• 0

Eindelijk de keuze gemaakt: opheffen webwinkel

Hoi,

 

Voor vele ondernemersvragen heb ik hier op dit forum al mijn antwoorden kunnen vinden, dus ook voor deze wil ik graag jullie hulp inroepen.

 

In 2006 ben ik een webwinkel begonnen in bovenkleding (specifiek merk). Het liep redelijk goed, totdat ik een nieuwe website liet bouwen (veel te duur, fouten, half jaar geen verkopen)...

Eigenlijk ben ik daarna niet meer uit de 'geldzorgen' gekomen (gelukkig voldoende aan een rekening courant).

 

Omdat ik er geen brood meer in zie, het al een jaar alleen maar geld kost (rente bij bank is al een kapitaal, en daarbij allerlei verplichte vaste lasten) en ik vooruit wil...(oftewel met een schone lei wil beginnen) heb ik na goed overleg met mijn accountant besloten te stoppen met mijn webwinkel.

 

Maar ondanks dat deze beslissing al moeilijk was, komen er alleen nog maar meer vragen bij mij op! ???:

 

[*] Omdat ik nog wat voorraad heb liggen, vroeg ik me af of ik - na opheffing van de webwinkel- deze goederen via bijvoorbeeld Marktplaats mag aanbieden (als privé persoon)?

[*] Ik heb wel het idee opgepakt de domeinnamen e.d. te behouden (in verband met de geliefdheid bij concurrenten ;D), maar hoe kom ik eventueel van de website zelf af? Na wat investeringen werkt de site overigens prima :)

 

Nou het is een enigszins rommelig verhaal geworden, maar mijn hoofd loopt nu eenmaal over met allerlei vragen (en de bekende beren op de weg).

 

Bedankt alvast!

 

Linda

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Linda,

 

Ga je nu verder in loondienst?

 

Op de eerste vraag heb ik geen antwoord, wat betreft de site, deze kan je er zo af laten halen door iemand die met een ftp programma kan werken. Dan kan je er een standaard pagina opzetten wat de mensen dan zien.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Hoi Linda,

 

Ga je nu verder in loondienst?

 

Op de eerste vraag heb ik geen antwoord, wat betreft de site, deze kan je er zo af laten halen door iemand die met een ftp programma kan werken. Dan kan je er een standaard pagina opzetten wat de mensen dan zien.

 

Succes!

Als uit afspraken met je leverancier niet anders blijkt, mag je de voorraad verkopen op Marktplaats.nl.

 

Fiscaal gezien zit de voorraad bij verkoop via Marktplaats.nl nog steeds in je ondernemingsvermogen (box 1) en niet in box 3. Pas als je de gehele staking hebt afgewikkeld, is je onderneming ook gestaakt voor de inkomstenbelasting (nuances zijn mogelijk, maar dat gaat voor hier nu te ver).

Ook zul je nog steeds BTW moeten afdragen over de verkopen omdat je met verkoop via Marktplaats.nl nog steeds deelneemt aan het economische verkeer en je daarom nog steeds gezien wordt als ondernemer voor de omzetbelasting.

]

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Bedankt voor de snelle reactie!

 

Ik heb eigenlijk al vanaf het begin er een betaalde baan bij gehad.

Dat is waarschijnlijk ook de reden dat ik me al een tijdje niet meer 100% in zet voor de onderneming.

 

Hopelijk heeft nog iemand een antwoord op de eerste vraag :)

 

Groetjes

 

Linda

Link naar reactie
  • 0

Is het niet veel handiger om die resterende voorraad via marktplaats oid te verkopen als bedrijf?

 

In principe kost je dat niets extra's, je kunt gewoon de website staken, maar de onderneming nog even blijven drijven, bijvoorbeeld tot het einde van het kalenderjaar. In die periode kun je dan de resterende artikelen verkopen, en is er helemaal geen 'moeilijkheid'.

Link naar reactie
  • 0

Als uit afspraken met je leverancier niet anders blijkt, mag je de voorraad verkopen op Marktplaats.nl.

 

Fiscaal gezien zit de voorraad bij verkoop via Marktplaats.nl nog steeds in je ondernemingsvermogen (box 1) en niet in box 3. Pas als je de gehele staking hebt afgewikkeld, is je onderneming ook gestaakt voor de inkomstenbelasting (nuances zijn mogelijk, maar dat gaat voor hier nu te ver).

Ook zul je nog steeds BTW moeten afdragen over de verkopen omdat je met verkoop via Marktplaats.nl nog steeds deelneemt aan het economische verkeer en je daarom nog steeds gezien wordt als ondernemer voor de omzetbelasting.

 

Hoi,

 

Oke, daar zit toch wel logica in.

Maar...wat dien ik af te handelen? Ik heb aan de volgende dingen gedacht:

De rekeningen zijn betaald, de leveringen aan de klanten zijn afgerond...ik dacht eigenlijk dat ik mij uit diende te schrijven bij de KvK, de belastingdienst er van op de hoogte stellen, abonnementen opzeggen (postbus etc.)...en als alles dan afgerond is, kon ik als privé persoon de overgebleven goederen op veilingsites e.d. verkopen.

Het probleem is namelijk dat ik door alle vaste lasten en dergelijke tegen financiële problemen aan loop :(

 

 

Link naar reactie
  • 0

Is het niet veel handiger om die resterende voorraad via marktplaats oid te verkopen als bedrijf?

 

In principe kost je dat niets extra's, je kunt gewoon de website staken, maar de onderneming nog even blijven drijven, bijvoorbeeld tot het einde van het kalenderjaar. In die periode kun je dan de resterende artikelen verkopen, en is er helemaal geen 'moeilijkheid'.

 

Dat is wel een mogelijkheid hoor,

maar mijn grootste kostenposten zijn mijn bankkosten en de kosten voor bijvoorbeeld boekhoudprogramma (hier kan ik niet onderuit, behalve als ik de de KvK op zeg...

Misschien ligt de kern van het probleem dus anders dan ik in mijn eerste bericht aan gaf :) sorry!

Link naar reactie
  • 1

Hoi Linda81,

 

Even simpel gezegd, wat het is wat ingewikkelder, maar...

 

Bij de staking van je onderneming kan je de resterende voorraad verkopen aan jezelf. Dat is gewoon een handeling voor je onderneming en moet ook gewoon belast worden met BTW.

 

Mocht je van de leverancier de kleding ook op marktplaats verkopen, dan mag je dat daarna op marktplaats uit prive persoon verkopen zonder dat er BTW in betrokken zit. Let wel, de belastingdienst staat dit alleen toe als het om niet al te veel transacties of waarde gaat, want anders gaan ze op het standpunt staan dat of de onderneming niet is gestaakt of dat je je als BTW-ondernemer had moeten aanmelden.

 

Maar kan je het restant aan kleding ook niet gewoon aan je concollega verkopen?

 

Overigens het opheffen van je webwinkel (fysiek niet meer op internet bereikbaar zijn) is wat anders dan het opheffen van je onderneming.

 

Groeten,

 

Sander

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
  • 0

Help mij even, want ik snap het een en ander niet aan deze situatie. Je zegt dat je wilt beginnen met een schone lei en dat je de website wilt opheffen. Maar zoals Sander al aangeeft is het opheffen van je website niet hetzelfde als het beeindigen van je onderneming. Het vrijwaart je niet van eventuele schulden, die je nog hebt. Beginnen met een schone lei komt op mij over als een nieuwe webwinkel met eventueel hetzelfde als wat je nu aan het doen bent. De webwinkel, die je nu hebt, is je inkomstenbron en heb je (in principe) nauwelijks meer kosten aan.Je hebt een klantenkring opgebouwd, dat gooi je toch niet zomaar weg? Als je je passie wilt blijven voeren en hiermee door wilt gaan, zou ik dus nooit zomaar je website offline halen. Want zoals gezegd haal je je inkomstenbron weg, maar de kosten en schulden blijf je min of meer behouden. Dat moet dus mijn inziens anders worden opgelost, door o.a. de kosten te verlagen. Ik zag al punten als postbus en online boekhoudprogramma voorbij komen. Wellicht zijn dat al zaken, die de kosten niet waard zijn. En wie weet zijn er wel meer zaken, waar je onnodig kosten voor maakt. Je hebt een betaalde baan, dus je bent er niet afhankelijk van. Je hebt geen fysieke winkel, dus die kostenpot heb je ook al niet.

 

Ik heb je webwinkel even bekeken en het ziet er op zich prima uit. Weliswaar zijn er paar kleine puntjes, die net even iets beter kunnen. Mijn indruk was wel dat je leuke kleding verkoopt tegen een hele aantrekkelijke prijs, maar dat het aanbod wat aan de karige kant zit. Dat kan wellicht komen omdat je het aan het afbouwen bent.

 

Heb je er toch moeite mee om er afstand van te doen, dan zou ik zeggen ga er gewoon mee door en probeer de inkomsten te verhogen en de kosten te verlagen. Kan ik je eventueel helpen met kritisch kijken naar je website en je een vrijblijvend advies doen over wat beter kan en hoe je met bepaalde methodes meer mensen naar je website trekt en zodoende je omzet verhoogt? Neem maar even contact met me op dan.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

hoi,

 

Ik ben het met de andere eens... Het is niet helemaal duidelijk wat je nou wil. Eigenlijk zeg je dat je van de vaste kosten af wil. Een webshop zou je in theorie ook vanuit huis kunnen doen. Je hebt dan geen postbus nodig. Afhankelijk ben je wel van eventuele opslag.

 

De vraag is idd: Wat wil jij? Wil je echt stoppen of is het de financiele strop die je dwingt te stoppen? Als het het laatste is dan kan je altijd advies inwinnen. Een financieel adviseur van de bank kan je misschien helpen bv: www.rabobank.nl of je kan advies inwinnen voor je webshop. Ik heb samengewerkt met itstime.

Er zijn genoeg mogelijkheden... en eventueel advies kan je zaken anders belichten

 

succes

 

Mod edit: Link doorgehaald vanwege vermeende zelfpromotie/reclame.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Iedereen bedankt voor de antwoorden.

Ik begrijp dat het niet helemaal duidelijk is wat ik nu zelf wil.

Het is eigenlijk een samenloop van omstandigheden; het is de financiele strop en mijn huidige baan die er voor zorgen dat ik het niet meer zie zitten. Er moet elke maand geld bij, en de vaste lasten nemen alleen maar toe.

Wellicht dat ik - wanneer ik de kosten omlaag weet te brengen- weer wat meer zin krijg om te verkopen.

De grootste kostenposten:

- Bank: RC / Ondernemerspakket

- iDeal: maandelijks abonnement

- Online boekhoudpakket: (kan pas ontbonden worden als ik KvK opzeg, of is er een andere optie?)

- Keurmerk

- Google adwords

Nu is het zo dat ondanks de verkopen er toch een negatief saldo overblijft aan het einde van de maand.

Dat is natuurlijk nooit motiverend :( en geen geld is geen nieuwe voorraad waardoor klanten niet meer regelmatig terugkomen.

Vast staat wel dat ik bedoel met een schone lei dan ook helemaal stoppen met ondernemen. In principe heb ik nergens schulden uit staan, maar er komt een tijd dat ik de vaste lasten niet meer kan betalen (zit al bijna aan het max van mijn RC)

 

Als de kosten lager kunnen, komt er wellicht weer ruimte voor nieuwe voorraad....én is er weer meer zin om te ondernemen :)

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

De grootste kostenposten:

- Bank: RC / Ondernemerspakket

- iDeal: maandelijks abonnement

- Online boekhoudpakket: (kan pas ontbonden worden als ik KvK opzeg, of is er een andere optie?)

- Keurmerk

- Google adwords

 

 

Als het probleem in de kosten zit, waarom ga ja dan niet op zoek naar alternatieven? Een andere bank met gunstigere voorwaarden voor je RC/ondernemerspakket. Andere ideal aanbieder waar je alleen betaald voor wat je gebruikt ipv een vast bedrag per maand(mits dit uiteraard voordeliger is).

 

En bereken je de idealkosten door aan je klant? Veel webshops rekenen €1,- oid voor een ideal transactie, als het goed is zou je dan je idealkosten moeten kunnen dekken.

 

Daarnaast zou je jezelf kunnen afvragen of het keurmerk zijn waarde wel waard is. Of kost het alleen geld en doen je klanten er niets mee? Volgens mij is er in het verleden op hl een discussie geweest over het feit dat een keurmerk vaak weinig voordelen geeft.

 

Daarnaast zou je kunnen kijken of je via goedkopere alternatieven kan adverteren. Je noemde eerder al marktplaats, of doe je dit al?

Link naar reactie
  • 1

Helaas vraagt elke bank nu een maandelijks vast tarief voor ideal. Voorheen berekende ing alleen transactiekosten, maar dat doen ze niet meer.

 

Maar als je een keurmerk hebt, waar zie ik dat dan op de site? Ik zie het namelijk niet staan. En zoals Robbert al aangeeft: heb je het wel nodig?

 

En heb je dat adwords wel nodig? Mijn ervaring met adwords is dat als je het doet, moet je het goed doen en dan kun je echt de buidel open trekken. Maar verder analyseer je ook je google analytics gegevens wel om daar op in te springen. Als je adwords alleen maar hebt opgezet, maar verder niet kijkt wat het resultaat is, is het echt weg gegooid geld. Sowieso ben ik heel sceptisch over adwords. Met een beetje energie en tijd kan het ook op andere manieren en dat is veel goedkoper.

 

Verder kan ik nog wel meer punten over de website aangeven, die beter kunnen/moeten.

Kijk bv alleen al naar de volgende regels:

Ziet er een beetje raar uit, nietwaar?

 

De html code klopt her en der niet. Je hebt een engels invulformulier.

Allemaal issues, die met simpele handelingen kunnen worden verbeterd, wat je website stuk professioneler maakt.

 

Als laatste, maar zeker niet onbelangrijk: Een webwinkel, die alleen met een postbus adverteert en waar verder geen telefoonnummer enzo op staat, daar zou ik zelf nooit iets op bestellen. En ik denk dat vele anderen hetzelfde er over denken.

 

Mijn vraag is dan ook: Wil je echt wel met je webwinkel stoppen of is het alleen het tegenvallende financiele resultaat wat je er toe dwingt? Als je er mee wilt doorgaan, stuur me dan gewoon een pm. Dan wil ik je wel een vrijblijvend advies geven hoe een en ander veel beter kan.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0
En bereken je de idealkosten door aan je klant? Veel webshops rekenen €1,- oid voor een ideal transactie, als het goed is zou je dan je idealkosten moeten kunnen dekken.

 

 

zou ik niet doen.

Ik en vele andere met mijn krijgen daar allegische reacties van als je moet betalen om te mogen betalen.

 

Kies dan eerder nog voor een PSP die geen maandelijkse kosten heeft en enkel per transactie rekend (weet niet of het bepaalde standaard software is die je gebruikt, zo ja is er waarschijnlijk een kant en klare koppeling beschikbaar). Met beetje zoeken zijn de kosten dan niet meer als 50 cent per transactie.

Link naar reactie
  • 0

Helaas vraagt elke bank nu een maandelijks vast tarief voor ideal. Voorheen berekende ing alleen transactiekosten, maar dat doen ze niet meer.

 

Maar als je een keurmerk hebt, waar zie ik dat dan op de site? Ik zie het namelijk niet staan. En zoals Robbert al aangeeft: heb je het wel nodig?

 

En heb je dat adwords wel nodig? Mijn ervaring met adwords is dat als je het doet, moet je het goed doen en dan kun je echt de buidel open trekken. Maar verder analyseer je ook je google analytics gegevens wel om daar op in te springen. Als je adwords alleen maar hebt opgezet, maar verder niet kijkt wat het resultaat is, is het echt weg gegooid geld. Sowieso ben ik heel sceptisch over adwords. Met een beetje energie en tijd kan het ook op andere manieren en dat is veel goedkoper.

 

Verder kan ik nog wel meer punten over de website aangeven, die beter kunnen/moeten.

Kijk bv alleen al naar de volgende regels:

Ziet er een beetje raar uit, nietwaar?

 

De html code klopt her en der niet. Je hebt een engels invulformulier.

Allemaal issues, die met simpele handelingen kunnen worden verbeterd, wat je website stuk professioneler maakt.

 

Als laatste, maar zeker niet onbelangrijk: Een webwinkel, die alleen met een postbus adverteert en waar verder geen telefoonnummer enzo op staat, daar zou ik zelf nooit iets op bestellen. En ik denk dat vele anderen hetzelfde er over denken.

 

Mijn vraag is dan ook: Wil je echt wel met je webwinkel stoppen of is het alleen het tegenvallende financiele resultaat wat je er toe dwingt? Als je er mee wilt doorgaan, stuur me dan gewoon een pm. Dan wil ik je wel een vrijblijvend advies geven hoe een en ander veel beter kan.

 

Hoi,

 

Mijn fysieke adres en telefoonnummer staan ook op de website onder "over ons"

 

Kan ik dit:

Aanpassen via de CMS? ik zie dat overigens nergens terug!

 

Overigens kan het handig zijn om van bank te wisselen, maar is een tegenvallend resultaat geen reden voor een "nieuwe" bank om een rekening courant te weigeren?

 

Overigens staat op de homepage het logo van het keurmerk en als je daar op klikt ga je direct door naar het certificaat.

 

Heb net even gekeken voor een iDeal aanbieder (bijvoorbeeld assurepay), dat scheelt een hoop geld inderdaad! Is implementatie geen crime?

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Heb net even gekeken voor een iDeal aanbieder (bijvoorbeeld assurepay), dat scheelt een hoop geld inderdaad! Is implementatie geen crime?

 

hangt er dus vanaf of je standaard software hebt waarvoor een koppeling beschikbaar is (vaak dan met paar klikken erin gezet) of dat je custom software hebt en het zelf moet (laten) bouwen.

Link naar reactie
  • 0

Heb net even gekeken voor een iDeal aanbieder (bijvoorbeeld assurepay), dat scheelt een hoop geld inderdaad! Is implementatie geen crime?

 

hangt er dus vanaf of je standaard software hebt waarvoor een koppeling beschikbaar is (vaak dan met paar klikken erin gezet) of dat je custom software hebt en het zelf moet (laten) bouwen.

 

Website is gebouwd met OsCommerce en daarvoor is bij Sisow een applicatie voor.

Dat zou weer wat kosten besparen, als ik het zelf kan implementeren tenminste :)

 

Hmmm...begin zelfs een klein beetje zin te krijgen in wat ondernemen :)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zojuist even de adwords instellingen bekeken.

Alles lijkt in orde, maar...al tijden geen clicks meer gehad...de advertentie wordt dus ook niet meer getoond.

Adwords geeft aan dat het budget klopt en dat daar niets meer aan veranderd hoeft te worden..

 

Kan dat komen door de aangepaste website?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik dwaal af...van zeker weten dat ik er van af wil, ga ik weer vragen stellen over de continuering van mijn webwinkel.

 

Dus om terug te gaan naar de basisvraag...hoe kom ik er van af...wil ik graag weten hoe ik in de kosten kan snijden (omdat de financiele malaise het grootste probleem is). Ik heb al goede tips gekregen, maar hebben jullie ook een tip over hoe ik mijn online boekhoudprogramma (abonnement, maandelijks) kan opzeggen? ik moet het nu betalen van mijn privé rekening en bij het bedrijf gaven ze aan dat het doorloopt totdat ik uitgeschreven ben bij de KvK (en dat kan pas wanneer de goederen zijn verkocht en inschrijving loopt per kalenderjaar. Het abonnement is helaas stilzwijgend verlengd.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je boekhoudpakket e.d. grote kosten zijn op het geheel. Hebben we het hier over een 100 of een 1000 euro per maand?

 

Dan over je website: Je hebt een heel uitgebreid topic gehad waarin je 1000-en-1 onderdelen van je website hebt laten doorlichten: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=55;action=display;threadid=23314;start=msg203823#msg203823

 

14 pagina's lang met allerlei feedback op zowel technische als content punten.

 

Vervolgens was er het geschil met de designer: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=46;action=display;threadid=24546;start=15

 

Dat is uiteindelijk stilgevallen.

 

Ik vraag me af wat er met al die tijd en inzet is gebeurt die gestoken is in de desbetreffende topics. Als je dan ziet dat in dit topic opnieuw gewezen wordt op meta tags e.d. dan denk ik: Had je geld teruggehaald of het project af laten maken. Daar begint je gedoe. Nu twijfel je alsnog of je wilt stoppen. Als je dat wilt is dat prima natuurlijk maar schrijf je dan gewoon uit. Als je door wilt bijten zal je het echter anders aan moeten pakken mijns inziens en dit soort zaken allen uitwerken.

 

Op technisch vlak zal dat zijn: Leer hoe die codes e.d. werken of huur iemand in die dat wel kan. Spreek daarbij duidelijke zaken af zoals wat er gedaan moet worden, de kosten duidelijk etc. Als je niet weet hoe je dat af moet spreken laat je iemand je daarbij ondersteunen zodat het heel duidelijk is wat er gedaan moet worden. Er lopen genoeg slimme designers en developers rond en als je die netjes betaalt zullen die netjes doen wat er gedaan moet worden.

 

Op financieel vlak: Haal je geld terug wat je onterecht betaald hebt ook al is het een bekende.

 

Je zal als je doorgaat niet twijfel door moeten gaan maar compleet en goed, opbouwend met weinig risico en met duidelijke doelen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ouch!

 

Na de berichten van de HL'ers is de designer opnieuw aan de slag gegaan...zoals de metatags e.d.

Daarna bleek het alsnog niet te werken...

 

Hierdoor heb ik een freelancer nog wat fouten laten opsporen en oplossen.

Qua technische kennis ben ik dus teveel afhankelijk van derden, maar goed...dat is geen discussiepunt.

 

Er is wel degelijk iets gedaan met de punten, alleen is de uitvoering van belangrijke punten uiteindelijk belabberd geweest!

 

Anyway...voor mij zijn de boekhoudkosten na de bankkosten het grootste kostenpost. De voorraad is reeds betaald, daar ligt het niet aan.

Link naar reactie
  • 0

Elke keer verbaas ik me weer over het mega geheugen wat sommige mensen hier hebben. Als iemand iets post weten ze gelijk welke eerdere topics allemaal zijn geweest. Of is daar achter de schermen een systeempje voor?

 

Ga naar het profiel van TS, kijk rechts in het midden/onder en je ziet de mogelijkheid om dat laatste 30 berichten of topicstarts van TS te kunnen zien.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

 

ik moet het nu betalen van mijn privé rekening en bij het bedrijf gaven ze aan dat het doorloopt totdat ik uitgeschreven ben bij de KvK (en dat kan pas wanneer de goederen zijn verkocht en inschrijving loopt per kalenderjaar. Het abonnement is helaas stilzwijgend verlengd.

 

 

Dit klopt helemaal niet.

 

Als jij vandaag naar de KvK loopt om je uit te schrijven, dan ben je vandaag ook uitgeschreven. Je krijgt uiteraard geen geld terug van de KvK en je mag hierna niet meer ‘zaken doen’ met je webwinkel.

 

De vraag of vervolgens ook al de goederen vandaag overgaan van je onderneming naar je privé-bezit (daar ben je dan dus ook BTW over verschuldigd), omdat de onderneming vandaag ophoudt te bestaan, of dat je fiscaal een onderneming blijft houden totdat je de goederen verkocht hebt (mag dan dus niet meer via de webwinkel, maar kan wel aan een opkoper of zoiets mijns inziens), dat is een andere vraag. Dat is een zaak tussen jou en de fiscus.

 

Voor je software geldt natuurlijk gewoon de overeenkomst (en de bepalingen daarin) die je hebt voor je abonnement. Dat is met de leverancier dus.

 

Er zijn dus drie verschillende dingen in deze:

- Uitschrijven KvK.

- Afrekenen belastingdienst.

- Opzeggingen met leveranciers en banken etc.

 

Als je echt wil stoppen, dan begin je bij de KvK.

Een kleine complicatie is dat als je vindt dat je onderneming door moet gaan totdat de goederen verkocht zijn, dan moet je eigenlijk ook wel een goede administratie hebben tot dat moment. Dan kan je dus niet de software nu opzeggen.

 

Maar je kan het handeltje ook vandaag afwikkelen en de BTW over goederen etc afdragen en alles z.s.m. beëindigen.

Een kanttekening hierbij is dat je niet de goederen naar privé over mag dragen voor bijvoorbeeld 1.000,- euro (en dus 190,- aan BTW afdragen) en vervolgens dit ‘belastingvrij’ als privé-persoon op marktplaats voor 10.000,- verkopen. Het moet wel de marktwaarde zijn.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.