• 0

Videotraining voor middelbare scholieren

Hallo,

 

Ik ben al een tijdje bezig met het volgende idee: Ik wil een website starten die videotraining biedt voor middelbare scholieren. Hierbij moet gedacht worden aan filmpjes met wiskunde uitleg, biologie etcetera. Misschien zijn een aantal van jullie bekend met de website lynda.com die videotraining in software pakketten aanbiedt. Mijn idee is qua opzet vergelijkbaar maar dan met een andere doelgroep. Ik wil HBO en universitaire studenten de video's tegen betaling laten maken. Reden hiervoor is dat ik het gevoel heb dat zij de jeugd meer aanspreken, en dat ze het meer no nonsense over kunnen brengen. Naast de video's moet de site ook interactieve oefeningen bevatten die mooi bij de video's aansluiten. Met een uitgebreid forum en mogelijkheid tot reactie op elke individuele video, wil ik het makkelijk maken om vragen te stellen en beantwoord te krijgen.

 

Het idee is om dit als abonnementsmodel aan te bieden bijvoorbeeld voor €30 per maand. Dit is veel goedkoper dan huiswerkbegeleiding buiten school om. Een ander voordeel is dat de eindgebruiker de video als maar kan terugspoelen en opnieuw bekijken totdat hij/zij het snapt, zonder zich te schamen tegenover iemand om het x maal opnieuw te moeten vragen. Video biedt ook leuke mogelijkheden om animatie te gebruiken om bepaalde zaken goed en duidelijk over te brengen.

 

Ik geloof zelf heel sterk in dit idee, en zal sowieso hieraan beginnen, wel zou ik het erg leuk vinden als jullie commentaar en eventueel tips kunnen geven,

 

Bedankt!

 

Igor

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je bent niet de eerste met een dergelijk idee

 

Klinkt opzich goed, maar wellicht TS in andere topic eens vragen naar zijn ervaringen sinds 2009?

 

Frans

 

Dit ziet er goed uit. Ik zal er nog wat uitgebreider naar gaan kijken en contact met de TS opnemen, bedankt!

 

 

Nederlandse (en betaalde) versie van:

www.khanacademy.org/ ?

 

 

 

Khan academy kende ik al wat langer. Ik denk dat het een heel goed initiatief is, maar ik vind het nog wel wat verschillen van mijn idee. Op Khanacademy zijn alle filmpjes door 1 persoon (Salman Khan zelf) gemaakt. Mij lijkt het juist veel beter als er veel verschillende mensen video's maken en publiceren voor de website. Hierdoor kunnen mensen die juist in een bepaald vakgebied heel goed zijn, en het goed kunnen uitleggen filmpjes voor dat vak maken. Daarnaast luister je niet altijd naar dezelfde persoon maar is dat per vak en misschien per niveau, en jaar verschillend.

 

Khanacademy heeft wel de oefeningen en de mogelijkheid voor ouders om de voortgang in te zien, die ik ook wil. Daarentegen wil ik het wel wat meer aansluitend hebben op de scholen. Dus bijv. rondom de examentijd meer oefeningen die alle examenstof in een keer behandelen. Ook kunnen video's bijvoorbeeld bij bepaalde populaire lesmethoden gaan aansluiten qua volgorde en stof.

 

Als laatste is Khanacademy in het engels. Er zijn mensen bezig met vertalingen, maar ik weet niet of dat ook in het Nederlands is. En ik denk haast dat het gaat om ondertiteling in de video. Video's door Nederlanders gemaakt, zullen denk ik beter werken voor leerlingen in het VO.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Jou idee vind ik prima! Echter ben ik benieuwd hoe je je doelgroep gaat bereiken als de website eenmaal in de lucht is. Het is niet gezegt dat je nieuwe site zomaar gevonden wordt door de jeugd.

 

Ik hoop dat je ook daar over nagedacht hebt!

Sexshop Slaapkamerspeeltjes.NL - De ondeugendste online sexshop van de Benelux! Voor de spannendste sextoys
Link naar reactie
  • 0

Hallo Igor,

 

ik ben zeker geïnspireerd door jouw idee. Daarnaast lijkt het me zowieso bijna geen probleem om aan materiaal te komen. Ook kun je je website door laten groeien en bijvoorbeeld, via webcam, live met docenten chatten (als je toch meer ondersteuning nodig lijkt te hebben) Maar ik vraag me af of het allemaal binnenkomt. Je kunt eens kijken, of je binnenkomt bij de digitale schoolborden, en heel veel scholen gebruiken nu ook al I-pads, ipv studieboeken, of gaan dit binnenkort doen.

 

Daarnaast zou het wellicht handig zijn om met docenten zelf ook eens rond de tafel te gaan, of ze oproepen op een forum.

 

Alleen films zou waarschijnlijk niet voldoende zijn, als je kijkt naar een beetje online studie, heb je films, opdrachten, en eventueel live teksthulp (chat)/ video-chat).

 

Met de films zou ik je sowieso kunnen helpen/adviseren. Ik heb zelf veel ervaring in het maken van films, documentaires en kleine registraties.

 

Groeten Jasper Schuur.

 

 

Met inspirerende groet,

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 170 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.