• 0

Veelgebruikte zoektermen

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dick,

 

Veel marketing-managers zul je op een forum voor technostarters niet vinden. Er zijn een paar vakbladen: Incentive en tot op zekere hoogte ook de Adfo-bladen. Daar vind je je doelgroep. Bovendien zoeken marketing-managers niet naar actiemarketingbureaus op Google; dat werkt andersom. Deze poll is dus een beetje onzin. Als je nou een vraag hebt, formuleer die dan duidelijk - liefst ook in de aanhef. Anders wordt het al snel spammerig.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Beste Twalevel,

 

Het is absoluut niet mijn bedoeling om spammerig over te komen. Omdat er bij de vakbladen en bij de zoekmachines weinig zoekersprofielen worden vrijgegeven, probeer ik het realtime op jullie forum. Ik ben namelijk erg benieuwd waar de hoger opgeleiden uit het bedrijfsleven (zoals ondernemers) op zoeken. Is dit op een combinatie van woorden of direct op bijv. Actiemarketing.

 

Het feit dat de marketingmanagers niet zelf zoeken op bijv Google kan ik voor lief aannemen, maar dat is nooit bewezen. Ik ben er heilig van overtuigd dat zij voor onderscheidende actie wat speurwerk verrichten. Als wij dan naar boven zouden komen en ze triggeren tot contact dan is mijn opzet geslaagd. Weet jij anders toevallig een forum speciaal voor marketingmanagers?

 

Groet,

 

Dick

Link naar reactie
  • 0

Ik zou zoeken (en zoek) in de richting van 'case studies' of 'best practices' in combinatie met 'marketing', of woorden als 'marketingideeën'. Concrete suggesties, checklists of voorbeelden zijn dé ingang om snel van een onderwerp kennis te nemen en wat ideeën op te doen. Bevat een website deze, dan blijf ik hier wel hangen om alles eens op m'n gemak te lezen.

Link naar reactie
  • 0

Actiemarketing is een verzamelbegrip dat in Nederland zo'n beetje gelanceerd is door Bridge. Ander woord is below-the-line, refererend aan de budgettering van grote adverteerders die enorme bedragen besteden aan reclame (above) en veel minder aan actiematige activiteiten (below). De combinatie van direct marketing en sales promotion wordt gezien als een min-of-meer apart vak, maar dat is vanuit het aanbod geredeneerd. Er zijn gespecialiseerde bureaus en nog veel meer gespecialiseerde leveranciers.

 

Marketing-managers houden zich niet zo speciaal met deze materie bezig. Functionarissen en ondernemers die zoeken naar 'actiemarketing' zoeken meestal naar specifieke diensten en producten, en zelden naar het verzamelbegrip. Het wereldje van actiemarketing is tamelijk overzichtelijk, met ook eigen gidsen, dus wie daarin actief is weet de weg doorgaans wel te vinden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.