programma's die in Linked in kunnen worden toegevoegd, bijvoorbeeld op presentaties te laten zien. Mijn ervaring met Linked in is dat ik het vooral 'ondersteunend' gebruik, d.w.z. bij het voorbereiden van een gesprek even kijken wat de achtergrond is van de gesprekspartner en omgekeerd raadplegen ze het wellicht ook. Echt het als marketingtool inzetten kan misschien ook wel, misschien dat er anderen zijn op het forum die dit wel doen?

 

groet Robrecht

 

 

 

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Een SEO optie is bijvoorbeeld het vermelden van je website in je LinkedIn profiel. Bij 'soort website' heb je verschillende (3-4) opties, kies je nu de laatste optie, dan kan je zelf een omschrijving invullen, die vervolgens de 'ankertekst' van je link wordt! Heb je dus bijvoorbeeld een website over 'rode tennisschoenen' dan neem je die 2 woorden als 'soort website' met je url als link.


Dysel levert business software, erp software en verhuur software gebaseerd op ELC Lifecycle technologie.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is een wat ouder topic, maar de vraag is wel interessant en in mijn optiek ook relevant. Wat kun je aan resultaten verwachten als je Linkedin als marketing-tool gaat inzetten? Bereik je hoofdzakelijk netwerkers en werknemers, of bereik je ook de beoogde bedrijven, waar je je product wil promoten?

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Linkedin zie ik als een leuke aanvulling. In eerste instantie was dat mijn enige social media welke ik benutte.

 

Ten eerste is het leuk om te zien wat voor een loopbaan oude kennissen hebben gehad.

Ten tweede is het voor mij iets dat ik wel gebruik voor prospects, ze kunnen zien wat voor een ervaring en vooropleiding ik heb gehad. Dat kunnen ze dan afwegen tegen concullega's.

 

Wil je er een bepaalde doelgroep mee bereiken, dan moet je lid zijn van een groep en daarin posten. Maar welke groep moet je dan lid van worden en hoe stel je de post op zodat je ontvangt wat je wil bereiken blijft lastig.

Of je iets kan bereiken ligt af van het product. Ik denk dat het zeker wel zinvol voor jou kan uitpakken.


Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Een gesloten groep, met daarin weer gesloten subgroepen, vind ik wat verwarrend. Als je adverteert in zo'n subgroep, is het aantal dat je bereikt veel kleiner en is nog maar de vraag of er echt zelf-producerende ondernemingen tussen zitten. Het overgrote deel is dienstverlening.

 

Ter vergelijking;

 

Ik heb een selectie gemaakt van 188 (tot nu toe) bedrijven in Brabant, waar mijn product mogelijkerwijs iets zou kunnen betekenen. Die bedrijven heb ik een nette mail gezonden en 25% daarvan is daadwerkelijk voorbeelden gaan ophalen, zoals ik had aangeboden. Sommigen zijn 2x of meer geweest. Ik weet daaruit dat in elk geval de juiste informatie bij 50 bedrijven terecht is gekomen en dat die bedrijven er serieus naar hebben gekeken. Ik ga het aantal bedrijven nu langzaam uitbreiden en volgende week komt er een vervolgmail over een ander onderwerp. Hopelijk kan ik daarmee een gevoelige snaar raken en de eerste orders binnen slepen.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Mee eens, ik heb ook niet gezegd dat het makkelijk is.

 

Maar Marjan zag mogelijkheden binnen een bepaalde doelgroep. Nu is het de vraag om de doelgroepen waar je op wil richten, of die verenigd zijn in een groep.


Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Netwerken is een marketingtool, online netwerken kan dat dus evengoed zijn. En zoals bij alle marketing, hoort het dan deel uit te maken van je promotiestrategie in samenhang met de rest van je marketingmix.

 

Succès en groet,

 

Hans


Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    Groeien doe je met ondernemers onder elkaar:

    ✓     Stel jouw ondernemersvragen

    ✓     Deel jouw antwoorden

    ✓     Low profile

    ✓     Transparant

    ✓     Op jouw moment

    ✓     Altijd gebaseerd op relevantie, inhoud en vakmanschap

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké