• 0

Kleine hoeveelheden kopen van "grote" handelaars

Hoi allemaal,

 

Ik ben me aan het oriënteren om een bedrijf(je) op te richten in de metaalbranche. Om enkele van mijn ideeën uit te proberen heb ik een kleine hoeveelheid schrootmetaal nodig; het zou gaan om enkele kilo's. Op zich geen probleem, er is schrootmetaal genoeg in deze wereld en ook aan schroothandelaren is geen gebrek. Waar ik tegenaan ben gelopen is dat de handelaren die ik tot nu toe heb gebeld alleen denken in enorme hoeveelheden (10000 kg +) en niet de moeite willen nemen voor mijn paar kilo.

 

Ik denk dat ik "face to face" een beter resultaat kan bereiken en ga deze donderdag en vrijdag op pad langs een paar handelaren in de buurt om wat metaal te halen. Wellicht dat ik zo voor elkaar kan krijgen dat iemand daar even tijd voor me wil nemen, persoonlijk iemand weigeren gaat altijd moeilijker dan over de telefoon.

 

Heeft iemand ervaring met schroothandelaren? Ik ben op zoek naar tips over hoe ik het best zou kunnen "pitchen" om de kans zo groot mogelijk te maken dat ik het terrein afloop met de begeerde items in mijn rugzak.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waar heb je in God's naam een paar kilo schroot voor nodig??

Kijk eens in een willekeurige schuur of op industrieterrein en binnen een minuut is je rugzak vol.

 

Schroot handel is groothandel in meeste gevallen en gaat in geval van staal om MT eenheden. Natuurlijk de kostbare materialen om prijzen per kilo zoal koper, brons, maar come on, een paar kilo ????

 

Ik ben benieuwd naar de reden...

Link naar reactie
  • 0

Waar heb je in God's naam een paar kilo schroot voor nodig??

Kijk eens in een willekeurige schuur of op industrieterrein en binnen een minuut is je rugzak vol.

 

Schroot handel is groothandel in meeste gevallen en gaat in geval van staal om MT eenheden. Natuurlijk de kostbare materialen om prijzen per kilo zoal koper, brons, maar come on, een paar kilo ????

 

Ik ben benieuwd naar de reden...

 

Het gaat om het omsmelten van metaal (voornamelijk messing, brons en koper) tot andere (mooiere) vormen. Ik kan dit prima met standaardblokken (ingots), maar deze worden van behoorlijk zuiver metaal gemaakt en dat is voor mijn gietsels niet zo van belang. Ingots gebruiken vind ik dus ten eerste zonde van "food-grade" metaal en ten tweede gaat dat aardig in de kosten lopen. Ten slotte vind ik het ook gewoon leuk om te kunnen vermelden dat (bijvoorbeeld) een beeldje is gemaakt van gerecycled metaal.

 

Ik heb nu een klein oventje waar ik een paar ons per keer in kan smelten, dus tonnen metaal is een beetje overkill. De paar kilo die ik nodig heb zijn meer om te testen of het schroot überhaupt goed smelt of dat er teveel oxidatie en dergelijke gaan optreden.

Link naar reactie
  • 0

je zou natuurlijk als 'pitch' kunnen gebruiken dat je in de ontwikkelfase bent, en dat je na gebleken succes grotere hoeveelheden wil gaan afnemen.

Als jij in de toekomst iets grotere hoeveelheden messing schroot wil gaan afnemen van bijvoorbeeld maximaal 100 kilo tegen een iets hogere prijs dan de grote bulkopkopers zal dat toch niet zo moeilijk zijn?

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.