• 0

Dedicated of Co locatie

Goedemorgen,

 

ik heb momenteel een quad core VPS (2Gb RAM, 40Gb HDD, Linux Centos, 500gb dataverkeer) online maar nu ik meerdere zwaardere programma's / sites heb draaien merk ik steeds vaker dat ik (wederom) moet upgraden. Ook al zijn er nu nog niet extreem veel bezoekers, ik wil er wel klaar voor zijn als er meer bij komen.

De klant mag niet de dupe zijn en dus afhaken van mijn server die het niet trekt.

 

Aangezien ik niet afhankelijk wil zijn van anderen (lees: last wil hebben) wil ik van de VPS af. Aangezien er bijzonder veel aanbieders zijn is het wat lastig de juiste eruit te pikken. Bedrijven als Rackspace zijn haast niet te betalen, de goedkopere aanbieders zijn lang niet altijd goed. Ik zit nu bij een voor mij goede hoster met veel service, helaas kunnen ze pas over een half jaar weer dedicated aanbieden.

 

De keuze is nu dedicated of co. Co locatie is goedkoper per mnd maar is een eenmalige investering (vraag is hoeveel, wat is een goede server).

 

Suggesties voor een juiste oplossing (merk server, hoster, prijs etc.). Ik wil ook weer niet continu zelf met de server bezig zijn, managed dedicated is dan misschien ook juist weer handig.

 

Alvast bedankt.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Je merkt goed dat sommige momenten ik razendsnel ben, andere momenten wordt je er niet vrolijk van.

Kijk eens goed naar hoe het allemaal in elkaar zit. Ik heb een klant die ooit haar site op een shared hosting account had wat op zich prima werkte, alleen soms liep het helemaal vast. Een beetje zoeken leverde op dat de database op een database-server stond waar en passant ook nog zo'n 300 andere databases op stonden. Als op een van die databases een slecht opgezette query werd losgelaten kon dat de hele database-server minutenlang bezighouden.

Link naar reactie
  • 0

Merkte wel dat een APC op de server veel uitmaakte qua performance. Heb bij bedrijven als Leaseweb al prijzen gezien van € 60 p-mnd voor een dedicated en vanaf € 89 bij FXW. Betaal nu voor mijn VPS € 65 p-mnd, voor hetzelfde geld kan ik dus beter een dedicated nemen.

 

 

 

@R van Putten,

 

Sorry hoor, je betaalt 65 euro voor een 2GB VPS met 40 GB harddisk?

 

Ter indicatie, ik betaal 69 euro per maand voor een quad core (AMD), 2 x 1.5TB harddisks, 12GB Ram Dedicated Server.

 

Niet te vergeten, een dedicated server in een goed datacenter (snelle backbone) en met unlimited traffic.

 

En nog makkelijker: contractsduur is een maand (niet jaren of andere soorten van ongemak)

 

Al met al krijg ik de indruk dat er diverse overwegingen zijn, die weinig relevant zijn.

 

Wat mij betreft kan je gewoon tegen kostprijs die server bij me afnemen, stuur me daarvoor gerust een mail.

 

MvG

Link naar reactie
  • 0

@Allen,

 

Naar aanleiding van deze post het volgende.

 

Het is me (wederom) opgevallen dat er weer bijzonder veel posts zijn, waarin gereageerd wordt met antwoorden die in de kern relevant zijn voor grotere implementaties.

 

Colocated, Dedicated, Cloud etc etc........

 

Mooi, maar de originele poster heeft een relatief kleine behoefte aan capaciteit en kan volstaan met een goede VPS, oftewel een virtual server of een dedicated virtual server (zoals de termen tegenwoordig veelal zijn).

 

Dat de originele poster een slechte VPS provider heeft (duur en te weinig capaciteit), vormt verder geen reden om bepaalde issues aan te snijden.

 

Colocated, Dedicated, Cloud?

 

Niet van toepassing.

 

De originele poster wenst alleen maar een nieuwe machine (met voldoende capaciteit) en tegen normale (lage) prijs.

 

En vreemd genoeg, dat is blijkbaar onmogelijk op de server markt OF de originele poster is het niet tegengekomen.

 

Des te meer reden om te adviseren in welke richting gezocht moet worden.

 

En als je het mij vraagt, die richting wordt nergens aangegeven.

 

Maar goed, het lijkt me opportuun om eens concreet richting aan te geven.

 

De oplossing die ik persoonlijk zou willen geven luidt: "vertel me wat je wilt, je krijgt het tegen de beste prijs"

 

Misschien dat deze topic er eigenlijk over zou moeten gaan dat service providers vergeten zijn dat de klant koning dient te zijn.

 

In mijn opinie is dat het probleem dat ten grondslag ligt aan deze post.

 

Zonde. Alle mooie woorden (dedicated, co-located en vooral cloud) ten spijt.

 

MvG

Link naar reactie
  • 0

Het gaat echt om de serverload op piekmomenten, er zijn ook veel momenten dat je denkt...gaat wel goed zo maar soms heb je zin om je toetsenbord het raam uit te gooien (bij gebrek aan beter) omdat het aanpassen van je site opeens zo langzaam gaat.

Bij VPS heb je geen last van andere gebruikers wat CPU gebruik betreft. CPU gebruik kun je heel goed throttlen. Dus je krijgt waarvoor je betaald. Waar jij last van hebt is blocking disk i/o. Het is wel zo dat dit veroorzaakt wordt door het vele disk i/o van anderen op dezelfde server, maar het is de hoster die hier een steek laat vallen m.b.t. de inrichting van de disken. Denk bijvoorbeeld aan write caches, raid inrichting , e.d. Disk i/o is nog steeds een lastig ding in een VPS omgeving.

 

Het is gelukkig wel makkelijk vast te stellen. Draai het volgende commando enkele keren over de dag verspreid, en je weet veel meer. Als de waardes erg uiteen lopen, moet je de hoster aan de jas trekken:

 

dd if=/dev/zero of=/tmp/test count=16k conv=fsync

Link naar reactie
  • 0

@admiraal: excuus, ik had een vergissing gemaakt in de prijs, deze is € 45 p/mnd. Alhoewel je specs die je opgeeft goed klinken huur ik alleen bij bedrijven en niet via tussenpersonen. Ik kan op je profiel niet zien wie je bent of namens wie je zaken doet.

Bij een bedrijf zoals b.v. Rackspace kan ik aardig inschatten wat ik krijg en hoe het zit met de serviceverwachting en met iemand die zijn eigen server doorverhuurt is dat maar de vraag, ook al ga ik uit van je goede bedoelingen.

 

@Koos Bedankt voor je tip, waar ga ik dat commando invoeren? Via de SSH in mijn vpscontrolpanel?

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 123 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.