• 0

Octrooi aanvragen ja/nee?

???

hallo, ik heb een vraagje over octrooi aanvragen.

Mijn afdeling is recent geprivatiseerd en ik ben op dit moment bezig

om een eigen intranetsite te maken voor deze afdeling. Nu heb ik een logo ontworpen wat waarschijnlijk gebruikt gaat worden als herkenningspunt voor onze Unit. Is het nu verstandig hier octrooi op te vragen en zo ja, moet ik dit dan alvorens melden bij het bedrijf

en kan ik de evt kosten bij hen neerleggen?

gr. Marijke

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je kunt alleen een octrooi verkrijgen op een technologische vinding.

Een octrooi op een logo is in beginsel niet mogelijk.

 

Je kunt een logo wel beschermen door het als merk te registreren bij het Benelux Merken Bureau te Rijswijk.

 

Overigens is het zo dat als het ontwerpen van zo'n logo hoort binnen je functie omschrijving je werkgever van je kan eisen dat je het logo aan hem overdraagd. Tenzij je hierover afspraken met je werkgever hebt gemaakt.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt alleen een octrooi verkrijgen op een technologische vinding.

Een octrooi op een logo is in beginsel niet mogelijk.

 

Je kunt een logo wel beschermen door het als merk te registreren bij het Benelux Merken Bureau te Rijswijk.

 

Overigens is het zo dat als het ontwerpen van zo'n logo hoort binnen je functie omschrijving je werkgever van je kan eisen dat je het logo aan hem overdraagd. Tenzij je hierover afspraken met je werkgever hebt gemaakt.

 

Zoals joostman al aangeeft, als het tot je werk gerekend kan worden zullen zij een eventuele actie van jou niet in dank afnemen.

Zeker als dit werkzaamheden zijn die binnen de baas zijn tijd gebeuren en op zijn apparatuur.

Het ligt dus meer bij de werkgever of hij het logo wil laten registreren.

Deze actie kan de verstandhouding met je werkgever duurzaam ontwrichten, oftewel ga maar iets anders zoeken.

 

Merkava

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.