Branding blunder of niet?

Aanbevolen berichten

Graag jullie mening over het volgende...

 

Het biermerk Dommelsch heeft onlangs haar logo gerestyled, daar een megacampagne aan gehangen om dit wereldkundig te maken (het kost BAKKEN met geld om een restyle door te voeren!).

Vervolgens verzinnen ze een actie:

Een serie bierglazen, met de hele serie logo's van de afgelopen tig jaar (6 verschillende logo's).

 

Mijn boerenbrandingverstand zegt:

DOM!(melsch)-- omdat het nu onnodig lang gaat duren voor je een sterke breinpositie bij mensen inneemt, aangezien ze nu verward worden en teveel verschillende signalen krijgen.

Zo'n actie is leuk als je een sterke visuele identity hebt; na een restyle lijkt me dit moment nogal gammel.

 

Eens? Oneens?

 

Groet,

Annedien

 

Link naar reactie

Het idee vind ik juist erg leuk. Misschien zit het wat kort na de restyle, maar dat heeft er denk ik ook mee van doen dat het terrasjes (en dus) bierseizoen weer voor de deur staat.

 

De gelukkige bezitters van een terras kunnen hun gasten nu een biertje serveren in bijpassende maar toch verschillende glazen... daarnaast is het ongetwijfeld een must-have voor de Dommelsch-fans.

Link naar reactie

Misschien zijn ze bang dat ze de "ambachtelijke" sfeer verliezen met hun nieuwe logo? Proberen ze de overgang tussen oud- en nieuw iets te verzachten ?

Nee echt slim vind ik het niet.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.