• 0

Invoerrechten particulier

Heb een camera laten versturen naar Bolivia in Zuid-Amerika. Dit is een camera die in Nederland is gekocht. Ik betaal daar nu importkosten over in Bolivia, maar ik ga deze camera weer mee terug nemen naar Nederland. Deze camera hier is puur voor prive gebruik en dus niet voor de handel of iets dergelijks.

 

Kan ik de importkosten terugvorderen in dit geval zodra ik het land ga verlaten?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

TIP: Pas om met de "weder" invoer van deze camera in NL. Het zou kunnen zijn dat je ook hier invoerrechten moet betalen als je niet kunt bewijzen dat je deze camera hebt gekocht in NL (copy van de aankoopfactuur uit NL is afdoende). Waarom stuur je een prive gebruik camera op ? Waarom niet gewoon meenemen wanneer je daarnaar toe gaat?

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

het lijkt me dat de verhuizing van huisraad (verhuisboedels) nog steeds vrijgesteld is, mits je daar een vergunning voor aanvraagt. De camera valt daar ook onder:

 

http://www.douane.nl/particulier/verhuisboedels/verhuisboedels-02.html#P32_3324

 

verder heeft deze vraag werkelijk niets van doen met ondernemen, zodat er een slot op dit topic gaat.

 

groet

Joost

 

HL admin

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 126 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.