• 0

Wie weet er meer van online verkoop van alcoholhoudende dranken?

Beste allemaal,

 

Ik ben op zoek naar informatie, richtlijnen over verkoop van drank via internet. Op de websites van fabrikanten word eerst om de geboortedatum gevraagd. Op de website van gall & gall bijvoorbeeld niet. Ondanks dat er op beide sites drank word gepromoot.

 

Is de verzender aan eisen verplicht betreffende de leeftijd van de koper? Dit is namelijk niet te checken.

Alle ander tips en informatie zijn uiteraard meer dan welkom alsmede groothandels van drank.

 

Als er mensen zijn die hier ervaring mee hebben en deze willen delen meer dan welkom.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

@ Frans Sijtsma, @ Marco van den Maagdenberg

 

Bedankt voor jullie antwoord. vreemd dat ik via de zoekfunctie niet op dit topic uitgekomen ben want dat heb ik uiteraard eerst geraadpleegt. Ik heb de pagina's doorgelezen.

Rest mij wel nog wat vervolgvragen waar geen antwoord op gegeven word in de eerdere topic uit 2010, namelijk;

is de controle op leefdtijd inmiddels mogelijk middels de koerier? Of een andere check die wettig is via internet?

Link naar reactie
  • 0

Beste Svries,

 

In aanvulling op de eerdere reacties het volgende.

Wettelijk is bepaald dat de verkoper of verstrekker van alcohol verplicht is bij aflevering van alcoholhoudende drank de leeftijd te controleren van de ontvanger. Hoe deze verplichting moet worden nageleeft indien de levering wordt uitbesteed wordt echter niet beschreven.

 

In dit kader vond ik een interessant, maar 'oud', artikel waar je mogelijk wat aan hebt:

http://twinklemagazine.nl/weblog/2009/08/Leeftijdscontrole_online_beter_dan_bij_slijter/index.xml

 

Succes, Elke

 

 

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 265 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.