• 0

Website maken als marktplaats

Ik ben van plan om een marktplaats website te laten maken.

 

Het zal dan bijvoorbeeld www.marktplaatsbussines.nl zijn, en zo kunnen bedrijven adverteren en ook in betaalde rubrieken adverteren.

 

Ik zal dan graag een inkomen willen creëren, zodat ze dus ook hun website kunnen promoten tegen betaling en dat beedrag wat ze betalen word naar mijn rekening over geschreven etc

 

Is dit een goede idee? :-[

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 1

Ik denk dat als je de concurrentie met marktplaats aan wilt gaan dat:

1) je product beter moet zijn dan die van marktplaats (dat is nog wel haalbaar)

2) je product iets (revolutionairs) moet bieden wat marktplaats nog niet heeft

3) je met een hele grote zak geld de site moet gaan promoten

4) je veel geduld moet hebben

 

Je bent niet de eerste die dit 'idee' heeft. Zeker als kleine partij is het bijna ondoenlijk. De Telegraaf Media Groep is het ook niet gelukt met Speurders.

 

De naam is natuurlijk ruk, want de associatie met marktplaats.nl is te groot dat je waarschijnlijk die domeinnaam bij een beetje success meteen mag inleveren.

Link naar reactie
  • 0

Waarom zouden bedrijven op jouw site willen adverteren en hiervoor betalen? Je zult hier goed over moeten nadenken. Enkel met een sterke propositie zul je succes hebben.

 

@ ReneF: dat zijn hele goede punten!

 

Waarom kan ik die domein naam niet nemen?

Waarom ze bij mij zouden adverteren is misschien omdat ik ook direct aan hen klanten lever, wat de bedrijven ook veer meer winst maakt.

 

En meer vraag en aanbod rubrieken.

Link naar reactie
  • 2

Zoals ReneF al zegt, er komt heel veel bij kijken. Volgens mij heb je nog niet echt een idee van hoe Marktplaats in elkaar zit, want "klanten aanleveren aan bedrijven" doen zij nu ook al (luister maar eens BNR, dan hoor je het vaak genoeg voorbij komen). En anders doen sites als Werkspot dit al, zij timmeren flink hard aan de weg. Je zult dus echt meer moeten doen, en meer categorieën gaat je daarbij niet helpen (mínder categorieën is vaak beter overigens dan denken dat de meerwaarde altijd zit in méér).

 

Daarnaast is een naam kiezen die vrijwel vergelijkbaar is met je concurrent - en dus verwarrend, én ingaand tegen hun merkrechten - om meerdere redenen niet handig.

 

De beste manier die ik zie is te gaan specificeren, door niches op te zoeken die onderbediend worden met de huidige marktplaats- en dienstuitwisselsites. En dan vervolgens je product zó uitdiepen dat je zo optimaal mogelijk die niche bedient. Dat is de enige manier in mijn ogen om als kleine start-up te concurreren met een alom aanwezige, machtige partij.

Link naar reactie
  • 1

Het zal dan bijvoorbeeld www.marktplaatsbussines.nl zijn ...

 

De domeinnaam is NU nog vrij, als je hier al wat mee zou willen, is het dan niet slimmer om die naam vast te leggen voor je op een openbaar forum gaat overleggen.

Maar dan zou ik "business" wel correct spellen ... ;-)

Link naar reactie
  • 0

Ik vind dat de domeinnaam te dicht bij marktplaats ligt. Hierdoor krijg je wellicht problemen met marktplaats en kun je je succes (als je dat al zou halen) wel vergeten.

Verder krijg ik de indruk dat je zelf niet eens weet wat er bij komt kijken om zo'n website op te richten. Je bent niet concreet in wat je nu wilt en waarvan jij je wilt onderscheiden van marktplaats.

www.stone-styleshop.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik krijg elke week 20 folders in mijn brievenbus, dus maak een website, waar winkels hun folders kunnen plaatsen.

Dat is wat orgineler dan marktplaats.

 

Grinnik, je loopt achter: voordeelmuis.nl, reclamefolder.nl, folderz.nl, folderplaats.nl, folderaar.nl etc etc.

Link naar reactie
  • 0

Ik krijg elke week 20 folders in mijn brievenbus, dus maak een website, waar winkels hun folders kunnen plaatsen.

Dat is wat orgineler dan marktplaats.

 

Grinnik, je loopt achter: voordeelmuis.nl, reclamefolder.nl, folderz.nl, folderplaats.nl, folderaar.nl etc etc.

 

Ik liep achter, die sites hadden mij nog niet bereikt.

 

Maar als je marktplaats na wil doen, moet je toch echt een extra orginele service hebben.

Want ik heb op veel marktplaats achtige sites geadverteerd, maar kreeg alleen resultaat op marktplaats.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Waar is de creativiteit en originaliteit van de nieuwe ondernemers gebleven? Er moet op internet altijd zo veel van elkaar nagedaan worden. Verzin eens iets unieks, zou ik zeggen!

 

TS wilde ook uit china importeren. Als hij nou eens 2378738173283 tv's gaat plaatsen op zijn nieuwe marktplaats,kan jij de kabels erbij leveren!

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Bij het na apen van een naam, zullen mensen altijd blijven vergelijken, en MP is al te gevestigd om die te kunnen verbeteren.

Denk aan alle grote merknamen, de concurrenten moeten zich onderscheiden, en de namen lijken ook niet op elkaar.

 

henzo

Windows

bahco

IBM

Heineken

Higher Level

AH

HAK

Bose

 

Alle unieke merknamen, grote voorsprong, maar alle hebben concurrentie.

 

 

Edit. Was iPhone van Apple vergeten.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

TS, waarom ga je niet je spulletjes uit China zelf gewoon op Marktplaats verkopen? Zelf een gehele nieuwe marktplaats ontwikkelen wat uniek, onderscheidend en populair wordt? Weet je hoeveel 2e hands verkoop-websites er zijn?

 

Ik weet dat er veel 2dehands sites zijn maar toch word marktplaats het meest bezocht en bekeken.

Ik zou daarom iets net als marktplaats willen, maar daarvoor moet je eerst ook groeien.

Hoeveel kost zo een site om hem te laten maken?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.