• 0

GMail toch geen 1 aporil grap?

Het werd gisteren overal op internet aangekondigd als een 1 April grap van Google, maar het lijkt er op dat Google toch serieus 1 GB!! per gebruiker aan wil gaan bieden voor een eigen mailbox. Gezien de dalende prijs van HD ruimte en dat lang niet iedereen alle 1 GB zal gebruiken zou het best eens rendabel kunnen zijn. Inkomsten zullen verkregen worden door het tonen van tekst advertenties (zoals Adwords) naast de berichten wanneer ze gelezen worden.

 

De site: http://gmail.google.com

 

Wat denken jullie. Zal dit haalbaar zijn?

 

Als het echt doorgaat vind ik het wel weer een erg mooie zet van Google!

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat heet haalbaar.. Het text-ads model is bijzonder succesvol - het is goed gevonden, er zijn zat (potentiele) adverteerders en de gebruiker lijkt het goed te verdragen. Ik zou er geen moeite mee hebben als er zo'n rij met ads naast mn gratis e-mail staat.

 

Bij andere services zoals hotmail wordt je ook bedolven onder banners, content-links en zelfs pop-ups.

 

Het 'privacy-probleem' zie ik overigens sowieso niet helemaal in - iedere webmail provider kan alle mail van haar klanten lezen en misbruiken voor allerlei doeleinden. Dat de op deze informatie gebaseerde advertentie er nu meteen naast staat kan dit aspect misschien wel akelig duidelijk maken, maar ieder weldenkend mens zal begrijpen dat dit risico bij google niet groter is dan bij hotmail etc.

 

Blijft er nog die gigabyte over... dat is VEEL. Ongetwijfeld zal dit worden ingeperkt door limieten te stellen aan bijvoorbeeld bestandsgrootte en verbruik van dataverkeer... zo niet dan vermoed ik dat gmail het nieuwe semi-p2p film/muziek/software-verspreidingsprotocol wordt.

Link naar reactie
  • 0

Een gigabyte is best veel inderdaad. Maar met die limieten waar Benm op wijst, is het best realiseerbaar.

 

Ik heb overigens een keer een creativiteitsopdracht voor school moeten maken. Het product was een telefooncel, waarbij je voor een euro onbeperkt kon bellen. Het doel was om de klanten zo snel mogelijk op een vriendelijke manier weg te jagen. En daar zijn best leuke ideeën uit voort gekomen.

 

(edit: het was natuurlijk gigabyte ipv gigabit...)

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Een gigabyte veel? Valt wel mee toch? Ik ben een redelijk actieve gebruiker van email en ik gooi ook (bijna) nooit iets weg. Ik doe niet aan doorstuurmailtjes (en krijg ze gelukkig ook nooit) en ik heb in een paar jaar al wel bijna een halve gig aan mail verzameld. De bedoeling van Google is dat je nooit iets weggooit en volgens mij hebben ze het dan over een periode van wel wat meer dan een jaar of wat.

Link naar reactie
  • 0

Een miljoen gebruikers zou op 1000 terabyte uitlopen. Dat vind ik op zich niet extreem veel. Ja natuurlijk is het veel, maar niet onhaalbaar.

 

Ik denk dat deze service inderdaad veel limitaties gaat kennen. Maximaal 1 maand niet inloggen, account weg. Maximale bestandsgrootte 1 megabyte, etcetera.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een miljoen gebruikers zou op 1000 terabyte uitlopen. Dat vind ik op zich niet extreem veel. Ja natuurlijk is het veel, maar niet onhaalbaar.

 

Tja, alles is relatief.. Met een stuk of 1000 servermachines kom je qua opslag een heel eind. Overigens komt daarna pas het echte probleem: men gaat het gebruiken. Dan komt er natuurlijk nog een ontiegelijke lading bandbreedte en processorkracht om de hoek kijken.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat ze daar wel rekening mee gehouden hebben.... :)

 

Ik zie het trouwens best als een mogelijkheid. Las pas nog iets over een andere dienst die het nu al aanbiedt, maar heb even de url niet meer (was iets met een Mac gebruikersgroep als ik het goed heb).

 

 

Andere wending aan het verhaal: http://www.theregister.co.uk/2004/04/07/google_trademark/

 

"Google's path to world domination took a turn for the worse yesterday with news that a small British company has already got the trademark for Gmail and has been using it in 80 countries."

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.