Jump to content
robhan

Familie lening ?

Recommended Posts

Beste ondernemers,

Ik heb het één en ander doorgelezen op het forum over de 'tante agaath lening' waarvan eigenlijk de voornaamste voordelen zijn verdwenen.

Voor onze onderneming hebben wij een totaal vermogen van 92.000 euro nodig.

46.000 hiervan brengen wij (mijn vennoot en ik) zelf in.

Hierdoor verwachten wij dat de bank (door het relatief grote gedeelte EV) een lening wil verlenen van 30.000

Verder vragen wij van de bank een korte lening van enkele maanden i.v.m. de voorfinanciering BTW deze is 5.500 euro

Om het laatste gedeelte compleet te maken willen wij een gedeelte van famlilie lenen. Het gaat om een bedrag van 10.000

Aangezien de voordelen van een tante agaath lening voor een groot deel verdwenen zijn vraag ik mij af wat nu het handigst is om af te sluiten. Er zou een achtergestelde lening verleend kunnen worden, maar door de vernieuwde regelgeving kan ik niet precies wijs worden wat nu de beste manier is om toe te passen.

p.s. mochten er mensen zijn die graag ...

(mod edit: geen verkapte oproep om investeerders aub)

Rob

Als je een goed plan hebt en de bank je €30000 wil lenen zijn ze mogelijk ook wel bereid om die laatste 10000 te lenen. Immers je brengt dan als nog 50% eigen vermogen in. Als ik het goed heb begrepen is een derde meestal voldoende.

website zonder gedoe? www.zondergedoe.nl

Beste Robhan,

Gezien de redactie van jouw stuk, heb ik de indruk dat ook jij aan het "hengelen" bent, vandaar dat ik er een slot op heb gedaan.

Jouw inbreng én een goed ondernemersplan zal de bank echt wel kunnen overtuigen dat ze het restje willen financieren, laat straks maar weten hoe de bank gereageerd heeft.

succes.

marco

HL admin

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Bring your business plan to a higher level!

On this forum all subjects are discussed related to entrepreneurship.

Growing together with other entrepreneurs

✓     Ask your entrepreneur questions

✓     Share your answers

✓     Low profile

✓     Transparant

✓     At your convenience

✓     Always based on relevance, substance and expertise

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

More information   I accept