• 0

De Behoeften van Ondernemers

Naar aanleiding van een post van Nils (thread: Nederlands startersklimaat beste ter wereld:"De enige manier om verbetering in de situatie aan te brengen is als de ondernemers een front vormen en zelf aangeven waar ze wel en geen behoefte aan hebben") wilde ik hier graag de volgende vraag stellen:

 

1. Wat zijn de behoeften van ondernemers, waaraan niet tegemoet gekomen wordt door de Nederlandse overheid, semi-overheid en overig aanbod vanuit de markt?

 

2. Wat zijn behoeften die er eigenlijk helemaal niet zijn? (Welke diensten/structuren worden aangeboden omdat er gedacht wordt dat die nodig zijn terwijl deze de plank finaal misslaan?)

 

3. Op wat voor manier zouden ondernemers hun behoeften beter kenbaar kunnen maken? Zou een gecentraliseerde manier van informatie- en feedbackverzameling een optie zijn? Zo ja, hoe kan dit dan georganiseerd worden?

 

 

4. Is er voor ondernemers genoeg ruimte en stimulatie (breathing space, financiële ondersteuning, goede ontsluiting van informatie over b.v. subsidies) voor --werkelijke-- innovatie?

 

Ik wil hier graag het gesprek over aangaan en kijken of er misschien een idee uit kan komen dat in praktijk gebracht kan worden.

 

Groet,

[a]

 

(ps. Ik ben zelf het type onderneemster dat mensen mobiliseert en informatie voor veel mensen beschikbaar wil maken, b.v. doormiddel van mailinglijsten/websites zoals www.internetcreatieven.nl )

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi Annedien

 

Allereerst nog even, welkom! ;)

 

Hier even een paar antwoordjes die ik vanavond kan bedenken. Kom net terug van vakantie en ik ben blond... dus excuses me als het wat airheaded over komt ;D 8)

 

1. Ik denk dat er erg veel behoeftes zijn waar aan tegemoet gekomen wordt alleen het is moeilijkvoor een ondernemer om te zien welke diensten voor hem/haar van toepassing zijn. Als ik zo rondkijk in het netwerk van Dreamstart, Syntens, etc. etc. dan denk ik dat er voor bijna iedere situatie wel een oplossing moet zijn... Het geen ik dus mis is een goede "google" om deze jungle door te komen-

 

2. Ehm, hier zijn er wel wat van... maar aangezien ik door de bomen het bos niet meer zie wacht ik even op de ongezoute mening van een andere HL-er ;)

 

3. Ik denk dat het Internet een grotere rol moet spelen, maar het is ook zeker van belang dat de organisaties die starters helpen niet zo enorm vast zitten aan "deze info is van ons!" en wat meer bezig moeten met "hoe kunnen we info aan elkaar koppelen?". Een voorbeeld is om HL aan alle starters organisaties te geven (desnoods met hun voorkantjes als skin o.i.d.) maar de database centraal te houden. Op die manier vinden mensen elkaar makkelijker en is er een centraal discussie punt... Kweenie of dit is wat je bedoelde, maar das het eerste wat er in me op kwam.

 

4. Ja, dat denk ik wel... Als ondernemer denk ik namelijk dat je zelfs begint als niemand je ook maar enige ruimte geeft. Als je in idee gelooft dan ga je ervoor... Als je er ondersteuning voor kan krijgen, fijn... Zo niet, ook goed! ;D

 

woohooo, de vakantie is voorbij en het werken kan weer beginnen!!! I need help ;D

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 137 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.