• 0

Op zoek naar mensen die ondernemers willen worden

Beste mensen,

 

Ik heb WO opleiding informatica , ben 38 jaar oud en werkloos.

De ene heeft problemen met mijn leeftijd, de andere met mijn afkomst (Marokkaans) en de andere met mijn accent. Ik ben zelfs 3 keer afgewezen wegens mijn accent.

Dit is krankzinnig. Een vriend van mij spreekt heel slecht Nederlands en heeft een succesvol schoonmaakbedrijf. Mensen die beperkingen hebben, maar wel ambities hebben zijn juist degenen die ondernemers worden.

 

Ik wil niet de rest van mijn leven werkloos blijven en wil graag een eigen bedrijf beginnen.

Via deze site ben ik opzoek naar mensen die ondernemers willen worden en paar ideeën hebben. Ik heb ook een paar ideeën. Samen gaan we onze ideeën bespreken en plannen maken. Samen zijn we sterk.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Tamurt,

 

Mooi dat je positief bent, en je leven zelf wil leiden!

Ondernemen is ook zeker niet makkelijk, maar je hebt in ieder geval de goede spirit ;).

 

Leer vooral van de ervaring die op dit forum staat. Kijk eens rustig rond, en deel je mening met anderen.

Succes!

 

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

 

Ik heb WO opleiding informatica , ben 38 jaar oud en werkloos.

De ene heeft problemen met mijn leeftijd, de andere met mijn afkomst (Marokkaans) en de andere met mijn accent. Ik ben zelfs 3 keer afgewezen wegens mijn accent.

Dit is krankzinnig. Een vriend van mij spreekt heel slecht Nederlands en heeft een succesvol schoonmaakbedrijf. Mensen die beperkingen hebben, maar wel ambities hebben zijn juist degenen die ondernemers worden.

 

Ik wil niet de rest van mijn leven werkloos blijven en wil graag een eigen bedrijf beginnen.

Via deze site ben ik opzoek naar mensen die ondernemers willen worden en paar ideeën hebben. Ik heb ook een paar ideeën. Samen gaan we onze ideeën bespreken en plannen maken. Samen zijn we sterk.

 

 

 

 

Mensen stoppen anderen het liefst in een hokje, dat maakt iemand makkelijker te beoordelen, maar niet altijd eerlijker. Mocht je hiervoor geen oproep krijgen, ik kon me herinneren dat er regelmatig mensen langs kwamen op HL die iets wilde ondernemen maar niet wisten wat. Is wel zaak voor jouw om hun te beoordelen. Zijn het wel ondernemers en klikt het wel goed. Succes verder!

Trail art: www.imsobo.com

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Beste mensen,

 

Ik heb ook een paar ideeën. S

 

 

Leuk!!

 

 

Gooi is wat ideeen die je hebt hier in de groep. Wellicht kunnen we wat mee sparren met je.

 

Groet,

 

Danny

Link naar reactie
  • 1

Dag Tamurt,

 

Ben jij bekend met de Dutch Dream Foundation? Dit is een stichting opgericht door een Nederlandse Turk genaamd Atilla Aytekin. Deze stichting stimuleert het ondernemerschap bij minderheidsgroepen. Je zou met hun contact moeten opnemen. Zij organiseren op dit moment het programma Dare To Have A Dream, waarbij ze ondernemers zoeken die gecoacht willen worden door CEOs van grote bedrijven zoals Siemens.

 

Misschien kun je iets aan hun hebben.

 

Groet

Anthony

Carter Business Development Blog

http://www.carterbusinessdevelopment.nl

Link naar reactie
  • 0

Dag Tamurt,

 

Ben jij bekend met de Dutch Dream Foundation? Dit is een stichting opgericht door een Nederlandse Turk genaamd Atilla Aytekin. Deze stichting stimuleert het ondernemerschap bij minderheidsgroepen. Je zou met hun contact moeten opnemen. Zij organiseren op dit moment het programma Dare To Have A Dream, waarbij ze ondernemers zoeken die gecoacht willen worden door CEOs van grote bedrijven zoals Siemens.

 

Misschien kun je iets aan hun hebben.

 

Groet

Anthony

 

Bedankt voor de tip. Ik ga zeker contact met ze opnemen.

Link naar reactie
  • 0

Er zit wel een risico aan de onderneem-kriebel die pas begint als je door werkloosheid in een bepaalde positie gedwongen wordt. Om die reden hebben zich de afgelopen tijd een heleboel mensen in een financiële afgrond gestort, waarbij ze er nu niet veel beter aan toe zijn dan toen ze begonnen. Of slechter zelfs; qua inkomen en qua moraal.

 

Je ziet nu ook aan je houding dat het misschien nóg wel trickier is dan dat: je roept anderen op om samen met jou sterk te staan. Dat wordt huilen ;-)

Met anderen samen ondernemen is al een beproeving als het ondernemen je in je bloed zit en je niet anders wil (of kan) - laat staan als je motivatie je huidige frustratie is.

Analyseer bijvoorbeeld eens wat je "krankzinnig" noemt - afgewezen worden om je accent. Ik vind dat helemaal niet zo'n vreemde reden. Natuurlijk snap ik dat het niks zegt over je capaciteiten, maar als ik over werving en selectie zou gaan en er zouden kandidaten met gelijke geschiktheid zijn, en je zou bijvoorbeeld moeten communiceren met klanten, dan zou ik (bewust of onbewust) waarschijnlijk toch kiezen voor de kandidaat die geen accent heeft. Bovendien, als de partijen waar je gesolliciteerd hebt hier ook eerlijk over zijn geweest dan neem ik ook aan dat dit relevant was voor de functie.

 

Uiteraard krijg je hier volop aanmoediging voor je vechtlust en ambitie om te gaan ondernemen, maar identificeer eerst je "demonen" eens beter, en kies dan je wapen.

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

Ik zou zeggen: ga op zoek naar iets wat je passie is en ga hier keihard mee aan de slag! Je gaat er in ieder geval van leren en wellicht kom je op (relatief) korte termijn kansen tegen die je kan benutten om er ook een leuke boterham mee te verdienen!

 

Ik denk dat er veel ondernemers in spe zijn die jaloers zijn op jouw tijd. Tijd heb je voldoende en volgens mij heb je ook de juiste spirit!

 

Succes!!! :)

Ga voor gratis hulp en advies over ondernemersplannen naar www.voorbeeldondernemersplan.nl !

Link naar reactie
  • 0

Als het inderdaad om marokanen gaat dan zeg ik ga lekker naar Marokko toe. Ik las in een krantenartikel (1,5 jaar geleden) van een Marokaanse multi-miljonair dat Marokko goed geschoolt personeel zoekt.

 

De achtergrond van het artikel was o.a. probleemjeugd gelinked aan zijn eigen verhaal hoe hij multi-miljonair is geworden van helemaal niets naar iets, universitair afgestudeerd etc. Heeft in de krant gestaan 2 pagina's groot. Mooi artikel om te lezen dat hij hier naartoe is gekomen als asielzoeker en dat hij om die reden geen studie financiering kon krijgen. Hij heeft de studie zelf betaald, huisvesting etc. en het enige wat hij gekregen had waren de studieboeken als cadeau van zijn Oom.

The 7 habits of highly effective people, een aanrader.

Link naar reactie
  • 0

Hier een oproep doen gaat je niet redden. Ondernemen doe je in het begin toch zeker zelf.

 

Kijk eens op de diverse freelance websites. Genoeg werk in de IT wat mij betreft.

 

Of neems eens contact op met bedrijven in jouw richting. Er zullen toch genoeg bedrijven zijn die weleens iemand nodig hebben op het gebied van Java.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Tamurt,

 

Een goed initatief. Ik heb in mijn netwerk erg veel ondernemers en starters zitten. Misschien kan ik iets voor je doen. Zoek mij eens op via LinkedIn en nodig mij uit om te conecten.

 

Wie weet dat we iets voor elkaar kunnen betekenen in de toekomst.

 

Op jouw succes!

Nisandeh Neta

Link naar reactie
  • 0

Tamurt,

 

Een goed initatief. Ik heb in mijn netwerk erg veel ondernemers en starters zitten. Misschien kan ik iets voor je doen. Zoek mij eens op via LinkedIn en nodig mij uit om te conecten.

 

Wie weet dat we iets voor elkaar kunnen betekenen in de toekomst.

 

Op jouw succes!

Nisandeh Neta

 

Check ff de datum van zijn eerste post en daarna het aantal posts wat hij heeft geplaatst...Hoe ambitieus is hij dan?

Daarnaast vraag ik me af waarom je een dergelijk aanbod openbaar plaatst en niet middels een pm?

 

ronny

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0
Kijk eens op de diverse freelance websites. Genoeg werk in de IT wat mij betreft

 

De commentaar van Dutch_Guy zeker niet in de wind slaan! Ik was het 5 maand geleden ook zo beu als koude pap in de bedrijfswereld en ben dan ook als zelfstandige begonnen: In het begin haalde ik 80% van mijn inkomsten uit opdrachten op freelance websites, dat lukt best! Nu is het nog 35%, naarmate je vaste klanten begint aan te trekken kan je het freelance gedeelte afbouwen in functie van je tijdsbesteding... een prima tussen- oplossing!

Link naar reactie
  • 0

Als ik jouw verhaal zo lees, lijkt het mij idd een logische stap om als freelancer in de IT wereld aan de slag te gaan.

De tip die meerder ondernemers je hebben gegeven, om op freelance websites opdrachtgevers te werven lijkt mij ook een prima start!

 

Echter, let wel op dat je weet waar je aan begint. Zet het kosten/baten plaatje voor jezelf uiteen, en vergeet vooral niet een beroepsaansprakelijkheid verzekering af te sluiten. (schade kan anders aardig oplopen, dat wil je niet)

 

Kortom, spring er niet blind in....succes nog!!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.