• 0

Veilinghuis beginnen

Ik wil een veilinghuis beginnen op eBay.

 

De bedoeling is om objecten te veilen vanaf een bepaalde startprijs en dat de consument uiteindelijk de eindprijs bepaald (en natuurlijk betaald ;))

 

Hiervoor wil ik mij inschrijven in de KvK en ga een eigen website maken waar alle veilingen op staan maar uiteindelijk vinden de daadwerkelijke veilingen plaats via eBay. Mijn site dient dus als een soort showcase.

 

Nu vroeg ik mij af moet ik speciale vergunningen of diploma's hebben om een veilinghuis te beginnen? Mag ik mijzelf wel veilinghuis noemen als de veilingen alleen via internet plaatsvinden?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Ik wil een veilinghuis beginnen op eBay.

 

De bedoeling is om objecten te veilen vanaf een bepaalde startprijs en dat de consument uiteindelijk de eindprijs bepaald (en natuurlijk betaald ;))

 

Hiervoor wil ik mij inschrijven in de KvK en ga een eigen website maken waar alle veilingen op staan maar uiteindelijk vinden de daadwerkelijke veilingen plaats via eBay. Mijn site dient dus als een soort showcase.

 

Nu vroeg ik mij af moet ik speciale vergunningen of diploma's hebben om een veilinghuis te beginnen? Mag ik mijzelf wel veilinghuis noemen als de veilingen alleen via internet plaatsvinden?

Mij is hierover niets bekend. Twee zaken waar je wel op moet letten:

1. de overeenkomsten die je aangaat (zoek goed uit wat voor overeenkomsten je met wie aangaat en welke rechten consumenten hierbij hebben)

2. de reikwijdte van de Wet op het financieel toezicht (let erop dat je je activiteiten niet zo uitbreidt dat je vergunningsplichtig wordt onder deze wet)

 

'Veilinghuis' is een niet beschermd woord, tegenwoordig is er echt geen sprake van misleiding als dit veilinghuis virtueel is terwijl 'huis' stenen, beton, hout enz. doet vermoeden ;)

]

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 156 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.