Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  

normaal vermogensbeheer

Aanbevolen berichten

Wat ik mij afvraag:

- gaat het kopen van een pand op een vastgoedveiling normaal vermogensbeheer te boven ?

Alvast dank !

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je een pand op een veiling koopt, om er zelf in te gaan wonen, is er (fiscaal) niets aan de hand.

Als je een handelaar bent die panden koopt met de bedoeling om deze met winst door te verkopen, gaat dit inderdaad normaal vermogensbeheer te boven.

Als je incidenteel een pand koopt om een eenmalig voordeel te behalen, kan het m.i. wel verdedigbaar dat er sprake is van normaal vermogensbeheer.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoi Odeon,

gaat het nu om het 'aantal' panden dat je koopt?

Volgens mij gaat het er toch om dat jeniet zelf het onderhoud en het beheer doet.

Met mijn vraag bedoelde ik meer of het voor het criterium 'normaal vermogensbeheer' wat uitmaakt waar je die panden koopt. M.a.w. de veiling is toch een plek waar je risico loopt, zou je dan sneller als actief vermogensbeheerder gezien worden ?

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

M.a.w. de veiling is toch een plek waar je risico loopt, zou je dan sneller als actief vermogensbeheerder gezien worden ?

Je loopt inderdaad wat meer risico, maar of sprake is van 'normaal vermogensbeheer' hangt niet af van de aankoop, maar van het doel van de aankoop en de feitelijke handelingen die je vervolgens verricht.

Zoals Odeon terecht stelt, als je gaat handelen in woningen, en de woning dus gekocht is om weer verkocht te worden, dan is er geen sprake van vermogensbeheer maar wordt de woning aangemerkt als voorraad.

In deze thread kun je er meer over lezen: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=49;action=display;threadid=16971

]

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Breng jouw businessplan naar een higher level!

Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

Groeien doe je met ondernemers onder elkaar:

✓     Stel jouw ondernemersvragen

✓     Deel jouw antwoorden

✓     Low profile

✓     Transparant

✓     Op jouw moment

✓     Altijd gebaseerd op relevantie, inhoud en vakmanschap

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

Meer informatie   Oké