Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  

Bescherming internetconcept

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

ik ben een website aan het ontwikkelen welke op een innovatieve manier veel kosten kan besparen voor mijn doelgroep. Het idee op zich wordt reeds veel gebruikt (netwerken) maar niet in deze markt en context en met de extra mogelijkheden. Ik blijf bewust wat vaag rond mijn idee gezien het feit dat het nog niet in de markt staat.

Is een bepaald concept (altijd lastig voor internetprojecten) die een efficientere werkmethode oplevert wel vast te leggen en te beschermen of is het zaak van zo snel mogelijk genoeg klanten werven en een plaats in de markt vastzetten (voorsprong opbouwen)?

Alvast bedankt

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

In principe is een internetconcept niet te beschermen omdat er geen octrooieerbare technologie of fysiek product achter zit. Zie de FAQ. Zeker als je al bestaande concepten in een andere omgeving gaat toepassen is er (in elk geval in Nederland) geen bescherming. Wel kun je een voordeel hebben doordat je de eerste bent in een markt, maar dan moet je je niet door een ander laten inhalen. Dat doe je vooral door partners te zoeken die jou bekendheid en 'clicks' kunnen opleveren. Wat zijn de grote sites waar jouw doelgroep al op komt? Wat heb je hen te bieden? En hoeveel publiciteit kun je krijgen met jouw unieke idee, zodat je organisch al hoog in de zoekmachines komt, met je duidelijk vindbare naam natuurlijk...

Een goed prototype, digitale persmap met hapklare informatie en foto's en een kick-back fee voor verwijzende sites kunnen flink helpen.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Breng jouw businessplan naar een higher level!

Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

Groeien doe je met ondernemers onder elkaar:

✓     Stel jouw ondernemersvragen

✓     Deel jouw antwoorden

✓     Low profile

✓     Transparant

✓     Op jouw moment

✓     Altijd gebaseerd op relevantie, inhoud en vakmanschap

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

Meer informatie   Oké