Aanbevolen berichten

Zit ik toeallig op marktplaats wat partigoederen te bekijken kom ik deze advertentie tegen:

http://link.marktplaats.nl/445526499

Een inkoper die opzoek is naar snoep, mag eventueel over datum zijn. Als dit zo makkelijk op marktplaats wordt gezet, vraag ik mijzelf af, hoeveel bedrijven dit wel niet doen?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/31847-marktplaats-idiote-inkoper/
Delen op andere sites

Beste Jelmer,

Hij schrijft dat het "kort van datum" mag zijn, niet "over" de datum. Ik neem aan dat deze bedoeld dat uiterste houdbaarheid datum niet heel lang meer hoeft te duren. I.i.g. zolang die datum niet verlopen is mag het nog verkocht worden, meestal met korting als de datum binnenkort verloopt.

Er is verschil tussen de UHT en THT datum. De laatste staat voor 'tenminste houdbaar tot' en geldt als adviesdatum van de fabrikant. Levensmiddelen met een THT datum zijn doorgaans nog jaren goed na die datum. Vergelijk met best before in Engeland. Er is een levendige handel in producten voorbij hun best before omdat er miljarden aan levensmiddelen vernietigd worden die nog prima te consumeren zijn.

Niet zo idioot dus. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

De meeste mensen maken geen onderscheid tussen bederfelijke producten waar je echt wel op die datum moet letten (vlees, groenten etc) zolang het niet ingevroren is en zeer lang houdbare producten waar wettelijk gezien gewoon een datum op moet, meestal 24 maanden na de productiedatum.

Ik heb bij een bedrijf gewerkt waar 15 pallets stonden met blikjes cola.

Die cola was ver over datum heen en een deel van de blikjes was gewoon weggevreten door de cola.

Daar kwam op een gegeven moment een opkoper binnen die die cola opkocht. die vertelde dat dat allemaal uit de blikjes gehaald zou worden en opnieuw verpakt zou worden en onder een goedkoop merk opnieuw verkocht zou worden.

Daarvoor had hij wel eerst een paar blikjes van de verschillende pallets getest en goed bevonden voor de verkoop.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar