• 0

Aandelenverhouding met 3 vennoten

hallo.

Wie kan mij helpen met de volgende vraag. Wil met 3 vennoten een BV starten met gelijke aandelenverhouding van 33,3%.

Nu hebben de andere 2 vennoten al een bestaande BV en willen zij deze BV, waar zij ieder voor 50% aandeelhouder van ijn, voor 66,6% aandeelhouder laten worden van de nieuw op te richten BV.

Vraag is of dit ongunstiger is omdat zij nu altijd meerderheidsbelang hebben dan als zij als personlijk vennoot voor ieder 33,3% aandeelhouder worden.

Alvast dank.

Ton

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

De verdeling is in dat geval niet 33-33-33 maar 33-66 (jij bent de ene aandeelhouder en de BV de andere)

 

Als er dus gestemd moet worden en 2/3 meerderheid is doorslaggevend dan ben je kansloos met je 33 procent waar je theoretisch nog een kans zou hebben als er 3 aandeelhouders met 33% zijn

 

Dus ja, lijkt me nadelig

 

Wat wordt er over stemverhoudingen gezegd in de statuten?

Link naar reactie
  • 0

Dit kan voor hun ook nadelig zijn aangezien zij het dus altijd met elkaar eens moeten zijn voor dat hun BV stemt. ik denk dat het eerder nadelig voor hen dan voor jou is.

 

als ze namelijk toch ergens over eens zijn dan kunnen ze ook samen (dus met 66%) het zelfde stemmen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 118 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.