• 0

Naar Andorra verhuizen, vanuit daar werken

ik ben aan het kijken om te verhuizen naar Andorra, daar een bedrijf op te richten en vanuit daar mijn diensten blijven aanbieden in Nederland. Al mijn werk gaat online, ik kan het dus overal ter wereld doen en hoef niet in Nederland te blijven.

 

Waarom naar Andorra? 0% inkomsten belasting. Ik heb vandaag de hele dag zitten Googelen en heb begrepen dat als je vanuit Andorra 'exporteert' naar andere landen in de EU hier wat voorwaarden aanzitten. Kan iemand mij hier mee over vertellen?

 

Ik wil dus een permanente inwoner van Andorra worden en mijn Nederlandse nationaliteit ernaast behouden. Kan iemand mij hier meer over vertellen of zijn er bedrijven die hierin adviseren?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Andorra: je kan er skieën, drank en benzine is er goedkoop, en waarschijnlijk valt de belasting reuze mee. Maar wat ik zo snel begrepen heb, zitten ze niet bepaald te springen om belastingontwijkers. Tenzij die heel rijk zijn. Ik las ergens dat je een huis moet beziten en 30.000 euro borg moet betalen per gezinslid om in aanmerking te komen voor een tijdelijke verblijfsvergunning.

 

Ik ben ook wel benieuwd wat interessante vestigingslanden zijn voor mensen die hun inkomen uit internet halen en vrij zijn om zich waar dan ook te vestigen. Zoals topsporters een flat in Monaco aanhouden om belastingredenen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
ANDORRA’S PASSIVE RESIDENCY REQUIREMENTS

 

 

•   Criminal History Certificate from every place of residency from the age of 18. This document must be internationally legalized if it is raised outside of Andorra, Spain, France, The United Kingdom or Portugal.

•   Passport and a Photocopy of the information page of the passport

•   One Passport sized photograph

•   A Certificate stating your civil status. ( i.e. Marriage Certificate if married, divorce certificate if divorced ) This document must be internationally legalized and updated.*

•   Documentation of proof of insurance covering Life Insurance, Pension Plan, and Invalidity

•   The Title Deeds of a property of personal ownership within Andorra. (Title Deeds of one property per family.)

•   Certification that the applicant earns more than 300% the annual minimum wage of Andorra.** (with current proof of your income being € 31130.28 or more)

 

•   A Health Check consisting of blood analysis and chest x-rays.

•   A deposit into an Andorran Government bank account of €30 000.00 for the titular of the family and €7 000.00 for each dependant.***

 

 

 

 

* For residents from the United Kingdom, registration with the Honorary British Consul will serve as an update.

 

** Andorran Banks can supply certificates of accreditation of this requirement.

 

*** This deposit can be reclaimed when the Passive Residency of any member of the family is renounced.

 

Ik heb 3 mei een afspraak gemaakt. 30.000 euro is opzich geen probleem, de baten per jaar zijn vele malen hoger.

 

Is het mogelijk om simpelweg daar te wonen (een full resident te worden) en via internet mijn diensten in Nederland blijven aanbieden? Kan dit dan onder mijn bestaande KvK nummer (dat ik dan enkel een postadres heb) en moet ik dan volgens de Nederlandse belastingstelsel belasting betalen of volgens die van Andorra?

 

Malta is een beetje te ver weg en ben niet gek op eilanden.

Link naar reactie
  • 0

En nog iets gevonden, e-commerce businesses mogen wel 100% owned zijn door non-Andorrans. Standaard is het zo dat 66% van een bedrijf in handen met zijn van een Andorran citizen. Een Andorran citizen word je overigens pas als je 20 jaar (ik heb ook 25 jaar op sommige websites gelezen) in het land woont.

 

In addition, discussions took place on proposed changes to the law under which the limit on foreign participation would be raised to 40%, and non-Andorrans would be able to own 100% of certain types of company, including: audio-visual production and marketing, technological and scientific research, production of medicines, E-commerce, and broadcasting. Further sectors may also be opened up. This process crystalised into the Foreign Investment Law, which came into effect on November 7, 2008, and allows the opening up of 200 economic sectors to entrepreneurs and businesses from other countries. As a result of the new legislation, foreigners can now hold 100% - until now the limit was 33% - of the capital of a business in any of the designated sectors.
Link naar reactie
  • 0

In Andorra is het nu mogelijk om een firma te hebben met 100% buitenlands aandelenkapitaal. De belasting op vennootschappen is officieel 10%, maar door de mogelijke "exemptions" in veel gevallen terug te brengen naar 2-3%.

 

Ook resident worden van Andorra heeft nieuwe mogelijkheden. Als je werkzaamheden buiten Andorra plaatsvinden een interessante basis. Geen inkomstenbelasting. Geen successierechten.

 

Meer weten?

 

Hier vind je meer info: woneninandorra.blogspot.com

Link naar reactie
  • 0

 

Is het mogelijk om simpelweg daar te wonen (een full resident te worden) en via internet mijn diensten in Nederland blijven aanbieden? Kan dit dan onder mijn bestaande KvK nummer (dat ik dan enkel een postadres heb) en moet ik dan volgens de Nederlandse belastingstelsel belasting betalen of volgens die van Andorra?

 

Malta is een beetje te ver weg en ben niet gek op eilanden.

 

Lijkt mij dat je je Nederlandse bedrijfje gewoon moet opheffen en je diensten voortaan via een op te richten Andorrees bedrijfje moet gaan aanbieden. Dan val je natuurlijk compleet onder het Andorrese belastingstelsel. Andorra ligt buiten de EU maar je kan een btw-nummer in EU-lidstaten aanvragen om btw in rekening te brengen mocht daar noodzaak toe zijn. Ik zit met dezelfde situatie sinds mijn recente verhuizing naar Zwitserland.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Maarten,

 

Die douane-unie maakt het inderdaad nog beter maar lijkt me meer van belang bij goederen. Om zijn internetdiensten aan te bieden vanuit Andorra heeft hij toch sowieso nergens last van met een Andorrees bedrijfje?

 

Hmm, ik merk trouwens net dat dit topic gestart is in april 2011. Hij woont er inmiddels al lang misschien :)

Link naar reactie
  • 0

Hoi Anthony en Maarten,

 

Er zijn hier in Andorra vrij veel ondernemers die hun brood verdienen via internet. Hun persoonlijke inkomsten zijn onbelast. Of het bedrijf belasting moet betalen en hoeveel zal afhangen in welk land het is gevestigd.

 

Hier in Andorra betaalt een vennootschap sinds dit jaar 5% en vanaf 2013 betaalt men 10% belasting. Er zijn er echter veel vrijstellingen. Dit kan zelfs oplopen tot 80% (bijvoorbeeld voor trading), zodat er onder de streep maar 2% moet worden afgedragen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 136 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.