• 0

Leasecontracten nieuw product uitbesteden. Wie financiert dit?

Goede dag,

 

Onangs heb ik een plan uitgewerkt waarin ik een product ga verkopen aan de consument.

Dit product is vrij duur in aanschaf. Om deze reden wil ik de consument de mogelijkheid bieden om ook via een maandelijks bedrag het product te kunnen kopen. Dit bedrag zal dan 5 jaar lang ( de gebruiksduur van het product) via een incasso betaald worden.

 

Nu is mijn vraag: bestaan er instanties die deze te ontvangen maandelijkse betalingen over kan nemen en mij in ruil hiervoor een vast bedrag uitkeerd?

Op deze manier kan ik mijn onderneming op een goede manier starten en creeer ik meteen financiele ruimte om te herinvesteren in mijn bedrijf.

 

Ik hoor graag van jullie!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

dag Nesch

 

Eigenlijk doe je niets anders dan een leasemaatschappij. Alleen heb je het probleem dat je geen financierder hebt die je in het zadel helpt totdat je zelf het risico kunt dragen (wat overigens best wel eens lang kan duren). Die financierder zal dan dus niet alleen moeten vertrouwen op jouw bedrijfsresultaten en cashflow, maar ook op de betaalcapaciteit en het nakomen van de verplichtingen door je klanten! Als zij jou niet betalen, dan heeft in feite de bank een probleem, tenzij jij verhaal biedt voor de bank. Best een hoog risico voor een bank.

 

Je zult een bank moeten vinden die gelooft in jouw idee en die brood ziet (en niet te veel risico) in het voorfinancieren van hetgeen jij levert en afbetaald krijgt in 5 jaar en dat net zo lang totdat je voldoende vermogen opgebouwd hebt totdat je zelf een product kunt voorfinancieren als leasemij. Pas in die fase neemt je financieringsbehoefte af.

 

Daarvoor zit je echter waarschijnlijk in een groeifase en dus kan zelfs een succesvol bedrijf hierin vastlopen. Als vanaf de start alles draait op vreemd vermogen en je hebt voor je doorgroei extra vreemd vermogen nodig, dan zal dat erg moeilijk worden omdat de bank toch zeker een eigen vermogen eist als weerstand in slechte tijden.

 

Andere optie is zoeken naar durfkapitalisten (venture capital).

 

Overigens vraag ik me af of je wel langs deze weg moet denken. Met een hoog risicoprofiel of een lange terugverdientijd zal lenen niet goedkoop worden. Sta je er ook voor open om je product te verkopen aan je klanten indien zij zelf de financiering regelen?

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Joost,

 

Bedankt voor je reactie.

Echt top dat je op dit tijdstip de moeite neemt om mij verder te helpen.

 

De kans dat een bank me hierbij helpt is minimaal.

Ik ben dan ook op zoek naar een andere oplossing. Ik dacht serieus ooit gehoord te hebben dat er organisaties bestaan die tegen een percentage van de opbrengst de afbetaling op zich nemen.

Excuus wanneer ik me vergis.

 

Ik hoor graag wanneer je mij nog meer informatie kunt geven.

 

Gr. Nesch

 

 

Link naar reactie
  • 0

dag Nesch

 

Je moet wat doen ipv slapen, hoewel de avond zo wel eindigt ;)

 

Mij is geen instantie bekend die hier specifiek voor geschikt is. Lijkt mij echt iets voor angel investors of venture capital met als nadeel dat je doorgaans een deel van je bedrijf op zult moeten geven. Dit soort investeerders handelt niet zoals banken (zekerheden), maar meer als gelover in jouw plan en de aanzienlijke kans dat ze met een aandeel in het bedrijf geld zullen verdienen aan de verkoop van hun aandeel.

 

Bekijk het board over financieringen eens: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=15

 

trusten

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij kent comfort card constructies waarin zij voorfinancieren voor dit soort acties.

Daarnaast zou ik eens zoeken bij autodealers e.d. die uitgesteld betalen aanbieden (koop nu betaal pas in 2012.. ) daar staan vaak financieringspartijen achter die dat op commerciele basis doen.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.