• 0

borgstelling intrekken

In het verleden heb ik een borgstelling bij de Bank afgegeven van 20.000 euro op een woning van een bekende.

als blijkt dat de hypotheek niet voldaan wordt komen ze bij mij

 

Het pand is circa 140.000 kk waard

Bij gedwongen verkoop 100.000

 

1e Hypotheek schuld 125.000

2e Hypotheek schuld 10.000 ( naar mij ) wordt trouwens niet betaald. ( wel vastgelegt) ik heb dit zo gelaten omdat het een kennis betreft.

 

Deze borgstelling is aan een aantal voorwaarden gedaan.

is er 10.000 geleend om diverse schulden te betalen.

 

Voor deze zekerheid heb ik 40.000 euro hypotheek recht er op laten vestigen ik als 2e hypotheek houder.

 

Aan deze borgstelling is de volgende eis gesteld. Het pand wordt te koop gezet.

 

Het pand is nu ook te koop gezet. De stichting is de opdrachtgever ls verder hieronder

 

Omdat nader tijd nog wel wat schulden bleken te zijn, en het was al zover dat er beslagleggers waren. Op de woning.

Heb ik opnieuw de beslagleggers benadert en afgekocht tegen een bedrag tegen finale kwijting.

 

Nu blijkt echter twee maanden terug dat er dus toch nog meer schulden zijn van circa. 30.000

 

Nu is het echter zo:

er is nu een een voorlopige koop contract laten registreren bij het kadaster op de stichting van mijn compagnon. De stichting is de koper en tevens de verkoper.

 

De huidige eigenaar is in beginsel met alles akkoord gegaan.

De eigenaar is nu behoorlijk dwars dat hij het pand niet gaat verlaten. Verkoop biljetten hangen niet op het raam. Maakt er een puinhoop van.

en er begint tevens bijna weer beslagleggers te komen.( omdat de regelingen niet worden naar gekomen)

Tevens de 1e hypotheek begint bijna ook achterstanden in te vertonen. Hier ben ik dan ook weer boven op gesprongen en de achterstanden betaald. voor die zekerheid heb ik de spullen in bewaring gesteld.

 

Kan ik als borg steller terug trekken!

Wat te doen!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.