• 0

Google +1 (plus one)

Zoals jullie weten is Google onlangs gestart met zijn Plus One (+1) experiment als antwoord op Facebook.

 

Filmpje ervan.

 

Google wil daarmee inspelen op de social media op zijn manier.

 

Ik heb gemerkt dat het al actief is op google.com. Kan je in feite een soort 'punt' geven aan een website zodat die iets hoger komt te staan aan de hand van het aantal stemmen.

 

Ik wou even vragen wat jullie indrukken zijn van dit experiment.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nog niet erg bekend bij het grote publiek, waardoor het denk ik nog te vroeg is om hier objectief over te kunnen oordelen. Ik weet nog niet goed welke meerwaarde dit in de praktijk gaat hebben. Heeft iemand anders nog ervaringen om te delen? Ben ook wel erg benieuwd namelijk..

Sexshop Slaapkamerspeeltjes.NL - De ondeugendste online sexshop van de Benelux! Voor de spannendste sextoys
Link naar reactie
  • 0

Ik sluit niet uit dat deze functie binnen afzienbare tijd ook deel uit gaat maken van Google's ranking systeem. Dat heeft dan naar mijn alleen maar voordelen voor de grootste spelers op de markt, omdat zij door het grote aantal bezoekers de kloof nog groter kunnen maken t.o.v. kleinere bedrijven.

NVS Design - Niels van Strien | Webdesign en CMS, SEO, Huisstijl ontwikkeling en Grafisch ontwerp. www.nvsdesign.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit niet uit dat deze functie binnen afzienbare tijd ook deel uit gaat maken van Google's ranking systeem. Dat heeft dan naar mijn alleen maar voordelen voor de grootste spelers op de markt, omdat zij door het grote aantal bezoekers de kloof nog groter kunnen maken t.o.v. kleinere bedrijven.

 

Google inschattende gaan ze dat oplossen, anders was het wel heel simpel. Júist dat heeft er namelijk voor gezorgd dat Adwords een succes is geworden, waarbij de kleine jongens evenveel (of soms meer) kans hebben dan de grote vissen.

 

Ik denk trouwens dat dit puur een experimentje is waarvan ze de uitkomsten op ander wijzen gebruiken dan om de zoekresultaten te verbeteren - daar zijn algoritmes in mijn ogen veel beter in (misschien wel om te bepalen welke thema's momenteel 'hot' zijn, voor gebruik in Google News bij wijze van spreken, met data kun je immers heel veel kanten op).

Link naar reactie
  • 0

Heb inmiddels een plus-one knopje op m'n blog en wat klikjes. In de webmaster tools zijn ook statistieken te zien inclusief vertoningen van pagina's met +1 en de impact op de CTR. Al vraag ik me af hoe ze die berekenen en helaas (nog) te weinig volume om iets zinnigs over te zeggen.

 

Ook leuk is dat de +1 een aardig prominente plaats innemen in 'Google Plus'. Bij ieder profiel zie je naast berichten, buzz, de profielpagina ook de +1 pagina's van de persoon.

 

Als iemand een invite voor G+ wil stuur even een PB'tje met je mailadres.

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels ook actief op Google +, moet nog veel aan gebeuren door Google, maar verwacht dat dit snel gaat gebeuren.

 

Verwacht dat Google net zo groot, zo niet groter gaat worden dan Facebook, dus zeer interessant om je ook daar dus al op aan te melden en vroeg bij te zijn!

 

Mijn voorganger gaf al aan om voor een invite een PB te sturen, dit doe ik uiteraard ook graag.

Eindelijk écht een betaalbare Doe-Het-Zelf-Exceltraining voor beginners én gevorderden! http://www.socialaccounting.nl/categories/view/42

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.