• 0

Familie lening ?

Beste ondernemers,

 

 

Ik heb het één en ander doorgelezen op het forum over de 'tante agaath lening' waarvan eigenlijk de voornaamste voordelen zijn verdwenen.

 

Voor onze onderneming hebben wij een totaal vermogen van 92.000 euro nodig.

46.000 hiervan brengen wij (mijn vennoot en ik) zelf in.

Hierdoor verwachten wij dat de bank (door het relatief grote gedeelte EV) een lening wil verlenen van 30.000

Verder vragen wij van de bank een korte lening van enkele maanden i.v.m. de voorfinanciering BTW deze is 5.500 euro

 

Om het laatste gedeelte compleet te maken willen wij een gedeelte van famlilie lenen. Het gaat om een bedrag van 10.000

Aangezien de voordelen van een tante agaath lening voor een groot deel verdwenen zijn vraag ik mij af wat nu het handigst is om af te sluiten. Er zou een achtergestelde lening verleend kunnen worden, maar door de vernieuwde regelgeving kan ik niet precies wijs worden wat nu de beste manier is om toe te passen.

 

p.s. mochten er mensen zijn die graag ...

(mod edit: geen verkapte oproep om investeerders aub)

 

Rob

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je een goed plan hebt en de bank je €30000 wil lenen zijn ze mogelijk ook wel bereid om die laatste 10000 te lenen. Immers je brengt dan als nog 50% eigen vermogen in. Als ik het goed heb begrepen is een derde meestal voldoende.

website zonder gedoe? www.zondergedoe.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.