• 0

specifiek geval auto vd zaak

Even een specifiek geval in mijn huidige situatie. Tot 1 maart 2011 was ik in dienst bij mijn werkgever en genoot ik van een leaseauto. Per 1 maart 2011 gestart als freelancer, waarbij ik tot op heden nogsteeds geniet van de leaseauto.

 

De eerste maand waren de kosten volledig voor mijn voormalige werkgever. Nu de 2e maand krijg ik een factuur voor de leasekosten.

 

Tot en met 1 maart 2011 betaal ik bijtelling via de payroll van mijn voormalige werkgever.

 

Een aantal vragen:

- Kan ik er überhaupt voor kiezen om vanaf 1 maart 2011 de auto privé te rijden en zakelijke km's op mijn emz te schrijven of mag je gedurende het boekjaar niet switchen?

- indien bovenstaande niet kan betekend dit dat ik bij mijn aangifte 2011 straks een bijtelling moet opgeven t.a.v. de maanden vanaf maart 2011 en dat ik de leasekosten en aftrek btw via mijn emz kan verantwoorden/ terugvragen?

- Als ik binnenkort een tweedehands auto koop kan ik er dan alsnog niet voor kiezen om deze privé te rijden en zakelijke km's te rijden, aangezien je niet mag switchen gedurende het boekjaar?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Hoi Trevor,

 

Je mag de leaseauto vanaf 1 maart gewoon gebruiken ten behoeve van je eenmanszaak. Je hebt daarbij de keuze om de auto op de balans te zetten (waardoor je een bijtelling krijgt in de vorm van een onttrekking aan je eenmanszaak) dan wel de zakelijke kilometers declareren tegen € 0,19 per km.

 

Op dit forum is veel informatie te vinden wat voor jou de meest voordelige optie is.

 

Odeon

Link naar reactie
  • 0

Dank voor je reactie.

 

Vanaf 1 april 2011 betaal ik de leasekosten maar ontvang ik EUR 0,30 per zakelijk gereden km van mijn opdrachtgever. Mag ik er dan nogsteeds voor kiezen om de auto prive te rijden en de leasekosten prive te betalen en zakelijk EUR 0,19 te declareren?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 313 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.