• 0

Betalingen automatisch inboeken (i-connect)

Maakt iemand hier gebruik van i-connect van Interpay om zijn/haar betalingen (automatisch) in te boeken?

 

ik loop tegen het volgende probleem aan;

 

via i-connect van Interpay (datacommunicatie) ontvang ik alle Interbancaire mutaties op mijn rekening in het VERWINFO 4.1 bestandsformaat. (soort ascii of .cvs)

heel kort door de bocht kan ik hierdoor alle bijschrijvingen automatisch koppelen aan mijn klantenbestand.

 

Het probleem hierbij is dat ik alleen de interbancairemutaties ontvang en dus niet de bijschrijvingen die gedaan worden op mijn eigen bank.

 

hierdoor moet ik altijd 2 lijsten bijhouden met mutaties e.d. (interpay + eigen bank) wat zeer onoverzichtelijk is, en de kans op fouten aanzienlijk vergroot.

 

Heeft iemand hier ervaring mee, of een andere oplossing gevonden?

 

BvD.

 

John Doe

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Helemaal niemand?? ???

of ben ik te ongeduldig... :-\

 

Laat ik het anders stellen;

Hoe match bijvoorbeeld de KPN of de Belastingdienst alle inkomende gelden aan haar debiteuren?

Ik kan me niet voorstellen dat daar een grote afdeling zit die via telebankieren of met papieren rekeningafschriften alle bedragen in hun eigen administratie inkloppen...

 

J.D.

Link naar reactie
  • 0
Ik kan me niet voorstellen dat daar een grote afdeling zit die via telebankieren of met papieren rekeningafschriften alle bedragen in hun eigen administratie inkloppen...

De meeste telebanksystemen produceren een mutatielijst die gemakkelijk in het boekhoudsysteem is op te vragen cq te koppelen. De meeste boekhoudsystemen koppelen automatisch adv factuurnummer/kenmerk/debiteurennummer/naam en/of bankrekening klant de betalingen aan de facturen....

Er is dus in een beetje organisatie geen sprake meer van "inkloppen" enkel dat sommige betalingen die het systeem niet kan matchen, nog even handmatig gematched moeten worden.

 

Voor je eigen betalingen is het net zo simpel: vanuit je pakket bereid je de betaling voor, exporteert dit naar je bank(programma) en boekt het totaalbedrag naar een tussenrekening. Als de betaling is uitgevoerd boek je het totaal bedrag van je betaling ook naar die tussenrekening en klaar is kees/john....

Egbert Punter

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 113 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.