• 0

Opleiding webcontent schrijven

Goedemorgen allemaal,

 

Na een lange tijd regelmatig hier rond te hebben gekeken te hebben heb ik toch maar eens een account aangemaakt. Het lijkt me leuk te participeren aan dit levendige forum.

 

Als eigenaar van een online marketingbureau beheren we zelf een behoorlijk aantal websites. We zijn constant bezig met het ontwikkelen van hoogstaande content voor onze bezoekers. Voor één van onze nieuwe medewerkers ben ik op zoek naar een goede cursus webcontent schrijven.

 

Hieronder een lijst met punten die in mijn ogen aan bod zouden moeten komen:

 

[*]kenmerken van beeldschermteksten / webteksten

[*]keyword gebruik teksten

[*]formuleren: woordgebruik en zinsopbouw

[*]tekstopbouw op het web

[*]toepassing van stijlelementen

[*]schrijven van verschillende tekstsoorten

[*]indeling en gebruiksvriendelijkheid websites

[*]zoekmachine vriendelijk schrijven

 

Ik ben benieuwde of iemand me kan helpen. Ik had al een leuke cursus van de Lectric groep gevonden alleen zijn daar niet genoeg aanmeldingen voor. Dus die wordt voorlopig niet gegeven.

 

Groeten

 

Peter

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 1

 

Hoogwaardige content is niet perse hetzelfde als goeie webtekst. Ik pas hier een groot aantal kopregels aan, omdat duidelijke kopregels met goeie keywords veel meer bezoek opleveren dan leuke maar vage kopregels. Volgens mij heeft dat een dubbel effect. De zoekmachine herkent de relevantie van het topic sneller en de index trekt meer bezoekers aan. Twee keer bingo.

 

Waar ze goeie cursussen geven, weet ik niet. ::)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
We zijn constant bezig met het ontwikkelen van hoogstaande content voor onze bezoekers. Voor één van onze nieuwe medewerkers ben ik op zoek naar een goede cursus webcontent schrijven.

Ik vind die twee zinnen een beetje met elkaar in tegenspraak - als je al in staat bent constant hoogstaande content te ontwikkelen, waarom is daar dan een externe cursus voor nodig? Kun je die medewerker dan niet beter intern opleiden?

Link naar reactie
  • 0

Ik vind die twee zinnen een beetje met elkaar in tegenspraak - als je al in staat bent constant hoogstaande content te ontwikkelen, waarom is daar dan een externe cursus voor nodig? Kun je die medewerker dan niet beter intern opleiden?

Opleiden is een vak apart. Ook als je erg goed bent in je vak, wil dat nog niet zeggen dat je je kennis en vaardigheden gestructureerd aan iemand anders kunt overdragen. Dus dan kan een externe cursus helpen.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind die twee zinnen een beetje met elkaar in tegenspraak - als je al in staat bent constant hoogstaande content te ontwikkelen, waarom is daar dan een externe cursus voor nodig? Kun je die medewerker dan niet beter intern opleiden?

Opleiden is een vak apart. Ook als je erg goed bent in je vak, wil dat nog niet zeggen dat je je kennis en vaardigheden gestructureerd aan iemand anders kunt overdragen. Dus dan kan een externe cursus helpen.

 

Precies. En bovendien kan je al kwaliteit leveren en daarnaast ook nog wat van anderen opsteken, toch? Dat we in staat zijn kwaliteit te leveren wil niet zeggen dat we niks meer bij hoeven leren. Daarnaast is er ook nog de factor tijd. We zitten tot over onze oren in het werk en een hoogstaande externe cursus zou ons zodoende ontzettend veel werk uit handen nemen.

 

Bedankt voor de reacties. En als iemand goede suggesties heeft hoor ik het uiteraard graag.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.