• 0

belasting aanpak prive software

LS,

 

Ik ben al een tijdje bezig met het maken van software waarmee ik online dienstverlening wil verichten voor particuliere klanten in en buiten de EU.

 

Nu heb ik al een topic ge-opend over de BTW perikelen rondom de dienstverlening zelf (hiernaast zijn hier al redelijk wat onderwerpen van op het forum).

 

Een ander topic wat ik heb gepost gaat over de verschillende belasting oplossingen van online dienstverlening (trust, spf antille etc).

 

Dit topic gaat over de winst van de op te richten BV's naar mij prive.

 

Zou het mogelijk zijn dat de nieuwe BV een licentie bij mij prive afneemt en ik daarvoor een mooie (periodieke fee) ontvang ? ik heb de software volledig prive gemaakt, is daar nog iets van mogelijk qua belasting ? een soort afdracht auteurs recht.

 

Zo ja/nee is er iemand die mij anders in de goede richting kan wijzen, als ik zoek naar belasting en auteursrecht etc dan kom ik altijd op standaard belasting sites uit waarbij in de disclaimer iets staat van 'autersrecht voorbehouden' etc etc .

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Ik sluit me aan bij Nattetas.

 

Een licentie is een vermogensbestanddeel. Als je dit vanuit privé verhuurt (ter beschikking stelt) aan de BV zijn de opbrengsten belast in box 1 tegen maximaal 52%. In de BV heb je een aftrek tegen 20%.

 

Bovendien kun je bij inbreng in de BV wellicht gebruik maken van de innovatiebox, wat fiscaal veel interessanter is.

 

Odeon

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 130 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.