• 0

Waar koop ik goedkoop verpakkingsmateriaal?

Goedenmiddag! Ik zal me even voorstellen, ik ben David: een net startende ondernemer. Binnenkort heb ik samen met mijn zwager een webshop in kleine gadgets, we gaan ons vooral richten op een weekaanbieding.

Ik heb een praktisch vraagje; omdat er al duizenden euro's geinvesteerd zijn laatste maanden moeten we een beetje op de kleintjes gaan letten. Dus de vraag voor de mensen die ook een webshop bezitten en kleinere producten versturen

 

Waar kopen jullie goedkoop verpakkingsmateriaal. (bedrukte dozen, luchtkussenenvelopjes, etc)

 

Omdat ik nu groot in wil kopen ben ik erg bang dat ik te veel geld ga verspillen.

 

Alvast bedankt, ik hoop ook e.e.a. toe te kunnen voegen op dit forum na verloop van tijd!

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt! Zitten er enorme verschillen in doosjes en enveloppen dan? ik zie budgetenvelop.nl die wel erg goedkoop is met luchtkussen enveloppen, voor de bedrukte doosjes ga ik jullie sites eens even langs..

 

Jazeker zit er veel verschil in. Wat te denken van enkelvoudig, dubbelvoudig of zelfs drievoudig karton? Sommigen hebben ook heel groot hun logo op de doosjes staan (not done naar mijn inziens), Topa daarentegen doet het net wat netter en soepeler (onderaan in het klein op de achterkant van een envelop). Daarnaast zit er ook ontzettend veel verschil in transportkosten etc etc.

Link naar reactie
  • 0

We kochten tot voor heel kort bijna alles in bij PackCenter, maar daar zijn niet megaveel vestigingen van, nl Duiven Zwolle & Almelo.

Vorig jaar zijn we op een beursaanbieding van Topa ingegaan, prima kwaliteit zoals W-Media schreef , maar idd niet de goedkoopste. Wat dat aangaat is PackCenter nog steeds goedkoper en.. wat ook handig is, je kan daar showmodellen bekijken omdat het ook na een paar jaar niet eenvoudig is om de juiste maat van een doosje te gebruiken, zeker als je zeer uiteenlopende formaten van producten verkoopt.

Enkelvoudig karton aanschaffen voor zeer grote producten is zo'n beetje de grootste vergissing denkbaar.. dat houdt never nooit, tenzij je bijv opgeblazen luchtbalonnen erin doet of ander lichtgewicht spul. Dubbelwandig is een MUST boven een bepaald gewicht en omvang!

 

Als het in een envelop kan, dan is de keus een stuk makkelijker.. wel even opletten: bubbeltjes zijn dan wel beter ter bescherming, maar 'k heb in incidentele gevallen als ik bijv een proefmonster opstuur de klacht gekregen dat een bubbeltjes envelop leeg aankwam (en dan gebruiken we nog wel een sticker als verzegeling). De keer erop heb ik een bubbeltjes verpaking gebruikt en die in een onbreekbare envelop gedaan, die alleen opengeknipt kan worden.

Voor waardevolle spullen mogelijk handig om naar te kijken..

 

Link naar reactie
  • 0

I.p.v. spam mijn leverancier plaats ik liever de opmerking dat bedrukte dozen niet 'budget' zijn en dat wanneer je in verpakkingstermen inderdaad groot in zou gaan kopen je bij iedere leverancier een mooie korting kunt bedingen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

leuke tips allemaal, top! Qua enveloppen interesseert de kwaliteit mij niet heel erg, dat moet gewoon goedkoop zijn. (budgetenvelop.nl heeft luchtkussen enveloppes voor 9 cent per stuk, dat trekt mij wel aan!)

 

MAAR: voor de dozen... wellicht heeft iemand nog tips voor mij: Ik ga gadgets verkopen, voornamelijk kleinere gadgets.. ik zoek een mooi wit doosje zoals die ebay link die mij zojuist gegeven werd.. ik zit nog hard te twijfelen of het bedrukken hierop noodzakelijk is, of dat er op een doosje ook een mooie etiket met ons logo erop geplakt kan worden.

 

mn grote probleem is eigenlijk; een aantal producten koop ik niet in met verpakking, ik wil deze kleine gadgets eigenlijk gewoon in een minigrip zakje / sealbag doen, en vervolgens in zo'n wit doosje met onze naam erop... dan heb je 1 verpakking voor de gehele bestelling van de klant... (i.p.v. voor elk product een andere verpakking)..

 

en: hebben jullie nog adviezen qua opvulmateriaal in het doosje? ik wil niet dat het gaat rammelen maar dat het er altijd strak in zit. :P

Link naar reactie
  • 0

en: hebben jullie nog adviezen qua opvulmateriaal in het doosje? ik wil niet dat het gaat rammelen maar dat het er altijd strak in zit. :P

Koop een grote rol bubblefolie. Onlangs nog 50cm bij 100m gekocht voor minder dan drie tientjes. Vervolgens snij je iedere keer een lap af wat je om je gadget heen kunt 'frommelen'. Met 100m kun je behoorlijk wat doosjes vullen.

 

BatteryUpgrade: accu's voor mobiele apparatuur

Link naar reactie
  • 0

dat is wel een idee ja, dat bubbelpapier! herkend iemand mijn verhaal dat ik een degelijk doosje wil maar dat het echt NIET veel mag kosten? iemand ervaringen met de doosjes van eerder genoemde ebay link? voor lichtere gadgets (gadget is maximaal 200 gram hoeft het doosje niet aan veel eisen te voldoen lijkt me? alleen de eisen: kleur; wit en een makkelijk te openen vorm en het moet zakelijk eruit zien.

 

hoe pro vinden jullie het als je zo'n wit doosje ipv laten bedrukken gewoon met een etiket met logo beplakt.?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Luchtkussen enveloppen, grijpzakken en kunststoffen enveloppen voor het versturen van textiel, heb ik via Moniss ingekocht

http://www.moniss.nl/

 

Tot nu toe, heb ik dozen meegenomen van de plaatselijke buurtsuper.

Verpakkingsmateriaal - bubbel-folie e.d. - van leveranciers heb ik niet weggegooid, maar in vuilniszakken gestopt en bewaard.

En alles wat ik geleverd heb gekregen, bewaar ik in de doos waarin hij aankwam

Link naar reactie
  • 0

Ondertussen heb ik verschillende monsterpakketten ontvangen maar ik zit volgens mij gewoon bij verkeerde websites.. bedrijven als rajapack enzo kunnen niet mooi glimmende ' verpakkingsmateriaal' leveren maar leveren grof golfkartonnen ' transportmateriaal'.

Omdat ik laatst mijn vervangende iPhone geleverd kreeg in een mooi doosje van topa.nl ben ik daar nu ook even gaan vragen.. maar toch nog de vraag voor hier:

 

Waar kan ik nette doosjes vinden voor niet al te veel.. die als verpakkingsmateriaal kunnen dienen.. gewoon helemaal glanzend wit.. waar het losse product (zonder iets eromheen) in verpakt kan worden?

 

Ik wil namelijk 1 maat waarmee ik al mijn producten kan verpakken.. dan hoef ik niet meer 30% meer te betalen om uit china de retailboxen van gadgets te laten meekomen.. (Verzendkosten lopen de klauw uit, niet om gewicht, maar om omvang)

Link naar reactie
  • 0

Beste dsv86,

 

misschien ben je eerder op zoek naar de looks van een cadeauverpakking i.p.v. de beschermende functie van een transport- of verzendverpakking. Als een catchy verpakking zo belangrijk is voor deze onderneming, zou je natuurlijk ook eens een zelfbedieningsmagazijn kunnen bezoeken.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ja, dat lijkt mij ook makkelijk.. heeft iemand tips.. ik woon in Zeewolde.. ik wil er graag een eindje voor rijden hoor, ben morgen in Utrecht bijvoorbeeld.. is er een bedrijf die hier de grootste en bekendste in is? waar ik zeker moet kijken??

 

 

Beste dsv86,

 

misschien ben je eerder op zoek naar een cadeauverpakking i.p.v. een transport- of verzendverpakking. Als een catchy verpakking zo belangrijk is voor deze onderneming, zou je natuurlijk ook eens een zelfbedieningsmagazijn kunnen bezoeken.

 

Groet,

 

Highio

Link naar reactie
  • 0

Bedankt nog voor deze tip, heb alles een beetje bekeken omdat ik weer dozen nodig heb en vorige keer maar 'snel' besteld heb.. ik verstuur lichte, kleine artikelen.. verschil in enkelkarton is erg groot.. wil ongeveer 20x20x20cm.. bij rajapack hebben ze bij speciale afmetingen aanbiedingen.. bij pathuis is alles gewoon goedkoop..

 

:) :) :) :)

 

 

Pathuis in Groningen heeft goedkope verzenddozen en enveloppen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.