• 0

Wil me inschrijven bij merkenregister maar de naam is al ingenomen...

Geachte,

 

Ik zit even met het volgende. Mijn bedrijfsnaam, welke ik wil inschrijven is door een bedrijf in Amerika voor geheel Europa ingeschreven als merk en tevens ook hun logo. Zij bevinden zich in de ICT service en telecommunicatie wereld. Ze bieden netwerken aan en ICT platformen. Mijn bedrijf richt zich op grafische multimedia diensten. Mijn vraag is, kan ik mij onder dezelfde naam inschrijven voor de Benelux? Ik kies uiteraard 3 andere segmenten dan hun hebben gedaan en mijn logo is geheel anders.

 

b.v. Bedrijf Amerika heet: Testtest, ICT en telecommunicatie ingeschreven in segment 3,14,5

Mijn bedrijf heet : Testtest, Grafische multimedia segment 6,12, 19

 

De segmenten zijn fout uiteraard maar wellicht verduidelijkt dit het een en ander. Ik heb namelijk gezien dat er o.a ongeveer 20 bedrijven zijn ingeschreven onder de naam " bakker " maar deze verschillen allemaal in segment en marktsector. Mij lijkt dat dit dus wel kan maar wellicht zit ik ernaast. Verneem graag jullie reacties, tips en adviezen en of ik mij uiteindelijk kan inschrijven?

 

Ik sta direct onder hun in google en heb geen problemen met dit bedrijf tot op heden gehad of ondervonden.

DE uitstraling en stijl zijn ook totaal divers en anders.

 

grts. Dennisboard

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Even pragmatisch. Je vraagt of je je kan inschrijven. Dat is vrij simpel uit te vinden, lijkt me.

 

Daarna wordt het pas spannend. Er is een periode waarin anderen bezwaar kunnen maken. Daarna zit je nog een jaar of vijf in spanning of dat grote Amerikaanse bedrijf jouw registratie wel of niet in tweede instantie gaat aanvechten.

 

Als het je dat allemaal waard is: go for it!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Als een merk wordt gedeponeerd moet worden aangegeven voor welke producten of diensten het merk is bestemd. De bescherming strekt zich uit over de opgegeven producten en diensten. Alle mogelijke producten en diensten zijn gerangschikt in 45 klassen volgens een internationaal classificatiesysteem. Er zijn 45 klassen. Hiervan zijn 34 klassen voor waren en 11 klassen voor diensten. Het is belangrijk de juiste klasse(n) te kiezen voor de juiste bescherming.

 

Als je Apple registreert als merk in klasse 3 en dat heeft nog niemand gedaan,

 

3 Bleekmiddelen en andere wasmiddelen; reinigings-, polijst-, ontvettings- en schuurmiddelen; zepen; parfumerieën, etherische oliën, cosmetische middelen, haarlotions; tandreinigingsmiddelen.

 

dan mag dat best. Maar je hebt er niets aan als je computers of telefoons wil maken/verkopen.

 

Met andere woorden: Er is zo niets over te zeggen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.