• 0

Verkoop Chinese GSM's - hoe stimuleer ik de verkoop

Hallo,

 

Ik heb inmiddels een eigen webshop waar ik dual sim gsm's verkoop.

Het gaat nog niet erg goed, niet zoveel bestellingen dan ik verwacht had.

 

Nu wil eigenlijk een soort telefoonummer klantenservice openen zodat de mensen kunnen bellen om meer info te krijgen en ook door de telefoon kunnen bestellen of natuurlijk via de webshop.

 

Ik ben dan ook van plan om flyers te maken en met daarop mijn webshop adres + vaste telefoonlijn nummer er op te vermelden, zou dit meer klanten trekken denken jullie?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Onmogelijk te zeggen obv de info die je geeft:

 

Paar vragen

 

- Wie is je doelgroep

- Hoe bereik je ze nu

- Wordt je nu gevonden (ofwel: heb je bezoekers),

- Waarom kopen mensen niet cq. waarom haken ze af?

- Waar haken ze af op je site

- Wat is het unieke aan jou product en breng je dat over op je klanten in je shop

- Is je product uberhaupt uniek of is het een product waarover jij enthousiast bent maar de rest van NL niet?

- Wat is de toegevoegde waarde van telefonisch bestellen en waarom zouden mensen dat doen als ze niet online bestellen?

- Komen de flyers aan bij je doelgroep, gooien ze hem niet weg?

- etc.

- etc.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je koopt een nieuwe, simlockvrije, met nederlandse boekjes, nederlandse GUI taal, Europese lader, Nederlandse (2 jarige) garantie voor ~100 euro incl BTW (dual sim)

 

Ik zou bij god niet weten waarom een consument een chinese dualsim telefoon zou willen kopen, als je voor niet veel meer bovenstaande kunt hebben.

 

 

Vertel eens de prijs van zo'n ding.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Onmogelijk te zeggen obv de info die je geeft:

 

Paar vragen

 

- Wie is je doelgroep

- Hoe bereik je ze nu

- Wordt je nu gevonden (ofwel: heb je bezoekers),

- Waarom kopen mensen niet cq. waarom haken ze af?

- Waar haken ze af op je site

- Wat is het unieke aan jou product en breng je dat over op je klanten in je shop

- Is je product uberhaupt uniek of is het een product waarover jij enthousiast bent maar de rest van NL niet?

- Wat is de toegevoegde waarde van telefonisch bestellen en waarom zouden mensen dat doen als ze niet online bestellen?

- Komen de flyers aan bij je doelgroep, gooien ze hem niet weg?

- etc.

- etc.

 

 

 

1. Doelgroep verschilt enorm, jonge mensen maar ook mensen van 40/50 jaar.

2. Ik adverteer heel erg veel op marktplaats, en dan komen ze vandaar uit direct naar mijn webshop en bestellen ze.

3. Ik word gevonden via google, als ze het model intikken, dat is geen probleem gelukkig.

4. Mensen haken vaak af omdat ze het zelf willen afhalen, maar heb nooit voorraad, heel soms.

5. Ik zeg meestal dat het een gsm is waar men 2 simkaarten in kan steken, en voor een goede prijsje.

6. Het is niet echt Uniek, maar men kan tegenwoordig de originele gsm's niet betalen en willen ze een soort gelijke kloon

7. Ja telefonisch bestellen, wekt meer vertrouwen op denk ik, en horen ze ook iemand aan de lijn dan alleen maar via pc.

8. Ik kan nooit weten of iemand iets met de flyer kan gaan doen , maar de kans is toch wel groot denk ik dat ze een kijkje nemen.

Link naar reactie
  • 0

Je koopt een nieuwe, simlockvrije, met nederlandse boekjes, nederlandse GUI taal, Europese lader, Nederlandse (2 jarige) garantie voor ~100 euro incl BTW (dual sim)

 

Ik zou bij god niet weten waarom een consument een chinese dualsim telefoon zou willen kopen, als je voor niet veel meer bovenstaande kunt hebben.

 

 

Vertel eens de prijs van zo'n ding.

 

 

 

Dat verschilt enorm, ik heb veel look a likes zonder merknaam er op , maar wel hetzelfde uiterlijk, en mensen kiezen zelf om bijvoorbeeld een logo achterkant klepje te kopen ergens in een winkel dat ze die er op kunnen klikken.

 

Link naar reactie
  • 0

De kernvraag die jij dient te onderzoeken is: "Welke oplossing bied jij, voor wie, zodanig dat degene bereid is jou daarvoor een goede prijs te betalen?' Het verhaal gaat veel verder dan prijs, het idee van een lookalike - dus ontbreken van merkwaarde - met de mogelijkheid van dualsim is al direct een aanknopings- c.q. vertrekpunt.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Geen voorraad lijkt mij de meest logische waarom niemand besteld. Dan kunnen ze net zo goed zelf bestellen. Het draait bij e-commerce toch om snelheid ?

 

Neemt niet weg dat mijn vorige standpunt overeind blijft, chineese telefoon = teveel gezeur voor de gemiddelde mens.

Link naar reactie
  • 0
Geen voorraad lijkt mij de meest logische waarom niemand besteld. Dan kunnen ze net zo goed zelf bestellen. Het draait bij e-commerce toch om snelheid ?

 

Neemt niet weg dat mijn vorige standpunt overeind blijft, chineese telefoon = teveel gezeur voor de gemiddelde mens.

 

de spijker op zijn kop. Koop tegenwoordig het meeste via internet (deze maand 5 boeken, cartridges en een adapter van 110 naar 220 volt). Maar alleen als de webshop snelle levering kan nakomen.

 

dus voorraad houden of drop shipping toepassen. en daarnaast gewoon een goede kwaliteit leveren. zelf zoek ik vaak geen eens naar de goedkoopste prijs maar meer naar betrouwbaar overkomen en snelheid. en uiteraard gemakkelijk en veilig bestellen.

Link naar reactie
  • 0
Bedankt Joost, waar moet ik vragen stellen als ik een Dual sim Winkel wil openen, is dat wel toegestaan

daarmee bedoel ik dat ik enkel chinese gsm's in mijn winkel heb , merkloos

   

 

een winkel mag je altijd openen en wat je in die winkel verkoopt maakt niet zo veel uit (als het binnen het bestemmingsplan valt en geen criminele activiteiten zijn ;D) Dus als je een product wilt aanbieden kan dat. Maar of het slim is :-\ Je bent dan wel heel erg afhankelijk van 1 product. wat als de markt het onvoldoende afneemt?

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Joost, waar moet ik vragen stellen als ik een Dual sim Winkel wil openen, is dat wel toegestaan

daarmee bedoel ik dat ik enkel chinese gsm's in mijn winkel heb , merkloos

 

Geen kopieen?

CE-markering?

Getest volgens Europese regels?

Garantie?

 

Als je gaat importeren moet jij de problemen oplossen en hopen dat je de kosten van de aansprakelijkheid niet alleen kan doorberekenen aan de chinees, maar ook daadwerkelijk vergoed krijgt

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Joost, waar moet ik vragen stellen als ik een Dual sim Winkel wil openen, is dat wel toegestaan

daarmee bedoel ik dat ik enkel chinese gsm's in mijn winkel heb , merkloos

 

Geen kopieen?

CE-markering?

Getest volgens Europese regels?

Garantie?

 

Als je gaat importeren moet jij de problemen oplossen en hopen dat je de kosten van de aansprakelijkheid niet alleen kan doorberekenen aan de chinees, maar ook daadwerkelijk vergoed krijgt

 

 

Ik geef ze 1 jaar garantie op het toestel, en stuur het toestel terug en de klant krijgt een nieuwe toegestuurd.

Maar alleen als men het pand moet huren, en dan nog eens een voorraad hebben gaat me een hoop kosten.

 

Kan ik niet een soort van bestel desk openen, dat mensen via een soort bestel tv kunnen bestellen?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 281 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.