• 0

Eigen uren BV - freelancen

Een van de problemen bij het free-lancen is het feit dat je door UWV vaak anders beoordeeld wordt dan door de belastingdienst.

Ook al heb je een VAR, jij of je opdrachtgever kunnen in de problemen komen wat meestal een dubbelbetaling aan sociale premies ten gevolge heeft.

 

Om dit te voorkomen heb je tegenwoordig het [glow=red,2,300]Uniforce(www.uniforce.nl)[/glow] concept en de vergelijkbare [glow=red,2,300]bvik (www.bvik.nl[/glow]).

 

Bij beide bedrijven kan je je aansluiten en je wordt dan werkgever alswel werknemer tegelijk. Kortom je kan jezelf detacheren.

Het concept is goedgekeurd door het GAK en stond onlangs in de Automatiseringsgids.

 

Eea zou je denken biedt een laagdrempelige manier om te free-lancen. Bijkomend voordeel is dat men voor het lidmaatschapsbedrag je administratie doet en je blijft gewoon werknemer (dus collectieve verzekering en evt. uitkering).

Het klinkt als een dreamstart als je de stap naar free-lance maakt.

 

Kan iemand hier zijn ervaringen vertellen met eigen uren BV concepten?

 

doe wat alleen jij kan doen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat een lange draad is dit geworden zeg. Het kost mij een uur. Een ding is duidelijk, boomstick heeft het nog steeds niet helemaal begrepen en geeft geen antwoord op vragen.

Ik ben dan wel geen advokaat of jurist maar als unforce failliet gaat dan zit ik toch mooi met een vreemde aandeelhouder, of niet soms?.

En vertel nou eerlijk boomstick hoeveel belangen jij hebt in het bedrijf dat je zo aan het promoten bent! Als ik je evator zie en je bijdrage lees geloof ik bijna dat het Veronicapromoteam weer naar mij toe komt deze zomer.

 

Link naar reactie
  • 0

Als ik je avator zie

Dit is een standaard plaatje dat al in dit forum zit, Bruce Campbell alias Ash uit de horrorfilms Evil Dead en Army of Darkness. Ik zie er ook niet uit als Bart Simpson ;)

 

Maar idd, zoals ik al eerder zei, Boomstick werkt volgens mij met/voor Uniforce, beetje flauw om niet te vermelden. Toch denk ik dat deze discussie verder erg interessant en volledig is, dus graag weer on-topic verder.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben dan wel geen advokaat of jurist maar als unforce failliet gaat dan zit ik toch mooi met een vreemde aandeelhouder, of niet soms?.

 

Wat betreft de vraag wat als uniforce failliet gaat vind ik een hele goede. In een gezonde situatie verdwijnt hun kapitaal dan uit de BV . Want uniforce neemt in jou deel, jij neemt niet deel in hun dus kan je ook nooit aansprakelijk zijn. Of er moeten kleine letters staan in een contract dat alle BV's waarin Uniforce participeert gelijk acteren als onderpand voor uniforce BV. Dan krijg je het bekende domino-effect .

 

Kortom goede vraag waar - aangezien rob toch al deelneemt - op korte termijn antwoord op kan geven.

 

 

doe wat alleen jij kan doen

Link naar reactie
  • 0

Rob, bedankt voor je reaktie, tof dat je reageert.

Ik moet toegeven dat ik het stuk over jullie aandeel verkeerd had begrepen, normaal is dat een aandeelhouder meedingt in de winst, maar ja, erg duidelijk brengen jullie dat ook niet naar voren.... :-\

 

Ik ga niet in op de uitnodiging omdat ik jullie constructie inmiddels redelijk door heb en nog steeds van mening ben dat (hoewel makkelijk voor de luie zelfstandige jullie behoorlijk aan de prijs zijn voor weinig meerwaarde. Maar dat komt misschien omdat ik zelf behoorlijk thuis ben in dit soort regels en constructies....

 

Ik vind de vraag van trebla inderdaad wel goed; (boomstick je las 'm verkeerd)....

Als Uniforce overgenomen wordt of failliet gaat, hoe is het dan geregeld met die 20%?

Heeft de freelancer daar het recht van eerste koop op, of kun je inderdaad plots met een andere aandeelhouder komen te zitten. Hoe is het dan geregeld met de overeenkomst dat deze aandeelhouder geen recht heeft op een winstuitkering bijvoorbeeld.

Kunnen jullie die aandelen ook doorverkopen?

 

En nog een opmerking...

Als freelancer ben je niet verplicht je bij allerlei beroepsspecifieke uitvoeringsinstellingen en CAO's aan te sluiten....Zodra je bij jezelf in dienst treedt en dus werknemer wordt moet dat wel en daardoor heb je ook weer extra kosten. Dit wilde ik nog eventjes vermelden omdat jullie alleen de voordelen (logisch natuurlijk) vermelden....

 

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Ik ga niet in op de uitnodiging omdat ik jullie constructie inmiddels redelijk door heb en nog steeds van mening ben dat (hoewel makkelijk voor de luie zelfstandige jullie behoorlijk aan de prijs zijn voor weinig meerwaarde. Maar dat komt misschien omdat ik zelf behoorlijk thuis ben in dit soort regels en constructies....

 

Ik vind de vraag van trebla inderdaad wel goed; (boomstick je las 'm verkeerd)....

Als Uniforce overgenomen wordt of failliet gaat, hoe is het dan geregeld met die 20%?

 

De constructie is niet voor luie zelfstandigen maar voor mensen die op een makkelijke manier opdrachten willen aannemen zonder met handen en voeten aan free-lance regels gebonden te zijn.

 

Ik heb de vraag van Trebla niet verkeerd begrepen . Ik denk dat mijn interpretatie, wat gebeurt er als Uniforce BV failliet gaat en wat is dan de rechtspositie van de eigen uren BV's heel relevant is.

Het zou niet de eerste keer zijn dat bedrijf A wordt meegetrokken in de sores van bedrijf B door bankgaranties en onderpanden die in de kleine lettertjes stonden.

doe wat alleen jij kan doen

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de vraag van Trebla niet verkeerd begrepen . Ik denk dat mijn interpretatie, wat gebeurt er als Uniforce BV failliet gaat en wat is dan de rechtspositie van de eigen uren BV's heel relevant is.

Het zou niet de eerste keer zijn dat bedrijf A wordt meegetrokken in de sores van bedrijf B door bankgaranties en onderpanden die in de kleine lettertjes stonden.

Inderdaad is jouw interpretatie ook relevant, maar het is geen antwoord op de vraag. Het punt wat door Trebla wordt aangeroerd is één van de punten waarom ik kritische kanttekeningen zet bij de constructie. Wat je verder opmerkt over de kleine lettertje boeit mij ook in het bijzonder.

 

Dat je het verder niet helemaal hebt begrepen, blijkt uit het feit dat je steeds in hetzelfde cirkeltje blijft redenen door iedere keer weer eenzelfde verkooppraatje af te draaien, maar dan weer net vanuit een andere invalshoek. Waarom zou een opdrachtgever schromen een opdracht te verstrekken aan Edward BV (100%) en niet aan Edward BV (80% en Uniforce 20%)?. Wat je hierover hebt opgemerkt is echt nonsens.

 

Dat jullie concept zich in praktijk bewijst en het een oplossing biedt voor mensen die zich niet met de organisatie van een vennootschap bezig willen houden is uitstekend. Dat mensen hier gelukkig mee zijn, hulde. Vooral zo houden. Maar verkoop asjeblieft geen nieuwe wijn in oude zakken. Ja, ik weet dat dit het tegengestelde is van hoe het gezegde luidt, maar dat is hier juist zo treffend. Het vehicle is namelijk niet nieuw, de invulling die Uniforce hieraan geeft wel. Het probleem is en blijft dat je niet zonder Uniforce verder kunt. Indien ik als Edward BV (80% en Uniforce 20%) voortaan verder zou willen als Edward BV 100%, dan gaat dat kennelijk niet zonder een liquidatie van de eerstgenoemde. Juist hierdoor dringt de vergelijking met de franchiseformule zich op. Het is een gedwongen huwelijk tot de dood erop volgt.

 

Nogmaals met het idee en de services is niets mis, het kan alleen beter en geodkoper. En daarom neem ik graag de uitnodiging aan om onder het genot van een goede kop Illy met Rob verder in gesprek te gaan. Wordt vervolgd.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

link=board=17;threadid=4121;start=45#msg33388 date=1081441792]

Dat je het verder niet helemaal hebt begrepen, blijkt uit het feit dat je steeds in hetzelfde cirkeltje blijft redenen door iedere keer weer eenzelfde verkooppraatje af te draaien, maar dan weer net vanuit een andere invalshoek. Waarom zou een opdrachtgever schromen een opdracht te verstrekken aan Edward BV (100%) en niet aan Edward BV (80% en Uniforce 20%)?. Wat je hierover hebt opgemerkt is echt nonsens.

 

Beste Edward, Een 100% BV is een appel met perenvergelijking met een DUBV. De persoon in kwestie verhuurt zich dan als bedrijf. Maar wat ik bedoel te zeggen, schenkt een organisatie ook een opdracht aan een BV waarin de betreffende persoon werknemer is. Kortom aan een kloon-BV van een DUBV. Stel ik laat jou een kloon opzetten van een DUBV (een BV waarin ikzelf werknemer ben) kan jij dan garanderen dat de opdrachtgever geen problemen krijgt met het UWV?

doe wat alleen jij kan doen

Link naar reactie
  • 0

Beste Edward, Een 100% BV is een appel met perenvergelijking met een DUBV. De persoon in kwestie verhuurt zich dan als bedrijf. Maar wat ik bedoel te zeggen, schenkt een organisatie ook een opdracht aan een BV waarin de betreffende persoon werknemer is. Kortom aan een kloon-BV van een DUBV. Stel ik laat jou een kloon opzetten van een DUBV (een BV waarin ikzelf werknemer ben) kan jij dan garanderen dat de opdrachtgever geen problemen krijgt met het UWV?

Beste Boomstick,

Er is helemaal geen sprake van een appel-met-perenvergelijking. Waarom zou kloon BV niet kunnen wat DUBV wel kan. Misschien dat er van alles geregeld is tussen DUBV en de DGA wat nog niet uit dit forum blijkt, maar een BV is een BV. In DUBV en kloon BV, draag jij als DGA dezelfde petten (aandeelhouder, bestuurder/werknemer). Jij mag vertellen welk verschil er is.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Beste Boomstick,

Er is helemaal geen sprake van een appel-met-perenvergelijking. Waarom zou kloon BV niet kunnen wat DUBV wel kan. Misschien dat er van alles geregeld is tussen DUBV en de DGA wat nog niet uit dit forum blijkt, maar een BV is een BV. In DUBV en kloon BV, draag jij als DGA dezelfde petten (aandeelhouder, bestuurder/werknemer). Jij mag vertellen welk verschil er is.

 

Beste Edward,.

 

Ik zei duidelijk die 100% BV van jou is een appel met perenvergelijking met DUBV.Maar nu doe jij alsof ik zeg dat kloon-DUBV een appel met perenvergelijking met de DUBV. Dat heb ik nooit beweerd. Jij vergeleek 100%BV met DUBV en dat zijn wel degelijk twee verschillende BVtypes, vandaar mijn opmerking. Wel ben ik het met je eens dat zowel DUBV en 100% BV het VAR risico afdekken.

 

Wat is dan het verschil tussen DUBV en 100%BV?

Volgens mij heb je bij DUBV het verschil dat je:

- mee blijft draaien in de volksverzekeringen

- werkverleden op blijft bouwen bij het GAK

- je initiële papier en uitzoekwerk - hoe zet ik een DUBV op - wordt je uit handen genomen

 

Een DUBV is voor mij en velen die uit een werknemersituatie komen veel aantrekkelijker dan een 100%BV. Wil je alleen maar de VAR ontlopen dan kan je idd net zo goed een 100% BV oprichten.

 

Het selling point van Uniforce - hiermee lost u het VAR probleem op - is natuurlijk niet de daadwerkelijke reden dat mensen kiezen voor een DUBV.

Maar dat mag door de bijkomende voordelen inmiddels wel duidelijk zijn.

 

---------------------------------------------------------------------------------

Offtopic - voor de persoonlijke SWOT analyse

De vraag is of de regering -als zo'n concept massale vormen aanneemt - het niet de nek omdraait. Balkenende is er vanwege de commodisering van arbeid (het versoepelen van arbeidsrecht, lees uitkleden werknemersrechten) alleen maar blij mee. Echter een links samengesteld kabinet zal onder druk van de vakbond nieuwe struikelblokken opwerpen voor een DUBV.

 

doe wat alleen jij kan doen

Link naar reactie
  • 0
Wil je alleen maar de VAR ontlopen

Wat bedoel je nou precies met de VAR ontlopen...

denk je dat dat een soort belasting is of zo? ::)

 

De VAR is gewoon een Verklaring Arbeids Relatie.

Hierin staat vermeld waar jouw inkomsten onder vallen.

Met een VAR overeenkomst kun je namelijk ook gewoon als freelancer werken in een pseudoloondienst bij een opdrachtgever (alleen zul je dan je tarieven aan moeten passen omdat je opdrachtgever dan gewoon premies betaalt voor jou)

 

Ik hoop trouwens dat Rob onze vorige vragen (ook die van Edward) beantwoordt, want Boomstick blijft maar in cirkeltjes draaien....

 

 

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Beste Boomstick,

 

Worden wij het toch nog (gedeeltelijk) eens? Allereerst merk ik op dat ik per ongeluk kloonBV schreef waar ik 100%BV bedoel. Maar ik blijf bij mijn standpunt:: Een BV is een BV Om dan op jou vragen in te gaan:

 

Wat is dan het verschil tussen DUBV en 100%BV?

Volgens mij heb je bij DUBV het verschil dat je:

- mee blijft draaien in de volksverzekeringen

- werkverleden op blijft bouwen bij het GAK

Beide kan ook in een 100% BV.

 

- je initiële papier en uitzoekwerk - hoe zet ik een DUBV op - wordt je uit handen genomen
klopt helemaal.

 

Een DUBV is voor mij en velen die uit een werknemersituatie komen veel aantrekkelijker dan een 100%BV. Wil je alleen maar de VAR ontlopen dan kan je idd net zo goed een 100% BV oprichten.
Op dit punt worden wij het kennelijk niet over eens, maar moet ik je onmiddellijk toegeven dat wij onze relaties altijd adviseren om dat te doen waar zij zichzelf prettig bij voelen.

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Beste Boomstick,

 

Worden wij het toch nog (gedeeltelijk) eens? Allereerst merk ik op dat ik per ongeluk kloonBV schreef waar ik 100%BV bedoel. Maar ik blijf bij mijn standpunt:: Een BV is een BV Om dan op jou vragen in te gaan:

 

Wat is dan het verschil tussen DUBV en 100%BV?

Volgens mij heb je bij DUBV het verschil dat je:

- mee blijft draaien in de volksverzekeringen

- werkverleden op blijft bouwen bij het GAK

Beide kan ook in een 100% BV.

 

Als je dat voor me wil toelichten (volksverzekering, en werkverleden) dan kunnen we het daar wellicht ook over eens worden.

 

Wat betreft 'var-risico' 2the point, dat woord heb ik ongelukkig gekozen. Laat ik het free-lancerisico noemen, nl. dat je als free-lancer aan de slag gaat je werksituatie beoordeeld wordt als gewone werknemer.

 

doe wat alleen jij kan doen

Link naar reactie
  • 0

Gewoon oprichtingskosten/kvk bijdrage.

De 18K die je (even) in je Holding had bij de oprichting, kun je doorschuiven als lening naar je werkbv....maar die 18K kost het je niet, dat blijft je eigen geld/vermogen.

 

Tsja en hoeveel die 18K je kost aan rente had ik al eerder in deze thread uitgerekend voor jullie.

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Gewoon oprichtingskosten/kvk bijdrage.

De 18K die je (even) in je Holding had bij de oprichting, kun je doorschuiven als lening naar je werkbv....maar die 18K kost het je niet, dat blijft je eigen geld/vermogen.

 

Ik ben geen jurist maar deze constructie klinkt aannemelijk.

Het is mij nu ook niet meer duidelijk waarom iemand dan een DUBV gaat doen als ik het afzet tegen de holdingstructuur van 2the point.

 

Alleen gemak kan dan leidend argument zijn, of uniforce gaat wat sneller met je in zee dan een gewone bank. Maar dat is maar een aanname.

 

 

 

doe wat alleen jij kan doen

Link naar reactie
  • 0
Het is mij nu ook niet meer duidelijk waarom iemand dan een DUBV gaat doen als ik het afzet tegen de holdingstructuur van 2the point.

 

Dat bedoelde ik met de "luie zelfstandigen"...wat is er nou heerlijker dan gewoon gaan werken en al het andere in de handen te leggen van een ander. Als je voor dat gemak grof geld over hebt kun je kiezen voor Uniforce.

 

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Het is mij nu ook niet meer duidelijk waarom iemand dan een DUBV gaat doen als ik het afzet tegen de holdingstructuur van 2the point.

Dat bedoelde ik met de "luie zelfstandigen"...wat is er nou heerlijker dan gewoon gaan werken en al het andere in de handen te leggen van een ander. Als je voor dat gemak grof geld over hebt kun je kiezen voor Uniforce.

 

Hetzelfde gemak bij Uniforce behaal ik door rond te bellen naar bereidwillige ondernemers met een holding structuur. Vervolgens met de verkregen info copy>paste en ik huur een plaatselijk administratiekantoor.

 

Dus zelfs van het gemak ben ik nu nog geeneens overtuigd waardoor het product langzaam de vorm van een lege huls aanneemt.

Wel meer opstarkosten in een beheerholding maar op korte termijn al goedkoper uit.

 

 

 

 

doe wat alleen jij kan doen

Link naar reactie
  • 0

Beste Boomstick,

 

Worden wij het toch nog (gedeeltelijk) eens? Allereerst merk ik op dat ik per ongeluk kloonBV schreef waar ik 100%BV bedoel. Maar ik blijf bij mijn standpunt:: Een BV is een BV Om dan op jou vragen in te gaan:

 

Wat is dan het verschil tussen DUBV en 100%BV?

Volgens mij heb je bij DUBV het verschil dat je:

- mee blijft draaien in de volksverzekeringen

- werkverleden op blijft bouwen bij het GAK

Beide kan ook in een 100% BV.

Als je dat voor me wil toelichten (volksverzekering, en werkverleden) dan kunnen we het daar wellicht ook over eens worden.

 

Dit hangt geheel af van de structuur die je hanteert. 2thepoint is daar al ten dele op ingegaan. Wat fiscaal het het meest aantrekkelijke regime is kun je het beste aan een fiscalist of een accountant (of administratiekantoor) vragen.

 

Of Uniforce oude wijn is in duur betaalde zakken is inderdaad de vraag. Het gemak dat zij bieden hangt een prijskaartje aan. Als met dat prijskaartje ook nog een stuk toegevoegde waarde wordt geleverd dan kan het concept een prima alternatief zijn.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

link=board=17;threadid=4121;start=60#msg33403 date=1081464077]

Als met dat prijskaartje ook nog een stuk toegevoegde waarde wordt geleverd dan kan het concept een prima alternatief zijn.

 

Ja, ik ben inderdaad benieuwd wat de toegevoegde waarde is van een DUBV. Wat betreft 'duur', als je zelf een accountant en administratiekantoor neemt dan ben je ook al een groot deel van de jaarlijkse 2400 euro kwijt. Laat ik er voorlopig van maken 'oude wijn in iets duurdere zakken', dat is genuanceerder.

 

Ik heb de vragen over faillissement doorgespeeld naar Uniforce.

Uniforce geeft aan dat ze bij faillissement het standaard vennootschapsrecht hanteren. Wanneer ze failliet gaan zijn ze verplicht hun aandeel aan de andere aandeelhouder aan te bieden. Ze geven ook aan dat je niet bang hoeft te zijn wanneer Uniforce BV failliet gaat je eigen BV ook meegaat omdat ze onafhankelijk zijn van elkaar.

 

Aanstaande dinsdag kunnen we ons dus pinpointen op de toegevoegde waarde cq verschil van een DUBV en een gewone BV. Dan doe ik daarvan graag konde op dit forum (wellicht dat uniforce enkele van onze vragen in dit forum op hun website in een FAQ kan plaatsen).

 

doe wat alleen jij kan doen

Link naar reactie
  • 0

Geachte Forumleden,

 

Na enige tijd niet naar de site gekeken te hebben blijkt de (gezonde) discussie gewoon door gegaan te zijn. Ik zie het verzoek nog even op een aantal items te reageren. Dat zal ik nog éénmaal doen, daarna log ik mezelf uit om reden dat dit een forum is om inhoudelijk zaken te bespreken en waarbij ik vernomen heb dat de meeste forumleden er wars van zijn als medediscussiegenoten dit platform gebruiken om hun eigen acquisitie of commercie te bedrijven. Om te voorkomen dat men mij daarvan gaat betichten verzoek ik de geinteresseerde de 20e april om 17.00 uur in Bosch en Duin langs te komen, een separate afspraak te maken of direct te mailen naar r.van.erk@uniforce.nl.

 

Dan nu de beloofde reactie:

 

1 ten aanzien van de VAR. Dit wordt afgeschilderd op de site als een oplossing. Ik raad jullie aan mijn eerste reactie / bijlage te lezen. Hierin wordt aangegeven dat een VAR alleen geldig is indien er GEEN sprake is van een pricvaat rechtelijke dienstbetrekking tussen een zelfstandige en zijn opdrachtgever. In de meeste gevallen is dit wel zo.

 

Ook wordt er door iemand aangegeven dat zijn opdrachtgever gewoon voor hem premies afdraagt. In dat geval heeft de opdrachtgever daarmee ekend werkgever te zijn en is die persoon gewoon in een dienstbetrekking met alle rechten en plichten voor "werknemer en werkgever".(!)

 

2 wat als uniforce failliet gaat of in andere handen over gaat, of een DUBV valt om:

Het gaat te ver om alle teksten van de statuten, en overeenkomsten hier als bijlage toe te voegen. Jullie zullen (voor nu) moeten aannemen dat in alle gevallen de zelfstandige beschermd is hiertegen.

 

3 ten aanzien van de kosten, een zelfstandige zou ook moeten kijken naar wat het opleverd (zie ook mijn eerdere bijlage) en dan blijkt dat het voor een zelfstandige "onder aan de streep" meestal gelijk blijft.

 

Forumleden, dat was hem,

 

ik hoop jullie in grote getale te zien op de 20e april want er leven nogal wat vragen merk ik (ik vraag me alleen af hoeveel liter koffie ik moet zetten)

 

Rob

Link naar reactie
  • 0

Nee, dit is geen SPAM zeker. Wees niet bevreest. Vragen van leden beantwoorden om beter te begrijpen wat je vernieuwende aanbod nou precies inhoud, wordt niet zo snel als SPAM ervaren. Je kunt dus gewoon op dit forum antwoord geven.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Forumleden, dat was hem,

ik hoop jullie in grote getale te zien op de 20e april want er leven nogal wat vragen merk ik (ik vraag me alleen af hoeveel liter koffie ik moet zetten)

Rob

Ik miste de nodige expertmembers op de meeting, graag had ik meegeprofiteerd van vragen van legal specialisten in deze uitgebreide bijeenkomst.

 

Ik werd door 2 uniforcers 2 uur lang uitgebreid te woord gestaan. Het concept is uniek en dekt veel meer dan het veelbesproken alternatief van een beheerholding.

Ik kan hier op het forum niet uit de doeken doen wat er allemaal mis is met een beheerholding maar ik noem maar eens 'de wet poortwachter'..de rest mogen de legal freaks adhv dit steekwoord uitzoeken.

 

Als je gaat free-lancen op de ouderwetse manier( met uiteraard een particuliere wao-verzekering erbij) maak je een valse start tov het alternatief met een DUBV.

 

groeten,

boomstick

doe wat alleen jij kan doen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 315 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.