Allereerst mijn complimenten met jullie forum! Het is erg interessant om te lezen hoeveel kennis en expertise velen van jullie bezitten! Ik ben zelf nog een jong en leergierig broekie dat graag meer over marketing- en salesgerelateerde zaken wil meepraten!
Op basis van de vele reacties op de topic van Joost wil ik een hiermee verband hebbend onderwerp aansnijden.
Ik las in de reacties dat er geen bureau bestaat dat er alleen maar is voor het ontwikkelen van concepten. Het bedrijf waar ik werk is een actiemarketingbureau (www.actie-radius.com), gespecialiseerd in het bedenken van ludieke marketingconcepten. Wij zijn dus ontwikkelaar van concepten en intermediair voor de uitvoering. Dit betekent dat de uitvoer dus niet specifiek bij hetzelfde bureau hoeft te liggen, maar de klant het via hun eigen bureaus kan doen waar ze goede contacten mee hebben.
En wat is nou eigenlijk het wezenlijke verschil tussen actiemarketing en guerillamarketing? Zit het in de termen agressief en ludiek. Ik denk zelf namelijk dat beiden zich richten op het onderscheidend neerzetten van een resultaatgerichte actie(s) buiten de bestaande en geplaveide wegen om. Of zit het verschil toch in het in bezit hebben van de uitvoer (vormgevers, dtp´ers e.d.)?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Dick1
Dick1
Hallo allemaal,
Allereerst mijn complimenten met jullie forum! Het is erg interessant om te lezen hoeveel kennis en expertise velen van jullie bezitten! Ik ben zelf nog een jong en leergierig broekie dat graag meer over marketing- en salesgerelateerde zaken wil meepraten!
Op basis van de vele reacties op de topic van Joost wil ik een hiermee verband hebbend onderwerp aansnijden.
Ik las in de reacties dat er geen bureau bestaat dat er alleen maar is voor het ontwikkelen van concepten. Het bedrijf waar ik werk is een actiemarketingbureau (www.actie-radius.com), gespecialiseerd in het bedenken van ludieke marketingconcepten. Wij zijn dus ontwikkelaar van concepten en intermediair voor de uitvoering. Dit betekent dat de uitvoer dus niet specifiek bij hetzelfde bureau hoeft te liggen, maar de klant het via hun eigen bureaus kan doen waar ze goede contacten mee hebben.
En wat is nou eigenlijk het wezenlijke verschil tussen actiemarketing en guerillamarketing? Zit het in de termen agressief en ludiek. Ik denk zelf namelijk dat beiden zich richten op het onderscheidend neerzetten van een resultaatgerichte actie(s) buiten de bestaande en geplaveide wegen om. Of zit het verschil toch in het in bezit hebben van de uitvoer (vormgevers, dtp´ers e.d.)?
Ben erg benieuwd naar jullie reactie!
groet,
Dick
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/3171-actiemarketingguerrillamarketing/Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag