Jump to content
n=100

Afstuderen: marketingplan schrijven

Recommended Posts

Beste marketeers,

 

Ik ben student CE jaar 4 en ga afstuderen. Mijn opdracht is het schrijven van een marketingplan voor een grote keukenzaak met als doel om deze keukenzaak beter in de markt te zetten en daarmee de omzet te verhogen.

 

De opzet van mijn scriptie MOET zijn:

- probleemformulering

- theoretisch kader

- conclusies / aanbevelingen

- haalbaarheidsanalyse / implementatie

- verantwoording onderzoek

 

Het schrijven van een strategisch marketingplan is mij uiteraard bekend. Dit bestaat uit de volgende onderdelen:

- Marktdefinitie

- Voorlopige marketingdoelen

- Interne analyse

- Externe analyse ---> afnemersanalyse, bedrijfstakanalyse, concurrentie-analyse en distributieanalyse.

- SWOT-analyse

- Formuleren definitieve marketingdoelen

- Bepalen instrumentdoelstellingen

- Marketing actieplan

 

Mijn vraag is:

Hoe schrijf ik een marketingplan in de vorm van een scriptie

Theoretisch kader... hoe kan ik dat gebruiken in dit verband?

 

Alvast hartelijk dank voor de input!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar heb je die 4 jaar voor gebruikt als ik vragen mag? De vragen die je stelt mag je nu toch wel kunnen toepassen.

 

Buiten dat is dit een studievraag, en daar doen we niet aan op dit forum. Daarom gooi ik dit draadje op slot.

 

Groet, Martin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Bring your business plan to a higher level!

    On this forum all subjects are discussed related to entrepreneurship.

    Growing together with other entrepreneurs

    ✓     Ask your entrepreneur questions

    ✓     Share your answers

    ✓     Low profile

    ✓     Transparant

    ✓     At your convenience

    ✓     Always based on relevance, substance and expertise

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept