• 0

Hoe werkt Dropshipping precies

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als dropshipping leverancier verkoop je niet alleen producten aan je klanten maar je levert de producten ook direct af bij de klant van jouw klant.

Wat je zult gaan krijgen als je dit aan elke willekeurige klant van jou gaat aanbieden is dat de prijzen van je producten afgeschoten worden. Het kost jouw klant immers niets om een product op voorraad te nemen. Als hij een product verkocht heeft dan geeft hij dat simpelweg door aan jullie en jullie verzenden dat dan. Er zullen dus vanzelf zolderkamer beunhazen bij komen die jullie producten op een website zetten en er verder geen andere moeite voor doen dan te checken hoeveel biertjes ze dit weekend kunnen kopen van de paar euro's die ze verdient hebben aan jullie producten.

 

Je doet er goed aan door een minimale omzet per maand te eisen van je klant en/of te stellen dat ze marktconforme prijzen moeten hanteren op straffe van uitsluiting van de dropshipping mogelijkheden. Doe je dat niet dan zijn je producten in mum van tijd niets meer waard voor je grotere klanten en gaan ze naar een ander merk of type leverancier overstappen zodat ze er in elk geval zelf nog wat aan over houden.

Link naar reactie
  • 0

Wat ik mij ook afvraag is het volgende en misschien weet iemand daar een antwoord op. Zou een dropshipper uiteindelijk ook nog aanspraak kunnen maken op vergoeding van goodwill? Hij levert immers de klanten aan, kriijgt daar een percentage voor net als in een agentuur. Als hij stopt zou je zijn klanten kunnen benaderen om verder door te leveren.

Link naar reactie
  • 0

Wie bedoel je precies met 'dropshipper'? Uit je verhaal maak ik op da je de "winkel" die bij de dropship leverancier af neemt bedoelt?

 

In de regel werkt zo'n bedrijf met een webshop en levert hij aan consumenten. Zo'n consument op zich is niet heel waardevol. Tenzij je verbruiksgoederen levert zal een consument niet heel gevoelig zijn voor een regelmatige aankoop.

 

Bovendien zit je met een klein issue; de privacywet. Ik denk niet dat de dropship leverancier de gegevens van de klanten van zijn klanten zo maar mag gebruiken.

 

Stel dat het wel zou mogen dan zijn er wel een paar dingen waar de dropship leverancier rekening mee moet houden:

 

- In plaats van dat de "winkel" de verantwoordelijkheid draagt voor de levering (daar is de koop immers gesloten) ligt die verantwoordelijkheid nu bij de dropship leverancier zelf.

- De dropship leverancier zit dan onder de duiven van zijn andere klanten te schieten.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf enkele jaren ervaring met (internationale) dropshipping. Zorg dat je met betrouwbare leveranciers werkt want er zijn veel partijen uit op JOUW klanten. Daarnaast zijn er ook afnemers die op zoek gaan naar JOUW leverancier.

 

Vaak gaat het een paar keer goed en dan ineens onderneemt de leverancier toch actie om de klant over te kunnen nemen.

 

Dropshipping is in mijn ogen niet iets wat je zomaar met de eerste beste partij die je tegenkomt kan doen. Al zijn er natuurlijk ook legio betrouwbare partijen.

 

 

Link naar reactie
  • 0
- In plaats van dat de "winkel" de verantwoordelijkheid draagt voor de levering (daar is de koop immers gesloten) ligt die verantwoordelijkheid nu bij de dropship leverancier zelf.

- De dropship leverancier zit dan onder de duiven van zijn andere klanten te schieten.

 

Dat is niet juist.

De webshop blijft zelf eindverandwoordelijk voor de de levering.

De webshop besteed die werkzaamheden echter weer uit aan een andere partij, namelijk de dropship leverancier.

Dropship leverancier heeft dus verandwoordelijkheid tegenover de webshop en de webshop tegenover de klant.

Is niet veel anders als bij fullfilment.

 

En de dropship leverancier schiet niet onder de duiven van zijn webshop klant.

Een beetje dropshipper gaat niet de klanten van de webshop zelf benaderen voor directe verkoop, dan heb je als dropship leverancier geen lang leven lijkt me

Link naar reactie
  • 0

 

Dat is niet juist.

In mijn voorbeeld had ik het over wat er zou gebeuren als de webshop zou stoppen te bestaan en de dropship leverancier zelf zou gaan uitleveren aan de klanten van die webshop. Klopt dus wel. ;)

 

Maar is een beetje vaag verhaal vanwege de termen die een beetje door elkaar heen lopen (dropshipper, dropship leverancier, winkel, shop, etc.)

Link naar reactie
  • 0

dan krijg je een heel vreemde situatie.

In principe zal dropship leverancier niet meer leveren aan die klanten (tenzij webshop dus nog betaald heeft voor die klanten).

 

Daarna zouden die klanten van de webshop dus direct klant bij dropship leverancier moeten worden, maar kan enkel als dropshipper ook consumenten shop heeft en die klanten gaat benaderen.

 

 

Mara een en ander loopt wat door elkaar inderdaad.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.