• 0

Bezorging bij familie met zakelijke auto?

Gisteren plaatste een naast familie lid een bestelling via onze webshop.

Nu verzenden wij spullen, laten ze ook ophalen maar bezorgen ze ook wel eens.

 

Als we bezorgen of pakketten naar het TNT point brengen doen we dit met de zakelijke auto waar geen privé kilometers mee worden gereden.

Dan mijn vraag, hoe ziet de belastingdienst het bezorgen van een pakket, dus zakelijk, aan familie, dus privé?

 

Tja uiteraard zal ik daar blijven hangen dus het is ook een privé bezoek, maar ik kom daar vanwege het pakket...

 

Is het verantwoord om met de zakelijke auto te gaan? T gaat trouwens om een klein half uurtje rijden enkele reis.

Bezorgingen doen we door het hele land, dus geloofwaardigheid is geen probleem.

 

Ben benieuwd :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Lekker doen zolang je een zakelijke factuur schrijft.

De kilometer registratie hou je bij zoals je het altijd doet, zakelijke gereden.

 

De belasting kan echt niet controleren of je koffie hebt gedronken bij je oma of tante, deze is op dat moment een klant die eren bestelling heeft geplaatst.

 

In zulke gevallen ligt de bewijslast ook bij de belasting, zij moeten aantonen dat het privé bezoek is geweest.

En jij hebt een zakelijke factuur die zakelijk betaald wordt.

 

radeoxx was me net voor.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het 'gewaagd' als de bezorging op zondag of eerste paasdag plaatsvind. Je kunt je de verzendkosten besparen als je het privé meeneemt. ;)

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Tja er zijn genoeg mensen die op zondag en met feestdagen 'gewoon werken'. Ik werk vandaag ook en ben ook gewoon bereikbaar per telefoon, mensen kunnen langskomen en als we vandaag nog een order zouden moeten bezorgen doen we dat ook gewoon. Dus wat dat betreft zal het vergeleken met de andere administratie niet apart zijn dat we nu op zondag/feestdagen werken :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.